2024-12-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror inte GM har tagit flyget någonstans. Efter 9/11 är det säkerhet, kamera-infesterat, Homeland-security, airmarshals, etc, osv, mm..

Där skulle han ha blivit plockad upp. Iallfall på kamera.

Kanske smygit över gränsen till Kanada ?
Man kan läsa klart och tydligt att den misstänkte anlände med en buss från Atlanta redan 10 dagar innan skjutningen. Han hade bott på ett hostel i New York sedan den 24e november och checkade ut dagen innan mordet.
Citera
2024-12-08, 23:48
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Man kan läsa klart och tydligt att den misstänkte anlände med en buss från Atlanta redan 10 dagar innan skjutningen. Han hade bott på ett hostel i New York sedan den 24e november och checkade ut dagen innan mordet.

Jo, blev en liten miss ifrån mig. Är medveten om GM kom sig till NY. Jag mera tänkte på efter mordet. Då när myndigheterna har spårat honom till busstationen, men sedan vet de inte vart han skall ha farit.

Min kommentar gäller det, att GM inte har tagit ett flyg efter mordet. Han skulle ha med mycket stor säkerhet ha blivit identifierad på en flygplats.
Citera
2024-12-08, 23:53
Medlem
Citat:
Jo, blev en liten miss ifrån mig. Är medveten om GM kom sig till NY. Jag mera tänkte på efter mordet. Då när myndigheterna har spårat honom till busstationen, men sedan vet de inte vart han skall ha farit.

Min kommentar gäller det, att GM inte har tagit ett flyg efter mordet. Han skulle ha med mycket stor säkerhet ha blivit identifierad på en flygplats.
Dom sprider ju bilder på fel person som det tycks, så nog kan han tagit flyg om han velat
Citera
2024-12-08, 23:58
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Dom sprider ju bilder på fel person som det tycks, så nog kan han tagit flyg om han velat

Mmm.., det är din åsikt. Vilken bild är det du syns inte stämmer ?

(har vart på jobb sedan 8 i morse, till 22.30, så må hända jag har missat ngt i nyhetsflödet )
Citera
2024-12-09, 00:02
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus

Finns ju kameror överallt på alla terminaler. Kan han ändra sitt utseende så är det nog enklast ta in på något billigt pang och ligga lågt en vecka.
Klär han sig som turist i hawaiiskjorta så undgår han nog många nyfikna blickar.
Citera
2024-12-09, 00:04
Medlem
Majsmannen2s avatar
Undra vad som rör sig runt i huvudet på kvinnan som hamnade i en flirt med honom.

Kunde inte läsa mig till om det var dagen innan mordet, men vilket som ger han ett ganska avslappnat och iskallt intryck.

Vem har tid för lite romantik strax innan en händelse av denna rang.
Citera
2024-12-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Vad får dig att tro att det var en inhyrd torped? Något särskilt som styrker din teori?

Enligt mig finns det betydligt mer som styrker att det är en vanlig person som antingen har en personlig agenda eller en konspiratorisk rättshaverist likt Unabomber.
Han kan ha haft en nära anhörig som blivit sjuk/skadad, haft en försäkring men försäkringsbolaget har vägrat att uppfylla sin del av avtalet vilket inneburit ekonomisk, emotionell och möjligtvis fysiskt lidande för mördarens anhörig.

Han begick alldeles för många misstag för att anses vara ett proffs. Att han synts på så pass många övervakningskameror, lämnat sin ryggsäck i central park, lämnat massvis med bevis efter sig och självklart de tre orden som var ingraverade på hylsorna som kan direkt kopplas till en bok som är kraftigt kritisk till amerikanska försäkringsbolag.

Hade varit intressant att se huruvida denna boken fått ett uppsving i försäljningen på t.ex Amazon. Någon som har koll på detta eller kan vägleda mig var jag kan ta del av info om försäljningen före och efter mordet?

Det är helt omöjligt att veta var det sitter övervakningskameror idag i en stad. Det är ingen som tittar på de filmerna annat än att det har hänt något där.

Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
De ser faktiskt ut att kunna vara fake. Eftersom ögonbrynen är nästan det enda han visar skulle ju det vara smart. Tar han av sig dem så förändras utseendet rejält

Henna-färg är flitigt använt i Indien och andra asiatiska länder. Kvinnorna brukar raka bort ögonbrynen, och fyller i med denna färg istället. Den färgen sitter fast på djupet, och ser äkta ut om man inte tittar närmare. Man får skrubba bort den rätt hårt.

Receptionisten kanske inte befann sig tillräckligt nära för att se om det var riktiga hårstrån.

Mannen ifråga kan ju ha varit duktig på att maskera sig med riktig ansiktsmask ?

Frågan är om han hade hjälp ? Och hur gick det med cykeln ?
Kan inte vara lätt att hitta en cykel för polisen i och för sig,
givet hur stort området är ?

Cykeln kan ju ha kastats i från någon av kajkanterna runt Manhattan.
Inte så mycket folk är vakna så pass tidigt på morgonen.
Soluppgången skedde ju först cirka 20 minuter senare.
Helt klart måste denna GM ha haft viss lokalkännedom där.
Citera
2024-12-09, 00:15
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Finns ju kameror överallt på alla terminaler. Kan han ändra sitt utseende så är det nog enklast ta in på något billigt pang och ligga lågt en vecka.
Klär han sig som turist i hawaiiskjorta så undgår han nog många nyfikna blickar.

Joo-o...samtidigt är det nog på sin plats att påpeka : Det tog några dagar tills FBI blev inkopplade på detta. Man kan väl anta, att NYC-polisen började inse att GM hade lämnat stan. kopplades FBI in.

Och FBI har ju nog mera resurser.

Så..GM fick ett litet försprång på ett par dagar tills FBI kom in. Återstå att se om de kan plocka in detta försprång, men envisa är de..och har ett närmast bibliskt tålamod. Hur många årtionden var Whitey Bulger på rymmen innan han blev plockad ?

Om FBI är säkra på GM`s namn, så blir han plockad. Om det hela är en form av konspiration (fler än 1 person inblandad), så tror jag att GM själv har blivit klippt. För att inte andra skall bli avslöjade.
Citera
2024-12-09, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Undra vad som rör sig runt i huvudet på kvinnan som hamnade i en flirt med honom.

Kunde inte läsa mig till om det var dagen innan mordet, men vilket som ger han ett ganska avslappnat och iskallt intryck.

Jag tyckte också det var märkligt förvisso finns det radikala svin som behandlar andra på ett sätt och påstås vara hyvens mot andra ---Heydrich
Jag tror det är olika jackor och kan vara olika personer .Den senaste personen med " Spinkiga " ben kan vara en med hälsoproblem sjukdom inte försäkringen täcker cancer kanske
Som inte den första skickade signaler om Lite trevlig mot tjejerna Cant blame a man for Trying
skickar inte signaler om att han är tyngd av livets problem eller skall dö snart --- Kanske . övertolkar

Problemet är ryggsäcken på Mordplatsen + Boendet
Men på någon bild är Axelremmen svart och på andra vit

Där svart
https://edition.cnn.com/2024/12/08/us/brian-thompson-unitedhealthcare-gunman-search-sunday/index.html
Citera
2024-12-09, 01:45
Medlem
Citat:
Mmm.., det är din åsikt. Vilken bild är det du syns inte stämmer ?

(har vart på jobb sedan 8 i morse, till 22.30, så må hända jag har missat ngt i nyhetsflödet )
Naeh, inte min åsikt.
De flesta bilder som släppts hittills.
Definitivt bilden i butiken med personen som flörtar.
Rätt säker på det tom bevisats vara fel person

Om man sett skjutningen så är det uppenbart att ingen av bilderna de påstår är GM faktiskt är GM
Citera
2024-12-09, 01:47
Medlem
Citat:
Jo, men det är ju många hundratusentals som fastnar på film. Om inte miljoner.
O det utöver alla de miljoner med motiv som har sjukförsäkring. Behöver inte ens vara Amerikansk.

Sant dock där, jepp!
Stämmer.
Ligger han lågt ett tag, ja..
Så, vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2

Rätt så säker på det va fel person
Citera
2024-12-09, 02:26
Medlem
Citat:

Kan inte vara så många turister som åker så där, och bor på billiga pang
som har dålig frukost mm.

Flera av dessa pang för "unga ensamma män" dvs typ YMCA har ibland stängt mitt på dagen då man måste vara ute ur rummet för städning. Dvs som på somliga vandrarhem.
Och det står hostel i artiklarna, det betyder ett vandrarhem och inte ett hotell.

Nej de stora dragplåsterna i New York är muséerna och naturligtvis operan där - Metropolitan Opera House förstås plus Madison Square Garden bara för att nämna ett par.
Biljetterna är dock svindyra.
Slutspelsmatcherna i ishockey, NHL, på Madison går på cirka 25 000 kr/person per match i den stadion.
Fast de kommer inte att gå förrän i april 2025 någon gång.

Premiumplatserna är ännu dyrare om de ens går att få tag på , och krävs nästan att
du känner några toppar i NHL och i något hockeylag.

Nu lördagen den 14 december kl 1300 spelar New York Rangers en match mot Los Angeles Kings i Madison, hittar biljetter där för 200 dollar.
Jag ser också att det finns några lediga biljetter på Premiumplatser för 2000-5000 dollar/styck på samma match.

Källa:
https://www.ticketmaster.com/new-york-rangers-vs-los-angeles-new-york-new-york-12-14-2024/event/3B0060E3BA8111C7

Gissningsvis bör du helst ha tecknat ett medlemskap i tex New York Rangers, då har de dina betalningsuppgifter redan.

Det är helt fel årstid att åka dit på billighetssemester där verkar det som.

Men det finns säkert många bra flyktvägar där. Cykeln är säkert det effektivaste. Dels bussarna plus T-Banan, det är dock glest mellan stationerna, så det är långa sträckor att gå till en station ibland.

Kärnan i det här är väl snarare att hur visste GM att BO verkligen fanns på hotellet ?
Och att han brukade ta morgonpromenad. Det luktar insider, om han inte på något vis
har vetat om i förväg att BO skulle bo på Hilton Hotell.

Dessa lyxigare hotell brukar ha flera in-/ut-gångar dessutom.
Plus en kaj på baksidan för varuleveranser.
Hur visste GM vilken utgång BO skulle använda ?

Så jätteviktigt verkar inte mötet ha varit där heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in