2024-12-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Ja för att träffytan där mot ryggen är större förstås.
Skottet mot huvudet var tydligen välplanerat - men jag har inte kollat ev film heller.

Ett himla pilljobb att gravera in dessa ord i hylsorna. Märkligt ?

Jag har helt missat att hylsorna hade ord ingraverade, vad stod det? Har polisen bekräftat detta?
Citera
2024-12-08, 22:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saani
Jag har helt missat att hylsorna hade ord ingraverade, vad stod det? Har polisen bekräftat detta?

Deny
Defend
Depose

Eventuellt inspirerat av denna bok:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Delay,_Deny,_Defend
Senast redigerad av Troian 2024-12-08 kl. 22:24.
Citera
2024-12-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saani

Jo, här ”deny”, ”depose”, ”defend”.
Men den rätta ordningen ska vara:

”deny”, ”defend”, ”depose”.

(FB) VD:n För United Health Care, Brian Thompson, mördad i New York (2024-12-04)
Citera
2024-12-08, 22:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
60 000 dollar

Har de höjt priset nu?

Hur som så verkar new yorkborna inte intresserade då de har arrangerat en look alike tävling istället
Citera
2024-12-08, 22:38
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Snubben är tillbaka i Europa sen länge. Inhyrd torped.

Vad får dig att tro att det var en inhyrd torped? Något särskilt som styrker din teori?

Enligt mig finns det betydligt mer som styrker att det är en vanlig person som antingen har en personlig agenda eller en konspiratorisk rättshaverist likt Unabomber.
Han kan ha haft en nära anhörig som blivit sjuk/skadad, haft en försäkring men försäkringsbolaget har vägrat att uppfylla sin del av avtalet vilket inneburit ekonomisk, emotionell och möjligtvis fysiskt lidande för mördarens anhörig.

Han begick alldeles för många misstag för att anses vara ett proffs. Att han synts på så pass många övervakningskameror, lämnat sin ryggsäck i central park, lämnat massvis med bevis efter sig och självklart de tre orden som var ingraverade på hylsorna som kan direkt kopplas till en bok som är kraftigt kritisk till amerikanska försäkringsbolag.

Hade varit intressant att se huruvida denna boken fått ett uppsving i försäljningen på t.ex Amazon. Någon som har koll på detta eller kan vägleda mig var jag kan ta del av info om försäljningen före och efter mordet?
Citera
2024-12-08, 23:08
Medlem
TorkelSnorkels avatar
För var dag som går utan att de får fast skytten blir detta mord allt mer likt Palmemordet:

- Okänd person kliver plötsligt fram och skjuter offret bakifrån, på trottoaren,, i halvmörkret.

- Man påträffar hylsor på platsen, men mordvapnet är borta.

- Vittnen (Palmemordet) eller övervakningskameror (Thompsonmordet) ser gärningsmannen fly, men de tillför inte så mycket, och skytten verkar ha försvunnit utan spår.

- Polisen sprider raskt en massa bilder, men man kan inte ens vara säker på att det är rätt person. Det talas om att skytten bott på ett hostel, men det kan också komma att visa sig vara fel.

- Mängder med poliser sätts in och de kommer snabbt med påståenden som att de vet vem det är, men att de inte kan uppge hans namn (vilket pekar starkt på att de inte vet vem skytten är)

- Det visar sig att det finns massor med folk som hyser agg mot offret.

- Det sprids massor med illa underbyggda teorier

Bitter patient eller anhörig? Inhyrd torped? Vad är det exakta motivet? Är inristningarna på patronerna och monopolpengarna i ryggsäcken ledtrådar eller villospår? Är det ens rätt ryggsäck?

Frågor, frågor, men inga svar…
Citera
2024-12-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Nytt foto på skyttens ben/kropp, fotot till höger. Är han inte jävligt smal? Jag gissar att han är ung. Under 25 år. Kanske 20-21. Vad tror ni?

https://www.foxnews.com/us/fbi-releases-new-poster-photos-unitedhealthcare-ceo-murder-suspect
Håller med
Citera
2024-12-08, 23:14
Medlem
rabbithearts avatar
Jag tänkte först att gm har italienskt påbrå men det är nog någon från typ Iran eller liknande, eller påbrå därifrån. Gissar att NY polisen har stenkoll men jag hade kollat alla passagerarlistor med Qatar Airways från JFK 4-5 december.
Citera
2024-12-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Jag tänkte först att gm har italienskt påbrå men det är nog någon från typ Iran eller liknande, eller påbrå därifrån. Gissar att NY polisen har stenkoll men jag hade kollat alla passagerarlistor med Qatar Airways från JFK 4-5 december.
Skulle också gissa på typ Iran. Men svårt säga, kanske judisk-amerikan.
Citera
2024-12-08, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Det står att GM hade unika ögonbryn, kanske rentav unibrow, men dessa kan ju vara ditmålade.
De ser faktiskt ut att kunna vara fake. Eftersom ögonbrynen är nästan det enda han visar skulle ju det vara smart. Tar han av sig dem så förändras utseendet rejält
Citera
2024-12-08, 23:27
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Skulle också gissa på typ Iran. Men svårt säga, kanske judisk-amerikan.

Svårt att veta, men så pass mörka fransar, ögonbryn och ganska typiskt ”Aladdin”-utseende som en del män har därifrån. Kan dock vara något annat land i närheten också och judisk påbrå.
Citera
2024-12-08, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart

Tror inte GM har tagit flyget någonstans. Efter 9/11 är det säkerhet, kamera-infesterat, Homeland-security, airmarshals, etc, osv, mm..

Där skulle han ha blivit plockad upp. Iallfall på kamera.

Kanske smygit över gränsen till Kanada ?
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-08 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in