Citat:
Ursprungligen postat av
GrandiosaMexicana
Snubben är tillbaka i Europa sen länge. Inhyrd torped.
Vad får dig att tro att det var en inhyrd torped? Något särskilt som styrker din teori?
Enligt mig finns det betydligt mer som styrker att det är en vanlig person som antingen har en personlig agenda eller en konspiratorisk rättshaverist likt Unabomber.
Han kan ha haft en nära anhörig som blivit sjuk/skadad, haft en försäkring men försäkringsbolaget har vägrat att uppfylla sin del av avtalet vilket inneburit ekonomisk, emotionell och möjligtvis fysiskt lidande för mördarens anhörig.
Han begick alldeles för många misstag för att anses vara ett proffs. Att han synts på så pass många övervakningskameror, lämnat sin ryggsäck i central park, lämnat massvis med bevis efter sig och självklart de tre orden som var ingraverade på hylsorna som kan direkt kopplas till en bok som är kraftigt kritisk till amerikanska försäkringsbolag.
Hade varit intressant att se huruvida denna boken fått ett uppsving i försäljningen på t.ex Amazon. Någon som har koll på detta eller kan vägleda mig var jag kan ta del av info om försäljningen före och efter mordet?