2024-12-08, 04:18
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.

Jag har två par Levi’s 501 från 1985 som är fina ännu.
Citera
2024-12-08, 06:13
Medlem
GertBennys avatar
Köp kläder ifrån militära överskottslager om du nu inte är en sån där som måste klä dig modernt och vara som alla andra . Handskar, sockar, långkalsonger, kängor, jackor och så vidare som militären använder är av bra kvalité och håller länge.
Citera
2024-12-08, 06:15
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Jag kör bla byxor från 5.11, håller 4-5 år daglig användning
Citera
2024-12-08, 06:34
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziejacool
G-STAR RAW, vilka kläder!!

Jag var också en stor fan av G-Star men av en slump (min fru) köpte jag jeans på 157. Jeansen kostade 120 kr st och satt helt ok. Jag tror att mina G-Star jeans kostar 1400 kr st.
Try it !
Citera
2024-12-08, 06:48
Medlem
Köp jeans. Även lågbudget håller länge där.

Tex jeans-skjorta, jeans jacka.
Citera
2024-12-08, 07:00
Medlem
Om du vill få längre hållbarhet på kläderna så vänd dom ut och in innan du tvättar så tar inte eventuella tryck och broderier lika mycket stryk.
Citera
2024-12-08, 07:35
Medlem
Pungsvings avatar
Tony Lama.
Citera
2024-12-08, 07:46
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.

Det finns väl inte så många klädmärken som producerar kläder? Det normala är nog att man har en avdelning som ritar kläder, och sedan avtalar man med någon fabrik som kan tillverka dessa. Detta är då vanligen inte samma fabrik för alla kollektioner.

Så om du t.ex köper en Ralph Lauren-tröja om du är nöjd med idag, så kanske Ralph Lauren-tröjan som du köper i morgon är gjord i en helt annan fabrik. Kanske i en annan världsdel till och med.
Citera
2024-12-08, 08:16
Medlem
DrVonAnkas avatar
Du får helt enkelt öppna lädret lite mer. Å andra sidan ska man inte heller lägga sig i mellansegmentet säger de som vet, så kanske mycket mer stämmer bättre.

Lägg ett filter på > 1500 kr för en tröja/skjorta och shoppa loss. Ralph, Eton, Stenströms kanske du kan börja med?
Citera
2024-12-08, 08:32
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rantaren
Hål i magen på t-shirts? Jag har aldrig varit med om det, oavsett om t-shirten kostar 79 eller 299. Är du någon som tränar hårt och gör konstiga övningar där du krålar på mage eller hur uppstår detta?

Det är ett rätt vanligt problem särskilt om man inte har tröjan instoppad i byxorna då helt enkelt knapp eller bälta helt enkelt nöter upp små hål just under magen.
Har du tröjan instoppad så är givetvis problemet inte där.
Citera
2024-12-08, 08:33
Medlem
Citat:
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Svårt att ge råd utan att veta vad du gillar. Hållbarhet handlar också om stil och snitt. Kläder för med en klassisk kostym och "gentlemannastil" Håller väldigt länge, men så kanske man inte vill gå klädd.

Jeans, t-shirts, koftor/hoodies med längre hållbarhet än de märken du anger hittar du på exempelvis Brothers och MQ. Både deras egna märken och de som de säljer. Hitta ngt du gillar så kan du sedan utforska nätet på märkenas hela sortimentet och jag priser.

Dyrare behöver inte innebära att de håller längre i tyg och sömnad.

Hur och hur ofta du tvättar och torktumlar tvätten är avgörande. Läs tvättrådet/lappen så att de tål tumling om du ändå tumlar.
Citera
2024-12-08, 08:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det är ett rätt vanligt problem särskilt om man inte har tröjan instoppad i byxorna då helt enkelt knapp eller bälta helt enkelt nöter upp små hål just under magen.
Har du tröjan instoppad så är givetvis problemet inte där.

Hål i magen på t-shirts är ett rätt vanligt problem? Nej, det är det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in