2024-12-08, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Den åsikten är du ensam om, Alice i Resident Evil är en dålig kopia av Ripley i Alien.
Och då har du sett alla filmerna i Resident Evil serien?

Och hur FAN kan du säga att jag är ensam om den åsikten??

Förbannade idiot, tror du inte jag sett alla Alien filmer 10ggr om??
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-08 kl. 21:51.
Citera
2024-12-08, 21:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan

Jag har tyvärr sett alla Resident Evil filmerna och de är endast billig underhållning för korkade blattar och white trash som dig.
För övrigt ska du skärpa till din ton till mig, vem tror du att du är din korkade jävla blatte?

Citat:

Därför att du är ensam om den åsikten din korkade jävla blatte, gå och ta dina psykosmediciner nu din jävla apa.
Citera
2024-12-08, 22:00
Medlem
Ograsts avatar
Citat:

Det är bra Kalk-Allan, vik inte ner dig! Men är RE inte mer som actionfilmer?
Citera
2024-12-08, 22:06
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
För det första Terminator filmerna är inte skräck, och Sigourney är inte alls samma badass som Alice I Resident Evil filmerna

Nog fan var den första Terminator en skräckfilm när den kom alltid. En slasher med en final girl. Även om mördaren den här gången råkade komma från framtiden.
Senast redigerad av JuniorDahlen 2024-12-08 kl. 22:12.
Citera
2024-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Söker tips på andra svenska forum där man kan diskutera och tipsa varandra om film på ett vuxet sätt. Det är synd att man har gett en enda användare utrymme att tramsa sönder en så betydelsefull tråd på Flashback. Trots andra medlemmars vänliga påpekanden fortsätter denna person på samma sätt som tidigare, helt oförmögen att ta till sig av kritiken.

Nej, det här var fan riktigt tråkigt alltså.

Alla tips uppskattas.

Hej min gode och mycket trevliga trådkamrat och medpostare @RollonHomie.

Självklart skall du få ett mycket bra skräckfilms-tips av din trådkamrat @JokerMannen.

Mitt skräckfilms-tips till dig blir en Amerikansk sciencefiction och skräckfilms-komedi vilken är titlad:
[ " Attack of the Killer Tomatoes " ] ( 🍅🍅🍅🍅 ) vilken är från året 1978.

En suveränt fantastisk skräckfilms-komedi som handlar om mördar-tomater som attackerar helt oskyldiga simmare och badare i ett vikområde i San Diego
( 🍅 🏊 🍅 🏊 )

Jag hoppas att mitt skräckfilms-tips skall pass dig bra.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Nog fan var den första Terminator en skräckfilm när den kom alltid. En slasher med en final girl. Även om mördaren den här gången råkade komma från framtiden.

Nog fan, skrattar både fan och hans moster när du låtit dig påpeka att [ " The Terminator " ] är en skräckfilm.

[ " The Terminator " ] är ingen skräckfilm det är en sciencefiction- och action-film, någon skräck-genre har aldrig existerat för denna film.

[ " The Terminator " ] har samma utkommnings-år som den Amerikanska skräck- och slasher-filmen titlad:
[ " A Nightmare on Elm Street " ] med Freddy Krueger i spetsen och som regisserades av den gode Wes Craven.

Wes Craven var verkligen en fantastiskt bra filmregissör, speciellt när det handlade om skräckfilmer.

" A Nightmare on Elm Street " ( 1984 ) ja, då snackar vi verkligen om skräckfilm

Mvh/ FilmSpöket 🎭
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-08 kl. 23:20.
Citera
2024-12-09, 14:48
Avslutad
Vill även tipsa om "Dead End" https://www.imdb.com/title/tt0308152/ 6.5

"Christmas Eve. On his way to his in-laws with his family, Frank Harrington decides to try a shortcut, for the first time in 20 years. It turns out to be the biggest mistake of his life."

Helt klar sevärd film, sett om den flera gånger.
Citera
2024-12-09, 16:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Det kanske inte är skräckfilm på pappret, men jag är beredd att hålla med. Både T1 och T2 har något creepy över sig och tangerar gränsen för skräck. Det har jag alltid tyckt.
Citera
2024-12-09, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av born2chill
Det kanske inte är skräckfilm på pappret, men jag är beredd att hålla med. Både T1 och T2 har något creepy över sig och tangerar gränsen för skräck. Det har jag alltid tyckt.
Om man ska involvera Terminator filmerna i skräck genren, så blev genast genren typ dubbelt så stor..

Jag menar "No country for old men" psykopat mördaren är rätt creepy, men gör det filmen till en skräckfilm? Ok vi kanske kommer in på en djupare diskussion här, öppen för alla inlägg
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-09 kl. 16:35.
Citera
2024-12-09, 17:04
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av born2chill

Citat:
Om man ska involvera Terminator filmerna i skräck genren, så blev genast genren typ dubbelt så stor..

Jag menar "No country for old men" psykopat mördaren är rätt creepy, men gör det filmen till en skräckfilm? Ok vi kanske kommer in på en djupare diskussion här, öppen för alla inlägg

James Cameron själv kallade den väl för en sci fi-slasher och var väldigt influerad av Halloween när han gjorde den har jag för mig att jag har läst någonstans. T2 vet jag däremot inte om jag skulle vilja kalla skräckfilm.

Känns ju som att första Terminator är kusligare än i alla fall de Resident Evil-filmer jag kan minnas att jag sett (slutade någonstans efter vägen).
Citera
2024-12-09, 17:13
Medlem
Citat:

I @JuniorDahlens värld är självklart The Terminator en skräckfilm

Vi övriga som är intresserade av just skräckfilmer skall förstå att vi skall definiera skräck-genren utifrån gestaltning av något monstruöst och för oss, också som något absolut främmande.

Filmer vilka absolut har en skräck-genre är till
exempel: [ " Thé Omen " ] ( 1976 ) [ " Thé Entity " ] ( 1982 )
[ " Thé Amityville Horror " ] ( 1979 )

[ " Poltergeist " ] ( 1982 )
[ " A Nightmare on Elm Street " ] ( 1984 )
[ " The Babadook " ] ( 2014 ) samt
[ " Fright Night " ] ( 1985 )

Till skräck-genren hör Vampyrer, Varulvar och andra övernaturliga varelser.

@Kalk-Allan, jag vill att du svarar på mitt tidigare
skrivna och postade inlägg på sidan: 3.110 och inläggs-nummer: # 37.312 samt postat ( 20:15 )

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-09, 18:18
Medlem
psaks avatar
Såg The Strangers: Prey at night igår.

Lite oväntat av mig att inte ha sett den redan eftersom föregångaren från 2008 imponerade klart mer på mig. Även den äldre har iofs drag av medelmåttig thriller likt denna men uppbyggnaden i den första med 'Is Tamara here' och allt är nog bland det mest isande ruggiga jag sett på film.
I denna den första uppföljaren är det inte ett ungt par utan en typiskt tjafsande familj som plågas av de kusliga invaderande mördarna med masker. Handlingen utspelar sig mestadels i en öde trailerpark.

Eftersom det är en uppföljare och tittarna därför vet vad det är för svinpälsar som utgör hotet så kanske filmskaparna såg det svårt att återskapa den iskalla effektiva stämningen, så den här satsar mer på traditionell katt på råtta-jakt (action) än spänning. Då gäller det att man gillar sådant och inte är kräsen. Filmen har några scener av extra klantigt beteende från personerna och slå pannan-moment med folk som borde vara stendöda men återkommer. Det är iofs läckert gjort med bra miljöanvändning, men det krävs nog att man inte sett mer än några ynka filmer i denna nötta delgenre för att få ut något av den.

Sammantaget: sådär.
Senast redigerad av psak 2024-12-09 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in