2024-12-08, 10:55
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Ännu en nolla som inte förstått någonting.

Apropå energiförbrukning så produceras en massa överflödes-energi som redan idag används till Bitcoin-mining.

Greenpeace styrs ytterst av kapitalism. När BlackRock talar om för Greenpeace att de ska tala om för världen att BTC är bra för miljön så gör Greenpeace också detta.

BlackRock har ett brinnande intresse för Bitcoin. Människor styrs av megakoporationer som BlackRock. Det är inte en slump att Bitcoin erövrar världen. Eller att Trump är en BTC-president. Eller att Putin säger att ingen kan stoppa BTC.

Regleringar är inte ett hot. Bitcoin mår bättre i en sunt reglerad värld. Och sådant styrs också mer eller mindre av BlackRock et al.

Ingen coin kan ersätta BTC. Av bl a samma skäl som ovan = marknaden vill ha BTC.

Det är förstås en risk och därför investerar inte heller alla bitcoiners direkt i BTC utan i proxys. Men det finns många lösningar. T ex kan man lämna delar av nycklar till olika banker, som endast får öppnas vid dödsfall.

Oj, blev du lite sur nu när någon kritiserar/problematiserar bitcoin

Marknaden vill ha bitcoin idag ja, om några år kanske den vill ha något annat så då får ni placera i pokemonkort istället. Så ni cryptobros är alltså i händerna på BlackRock nu om jag förstår dig rätt?
Citera
2024-12-08, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Datapengar
Med det sagt kan vi ändå vara överens om att monetära system konkurrerar med varandra och att mindre friktion (kostnadsbesparingar) är reella, överens?
Bitcoin är inte ett monetärt system.
Citera
2024-12-08, 10:58
Medlem
Leastons avatar
Citat:
12 ords lösningen har motpartsrisk och att en server svarar på ditt anrop…

Om man tror att en blockkedja är beroende av en server så vet man antagligen inte vad en server eller vad en blockkedja är.

Servrar är något som finns i tradfi, och är man orolig för dessa centraliserade entiteter så är blockkedjan snarare en lösning. Tack för att du hjälpte till att poängtera det.

Nu vet jag att du kommer börja babbla om olika tjänster, men innan du gör det så bör du googla vad en fullnod är.

Citat:
Covenants kallas NLOCK och ingår i bitcoins ursprungliga script innan dessa decimerades av Bcore till den förgrymmelse ni kallar BTC.

Segwit införde halva funktionaliteten som Covenants ämnar att fullborda. Denna halva funktionalitet möjliggjorde bland annat Lighting, Liquid med mera.

Citat:
Om en BTC skulle prisasättas till 10musd undrar jag vad du tror inflationen i usd kommer att ha varit? Vad prissätts BTC i zimbabvedollar eller ännu bättre D-mark?
Det stavas potential…
Vet inte vad du pratar om. BTC prissätts redan i USD.
Den dagen BTC kostar $10M så är det ett resultat av utbud och efterfrågan. Inflationen är en av många faktorer som över tid påverkar, ja.
Citera
2024-12-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Bitcoin är inte ett monetärt system.
I allra högsta grad ett monetärt system helt autonomt från existerande och ett datahabtwringssystem byggt för en informationsekonomi… BTC som du tror är bitcoin är dock ett medvetet missfoster för att förleda pöbeln…
Citera
2024-12-08, 10:59
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Energiåtgången bekostas av inflation och transaktionsavgifter fram till 2140, därefter av enbart transaktionsavgifter. Kan inte se att energiåtgången är ett problem.

Enda risken jag kan se är att energiåtgången blir för liten efter 2140 för att upprätthålla säkerheten.

Nycklarna backar man upp på papper eller stålplåt.

Kul att ni tror att detta kommer hålla till 2140

Att ha en stor del av sina tillgångar med backup på en papperslapp låter ju alldeles förträffligt
Citera
2024-12-08, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Om man tror att en blockkedja är beroende av en server så vet man antagligen inte vad en server eller vad en blockkedja är.

Servrar är något som finns i tradfi, och är man orolig för dessa centraliserade entiteter så är blockkedjan snarare en lösning. Tack för att du hjälpte till att poängtera det.

Nu vet jag att du kommer börja babbla om olika tjänster, men innan du gör det så bör du googla vad en fullnod är.

Segwit införde halva funktionaliteten som Covenants ämnar att fullborda. Denna halva funktionalitet möjliggjorde bland annat Lighting, Liquid med mera.

Vet inte vad du pratar om. BTC prissätts redan i USD.
Den dagen BTC kostar $10M så är det ett resultat av utbud och efterfrågan. Inflationen är en av många faktorer som över tid påverkar, ja.
Det är tydligt att du inte förstår ja… segwit var ett sätt försöka genom immaterialrätt ta kontroll över teknologin men satoshi har redan lagt ut ett minfält…
Citera
2024-12-08, 11:01
Medlem
Citat:
I allra högsta grad ett monetärt system helt autonomt från existerande och ett datahabtwringssystem byggt för en informationsekonomi… BTC som du tror är bitcoin är dock ett medvetet missfoster för att förleda pöbeln…
Som sagt, se till att bygga myten och hålla lögnen vid liv.
Citera
2024-12-08, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking

Marknaden vill ha bitcoin idag ja, om några år kanske den vill ha något annat så då får ni placera i pokemonkort istället. Så ni cryptobros är alltså i händerna på BlackRock nu om jag förstår dig rätt?

En kommentar till om pokemonkort så får du inga fler svar av mig.

Hur är jag som bitcoiner i händerna på BlackRock mer än du?

Nej uppenbarligen förstod du mig inte rätt. Kapitalet styr världen, tycka vad man vill om det.
Citera
2024-12-08, 11:05
Medlem
Citat:
Det går ändå åt mycket energi till att driva nätverket - energi som någon måste betala för. Vem har sagt något om miljön/klimatet?

Det har under tiden som BTC funnits tryckts mycket dollar/euro/kronor men den processen kan ändras. T.ex. Schweiz har inte tryckt så mycket nya franc. Dessutom skapas det ju nya BTC var tionde minut så det finns en inbyggd inflation i BTC om än begränsad.

Kul att man kan komma åt tiotals miljoner med hjälp av en 12 ords fras verkar ju tipp topp säkert verkligen

Energiåtgången är inte ett problem, som sagt. Brytarna verkställer transaktioner för att de tjänar bitcoin på det. Om några brytare lägger av så minskar bara svårighetsgraden, och lönsamheten ökar för kvarvarande brytare.

Man kommer aldrig att sluta skapa mer fiatpengar över tid, med mindre än att hela systemet kollapsar eller görs om i grunden.

Om man har tiotals miljoner kronor i bitcoin kan man säkra upp kapitalet medelst till exempel en multisiglösning och/eller bankfack.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-12-08 kl. 11:12.
Citera
2024-12-08, 11:06
Avslutad
Citat:
Kul att ni tror att detta kommer hålla till 2140

Att ha en stor del av sina tillgångar med backup på en papperslapp låter ju alldeles förträffligt

Varför skulle det inte kunna göra det?

Du har fått detta förklarat för dig, således uppenbart att du är här bara för att spela dum och provocera.

Avundsjuka är en stark motivator hos en del.
Citera
2024-12-08, 11:08
Medlem
DVikings avatar
Citat:

Nej uppenbarligen förstod du mig inte rätt. Kapitalet styr världen, tycka vad man vill om det.

BlackRock verkar leva i ditt huvud i alla fall, jag bekymrar mig inte över dem.

Blackrock kan överge bitcoin och dumpa sitt innehav för att ta cryptobros fiat för att sen köpa på sig riktiga tillgångar. Att BTC skulle vara något som gör en oberoende och säkrar värde är alltså bara strunt.
Citera
2024-12-08, 11:13
Medlem
Citat:

Tror du BlackRock gått med i spelet för att katalysera värdet av era bitcoins åt er, eller för att skinna er på pengar? De spelar inte ens samma spel som ni.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in