2024-12-07, 21:05
Avslutad
Söker tips på andra svenska forum där man kan diskutera och tipsa varandra om film på ett vuxet sätt. Det är synd att man har gett en enda användare utrymme att tramsa sönder en så betydelsefull tråd på Flashback. Trots andra medlemmars vänliga påpekanden fortsätter denna person på samma sätt som tidigare, helt oförmögen att ta till sig av kritiken.

Nej, det här var fan riktigt tråkigt alltså.

Alla tips uppskattas.
Citera
2024-12-08, 01:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Kalk-Allan och därtill sagt, tack så mycket
för ditt svars-inlägg

Jag börjar detta inlägget med att få framfört till dig,
att jag, @JokerMannen, tycker att du, @Kalk-Allan, är en unik och fantastisk individ och tillika, med mycket goda observations-ögon för detaljer som är konnekterade till skräckfilmen som titlades: [ " The Babadook " ] från året 2014.

@Kalk-Allan, plötsligt förstod du, att hålet i väggen inom familjen Vanek's kök samt bakom frys-skåpet handlar
om en Vaginal födsel av stora och svarta kackerlackor.

Jag kommer lite senare framåt i skräckfilms-tråden att berätta mer om just detta Vaginala hålet i väggen inom familjen Vanek's kök.

Mister Babadook är försedd med ett kvinnligt kön,
Mister Babadook är bestående av både maskulina-
så som feminina-kroppsdelar. Detta är någonting som kring-gått många film-tittares förståelser.

Tack så mycket @Kalk-Allan för dina fina och tillika
dina förstående ord beträffande den då endast 6 år
gamla Australiénska barnskådespelaren Noah Wiseman och, som i skräckfilmen [ " The Babadook " ] spelade Amelia's lilla son Samuel.

Beträffande Noah Wiseman som Samuel Vanek
i skräckfilmen [ " The Babadook " ] från året 2014. ( 🎩 )

Noah Wiseman, han lät sig då träda in, i en svår och tuff filmroll vid låga 6-års ålder och då krävs det, att man har
en begåvning för att överhuvudtaget kunna klara ut av en sådant typ av filmroll, vilken roll den lille 6-årige Noah Wiseman gjorde på ett makalöst och fantastiskt sätt.

@Kalk-Allan, såg du i skräckfilmen när Amelia Vanek besattes av Mister Babadook inom hennes sovrum ... ? ... det vill säga, då Mister Babadook tog sig in i Amelia's kropp via hennes mun och sedan vidare inom hennes kropp.

Amelia Vanek har Mister Babadook inom sin kropp efter besättningen och detta, precis likt Stormvinds-Guden och Konunga-demonen Pazuzu när han besatte den unga flickan Regan Rex MacNeil's kropp i skräck- och demon-filmen [ " Thé Exorcist " ] från året 1973.

Efter det, att Amelia har besatts av Mister Babadook, så har Mister Babadook en viss kontroll över Amelia's kropp, detta pågår sedan fram tills dess att hon lyckas frigöra sig från Mister Babadook genom vomeringen som sker på, och över golvet inom husets källare, efter detta blev Amelia helt fri från Mister Babadook's fortsatta kontroll över hennes kropp.

Den vita freds-duvan som Amelia's son Samuel och, genom ren magi lyckas få fram i slutet av skräckfilmen är något mycket speciellt och, som har en direkt koppling till Mister Babadook.

@Kalk-Allan, beträffande Mister Babadook, så är han en mycket speciell varelse och du, kommer, att inom kort, få en detaljerad beskrivning av Mister Babadook och jag tror, att du kommer att förvånas en hel del.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Det låter bra att du återkommer med mer detaljer om vad du kommit fram om denna filmen, och jag tackar för det du skrivit om mig som betraktare.
Citera
2024-12-08, 11:34
Medlem
alwayslooks avatar
Avverkat Hostel 1-3
Var ett tag sen man såg dom nu.

Läste precis att Eli Roth skulle göra en tv-serie av Hostel.

Vad tycker ni andra om Hostel filmerna?
Citera
2024-12-08, 17:03
Avslutad
Vad tycker ni om "Resident Evil" filmerna? Detta är nog min favorit film serie av alla.

Ska se om första nu, titlad "Resident evil" https://www.imdb.com/title/tt0120804/

"A special military unit fights a powerful, out-of-control supercomputer and hundreds of scientists who have mutated into flesh-eating creatures after a laboratory accident."
Senast redigerad av Kalk-Allan 2024-12-08 kl. 17:29.
Citera
2024-12-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Det låter bra att du återkommer med mer detaljer om vad du kommit fram om denna filmen, och jag tackar för det du skrivit om mig som betraktare.

Hej @Kalk-Allan och tack för ditt svars-inlägg.

Jag tro att du missade att svara på min tidigare
ställada fråga till dig beträffande den paranormala skräckfilmen titlad: [ " The Babadook " ] ( 🎩 2014 )

Såg du när Amelia Vanek blev besatt av
Mister Babadook ( 🎩 ) villken ägde rum
inom Amelia Vanek's sovrum då hon låg
vilandes på sin säng ... ?

Mvh JokerSpöket 👋👻
Citera
2024-12-08, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Kalk-Allan och tack för ditt svars-inlägg.

Jag tro att du missade att svara på min tidigare
ställada fråga till dig beträffande den paranormala skräckfilmen titlad: [ " The Babadook " ] ( 🎩 2014 )

Såg du när Amelia Vanek blev besatt av
Mister Babadook ( 🎩 ) villken ägde rum
inom Amelia Vanek's sovrum då hon låg
vilandes på sin säng ... ?

Mvh JokerSpöket 👋👻
Ja sorry glömde, jo jag såg det, samt när hon spydde upp den igen
Citera
2024-12-08, 18:13
Avslutad
Citat:
Vad tycker ni om "Resident Evil" filmerna? Detta är nog min favorit film serie av alla.

Ska se om första nu, titlad "Resident evil" https://www.imdb.com/title/tt0120804/

"A special military unit fights a powerful, out-of-control supercomputer and hundreds of scientists who have mutated into flesh-eating creatures after a laboratory accident."

Milla Jovovich är nog den kvinna som i en filmserie är mest badass genom alla tider
Citera
2024-12-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ja sorry glömde, jo jag såg det, samt när hon spydde upp den igen

Hej @Kalk-Allan och tack för ditt svar

Bra observerat min gode @Kalk-Allan och, att
du hade ögonen med dig, när du på nytt igen, såg
om den paranormala skräckfilmen som titladas:
[ " The Babadook " ] från året 2014 ( 🎩 )

Mister Babadook ( 🎩 ) kunde metamorfosera sig
till en Ink-varelse och sålunda sedan kunna ta sig in
i Amelia Vanek's kropp samt, via hennes öppna mun
och också, för att sålunda skaffa sig kontroll över
Amelia's tankar och beteenden.

Efter det, att Mister Babadook besatt Amelia, så lever
han inom Amelia's kropp som en tjockflytande Ink-sjö, denna tjockflytande Ink-sjö vomerade sedan Amelia ut
ur sin kropp över, och på husets källargolv, och det var sålunda som Amelia befriades från Mister Babadook's fortsatt kontroll över hennes kropp.

Det här kommer att låta väldigt underligt för dig beträffande [ " Mister Babadook " ] ( 🎩 )

Den så kallade [ Popp-Upp-Boken ] eller enligt det
Engelska språket [ The Pop-Up-Book ] är en skapelse
av [ Oskar Vanek ]

The Pop-Up-Book titlad: [ " Mister Babadook " ] är en
bok, vilken kommer ifrån det underjordiska dödsriket.

Mister Babadook ( 🎩 ) Poppar oväntat Upp på olika platser inom familjen Vanek's hem och, som till
exempel mellan olika sidor i den röda lilla boken titlad:
[ " Mister Babadook " ]

Citat: " Do The Spirits Come Back ? " ... slut citat/
[ The Great Magician Howard Thurston ] samt den upphängda tavel-affischen i Samuel Vanek's sovrum ovanför leksaks-tåget som står placerat på en hylla.

Oskar Vanek's mål som gengångare, var att kunna
komma åt sin son Samuel's och, sin maka Amelia's
själar vilket endast kan äga rum om Samuel och Amelia hädangår sina jordeliv, men, den 6-åriga Samuel har något som förhindrade Mister Babadook att kunna nå
sitt mål.

Den unga pojken Samuel förhindrar detta med hjälp av
en så kallad [ Magic Beam ]

@Kalk-Allan, nu vill jag mer än gärna att du svarar på
detta inlägget och berättar lite grann om dina egna
innersta tankar kring detta av mig ovan skrivet.

Jag kommer, att i denna tråden, berätta mera om
Samuel, Amelia och framför allt om Mister Babadook så att du bland annat skall kunna förstå Popp-Upp-Bokens egentliga mål och varför boken gjordes.

[ " The Babadook " ] från året 2014, det är en mycket speciell paranormal skräckfilm och som är väl värd att
titta närmare på och därtill sagt, även diskutera om.

Då jag tidigare i skräckfilms-tråden framförde
beträffande, att Mister Babadook besatte Amelia
Vanek's kropp då hon var vilandes på sin säng inom sitt sovrum och tillika, att Amelia lät sig vomera upp Mister Babadook på, och över husets källargolv mot slutet av filmen.

Då påstod medlemmen @JuniorDahlen, att detta var ingenting annat, än rent svammel.

Och nu har både du och jag @Kalk-Allan framfört
svammel i våra skrivna och postade inlägg.

Mvh JokerSpöket 👋👻
Senast redigerad av JokerMannen 2024-12-08 kl. 20:37.
Citera
2024-12-08, 21:35
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Milla Jovovich är nog den kvinna som i en filmserie är mest badass genom alla tider
Sigourney Weaver och Linda Hamilton i Alien respektive Terminator är mera "badass" och filmerna är betydligt bättre än RE.
Citera
2024-12-08, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Sigourney Weaver och Linda Hamilton i Alien respektive Terminator är mera "badass" och filmerna är betydligt bättre än RE.
Jag förstår vad du säger men håller inte med
Citera
2024-12-08, 21:44
Avslutad
Citat:
Jag förstår vad du säger men håller inte med
För det första Terminator filmerna är inte skräck, och Sigourney är inte alls samma badass som Alice I Resident Evil filmerna
Citera
2024-12-08, 21:46
Avstängd
Citat:
....och Sigourney är inte alls samma badass som Alice I Resident Evil filmerna

Den åsikten är du ensam om, Alice i Resident Evil är en dålig kopia av Ripley i Alien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in