2024-12-09, 02:29
Medlem
Någon som har sett PM/Cirkuläret om investerarmötet som skulle hållas där ?
Hur många var inbjudna ?
GM har säkert listat sig för detta möte för att få BOs detaljer.
GM kan mycket väl äga några aktier i UHC för att få delta i mötet, inte
omöjligt ?

Kl 0900 är lite för tidigt där för att hålla ett större möte, tänk på att amerikaner
alltid räknar med riktigt långa restider.
Så jag tror inte att det var så många inbjudna där ?
New York är nästan 10 ggr större än Stockholm, och säkert att drygt 8 miljoner personer
fastnar på kamerorna varje dag där.
Och GM har ett jättelikt kollektivtrafiknät att utnyttja där.

Om GM ägde några aktier i UHC via tex en falsk identitet för att få en inbjudan
till investerarmötet, så är det ändå ett genuint äkta spår som man
troligen kan använda.

De som använder falska identiteter på detta sätt brukar glömma när och var de har använt
dem, och varje sådan ny identitet blir en bit i pusslet för polisen.

Tips:
Filmen Catch me if you can med Frank Abagnale spelad av Leonardo DiCaprio.

De återanvänder alltså de falska identiteterna på fel sätt - Ett mönster växer sakta fram - Nu är detta jag skriver inte en uppmaning till brott,
eller några verkligt användbara tips.
En GM kan avslöja sig på så många sätt, att
det inte räcker med ett enda knep ändå.
Citera
2024-12-09, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Kärnan i det här är väl snarare att hur visste GM att BO verkligen fanns på hotellet ?
Och att han brukade ta morgonpromenad. Det luktar insider, om han inte på något vis
har vetat om i förväg att BO skulle bo på Hilton Hotell.

Dessa lyxigare hotell brukar ha flera in-/ut-gångar dessutom.
Plus en kaj på baksidan för varuleveranser.
Hur visste GM vilken utgång BO skulle använda ?

Så jätteviktigt verkar inte mötet ha varit där heller.
Som flera nämnt, det måste ju vara nån insider, VDns assistent kanske?
Eller kanske ännu troligare, att hans telefon avlyssnats, och därför visste GM om mötet.
Eller kanske VDn använde droger/ lkm. Då kunde GM ta reda på hur han köper dem, av vem etc
Kanske därför han gick ut på en bensträckare- för att ta emot en uppgjord drogleverans. Vilket GM visste. Kanske tom han som skulle leverera (tog det uppdraget för att komma nära VDn)
Citera
2024-12-09, 09:13
Medlem
Ang veta var VD .n finns
Konferensen är känd
Vilket hotell borde vara känt
Han kan ha haft ett möte inplanerat där på Morgonen tvärs över gatan.
Han har rimligen sekreterare assistenter Underlydande som får info
livvakter som får info. men nedan troligare.

Säg att han skall korsa gatan för mötet .En annan gäst på samma hotell / Det första ser honom röra sig
Äter frukost .. Rör sig i bygget

Jag gissar att det fanns en medbrottsling på hotell 1 Inside man .. Har checkat in på Hotellet Ungefär samtidigt skytten kom till stan. Han kan ha aktier men gissar att inte har .Den incheckade telefonerar med skytten som man kan se ( Använda telefon ) på bilderna.
Sitta i en Hotell Foajé telefonera eller messa är inget som väcker misstankar.

När VD . n reser sig från Frukostbordet ..vet Inside man att han kommer gå över gatan ringer till skytten som då kommer på¨rätt plats inom det lilla tidsfönstret.
Hinner skytten smyga fram se efter hur livvaktsskyddet ser ut eller om det finns fler personer med över gatan Vet att det är en Blå kavaj utan överrock Kanske info om skyddsväst det sk " Köret "
Hinner avbryta --Abort Mission om det behövs.

Jag tror att Vandrarhems Don Juan kan vara Oskyldig därför dom inte går ut med namnet Är han jänkare vet dom rimligen vem han är.

Fel färg på Axelremmen ryggsäcken svart gentemot mot skjutplatsen vit
Citera
2024-12-09, 09:25
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VerklighetenJa
När VD . n reser sig från Frukostbordet ..vet Inside man att han kommer gå över gatan ringer till skytten som då kommer på¨rätt plats inom det lilla tidsfönstret.
Hinner skytten smyga fram se efter hur livvaktsskyddet ser ut eller om det finns fler personer med över gatan
När jag är på hotell och reser mig från frukostbordet går jag inte direkt ut på gatan, utan passerar mitt rum först, där jag vistas en obestämd tid, kanske en kvart. Plockar ihop lite saker, borstar tänderna osv. Svårt att veta när VD ska komma ut på gatan om han också brukar göra så.
Citera
2024-12-09, 09:25
Medlem
Jävlar var inkompetent polisen i New York måste vara. Även om jag kan tänka mig att många på gatan så att säga sympatiserar med GM.

En sak som slog mig var dock hur GM kunde stå och vara så förberedd utanför hotellet. Hur kunde han veta att BO skulle komma ut precis där, och vid den ungefärliga tidpunkten?
Citera
2024-12-09, 09:51
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Jävlar var inkompetent polisen i New York måste vara. Även om jag kan tänka mig att många på gatan så att säga sympatiserar med GM.

En sak som slog mig var dock hur GM kunde stå och vara så förberedd utanför hotellet. Hur kunde han veta att BO skulle komma ut precis där, och vid den ungefärliga tidpunkten?

Han kommer inte ut där, han är på väg längst med West 54th street där hotellet New York Hilton Midtown ligger som konferensen äger rum. Han sov på ett annat hotell rakt över gatan. GM stod uppenbarligen och väntade på honom och flera vittnen har sett honom röra sig i närheten av hotellet på morgonen.

Tror inte polisen eller FBI är inkompetenta utan gärningsmannen snarare har en väldigt genomtänkt planering.
Citera
2024-12-09, 10:12
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:

Ryggsäcken heter Peak Design Everyday. Googla.

Det finns lite olika färgkombinationer. Några har grå axelremmar upptill och svarta nedtill, dvs tvåfärgade axelremmar.
Citera
2024-12-09, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
GM stod uppenbarligen och väntade på honom och flera vittnen har sett honom röra sig i närheten av hotellet på morgonen.

Tack, det verkar mer rimligt. Och talar väl också mycket mer för att det inte fanns någon mer på insidan.
Citera
2024-12-09, 11:48
Medlem
BombaySaphires avatar
Did the shooter have inside help?

https://youtu.be/kDrK3k8lWdc?si=7AwAEKr8pXvLrhAJ
Citera
2024-12-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ang veta var VD .n finns
Konferensen är känd
Vilket hotell borde vara känt
Han kan ha haft ett möte inplanerat där på Morgonen tvärs över gatan.
Han har rimligen sekreterare assistenter Underlydande som får info
livvakter som får info. men nedan troligare.

Säg att han skall korsa gatan för mötet .En annan gäst på samma hotell / Det första ser honom röra sig
Äter frukost .. Rör sig i bygget

Jag gissar att det fanns en medbrottsling på hotell 1 Inside man .. Har checkat in på Hotellet Ungefär samtidigt skytten kom till stan. Han kan ha aktier men gissar att inte har .Den incheckade telefonerar med skytten som man kan se ( Använda telefon ) på bilderna.
Sitta i en Hotell Foajé telefonera eller messa är inget som väcker misstankar.

Hinner skytten smyga fram se efter hur livvaktsskyddet ser ut eller om det finns fler personer med över gatan Vet att det är en Blå kavaj utan överrock Kanske info om skyddsväst det sk " Köret "
Hinner avbryta --Abort Mission om det behövs.

Jag tror att Vandrarhems Don Juan kan vara Oskyldig därför dom inte går ut med namnet Är han jänkare vet dom rimligen vem han är.

Att GM haft medhjälpare är jag nästan helt säker på, GM är ju knappast tankeläsare, någon informerade om VDns rörelser inifrån hotellet.
Att dom inte går ut med namnet beror troligen på att dom inte har något namn, annars hade dom lagt ut han med namn och bild i varenda tidning. GM har flytt och kommer troligen inte att hittas. GM kunde röra sig märkligt lugnt och obekymrat genom New York efter skotten, åka både taxi och buss, om det nu är mannen på bilden i taxin?
Citera
2024-12-09, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Ryggsäcken heter Peak Design Everyday. Googla.

Det finns lite olika färgkombinationer. Några har grå axelremmar upptill och svarta nedtill, dvs tvåfärgade axelremmar.

Visst jag är med så långt
Men Vandrarhems grabben Misstänkte 1 står vid disken

Den länken en bit ner har Väskan Svart Axelrem
svart sida
https://edition.cnn.com/2024/12/08/us/brian-thompson-unitedhealthcare-gunman-search-sunday/index.html

Den länken vit eller grå axelrem ingen svart sida
kommer ur tunnelbanan samt cyklar
https://edition.cnn.com/2024/12/07/us/suspect-search-unitedhealthcare-ceo

Den är också vit på Skjutplatsen

Kanske finns förklaringar Kameran kass Flera Ryggsäckar men det känns ändå Konstigt att Vandrarhems misstänkte har svarta Axelremmar på en väska + Skytten Vita

Eller tänker jag fel här ?
Citera
2024-12-09, 12:07
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Våld från abortmotståndare har vi väl inte sett så mycket av sedan 90-talet?
2015 sköts tre anställda på en abortklinik efter att en fejkad abortvideo spritts ut.
Farligt jobb det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in