2024-12-08, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Lee var mina go-to jeans för c:a 10 år sedan, men har sedan dess haft andra märken eftersom Lee's slets ut rätt snabbt, typ redan efter något år. La precis en beställning på ett par tjockare Lee's så ska bli spännande att se om man förbättrat kvalitén sedan dess.
Ok får hoppas på det då 🙂
Citera
2024-12-08, 00:38
Medlem
Det har ju kommit ut att många exklusiva märken gör kläder och produkter i samma fabrik och i princip på samma sätt som fejkade produkter.

Så istället för att titta på märken får du ju snarare kolla på materialet och göra valet om du vill köra på potentiellt hormonstörande material som polyester som är slitstarkt eller naturligt material med kortare levnadstid.

Men sen tvättar du och använder torktumlaren förmodligen på fel sätt liksom de flesta.
Citera
2024-12-08, 00:48
Medlem
I min mening erbjuder Uniqlo bra värde för pengarna.
Citera
2024-12-08, 00:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Har handlat diverse billigare klädmärken de senaste 15 åren, men som med det mesta blir det i längden dyrare att handla billigt. Därför vill jag nu hitta ett pålitligt klädmärke som producerar kvalitet som håller längre än något/några år. Jag pratar främst om innekläder (jeans, t-shirts, koftor/hoodies, strumpor, kalsonger o.s.v.).

Exempel på märken jag testat senaste åren…:
• H&M
• Jack & Jones
• Hollister
• Only & Sons
• Pier One
…men alla dessa har slitits ut orimligt snabbt trots att jag är en normal människa som gör normala saker. Såklart är dessa budgetmärken så deras korta livslängd är egentligen inte särskilt förvånande.

Vilka klädmärken producerar kläder som håller länge (oavsett pris)? Bonuspoäng om de finns på Zalando eller Amazon då jag tycker det är smidiga sätt att handla på.
Läderstövlar märke Vagabond håller otroligt bra. Måste vara äkta läder dock.
Citera
2024-12-08, 00:57
Medlem
Smekarn87s avatar
Lee
Citera
2024-12-08, 01:09
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
På tröjor/koftor/hoodies har det varit allt från att dragkedjan går sönder till att de bleks ur o.s.v. Lite allt möjligt helt enkelt!

Bra dragkedjor är en kvalitetsindikator eftersom det är en relativt dyr detalj för tillverkaren.

Du kanske ska se över dina tvättrutiner. Inte tvätta onödigt mycket eller för varmt. Att färger (särskilt mörka) bleks med tiden (på bomullsplagg) kommer du aldrig helt ifrån. Undvik torktumling som pesten.

Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
La precis en beställning på ett par tjockare Lee's så ska bli spännande att se om man förbättrat kvalitén sedan dess.

Lee 101 måhända?
Senast redigerad av JohnnyDungeon 2024-12-08 kl. 01:11.
Citera
2024-12-08, 01:19
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordoxen
Kan av egen erfarenhet rekommendera plagg gjorda i Italien. Spelar ingen roll om det är 35+ ute, italienare är kända för att alltid vara välklädda. Precis som matkulturen har de väldigt höga krav på sig själva när det kommer till att bära och skapa kläder som både är fina och av hög kvalitet.

Nu verkar det av trådstarten att döma att TS är ute efter SLITSTYRKA, inte att vara fin eller ha en kavaj som känns som smekas av en sommarvind. Det finns ett direkt motsatsförhållande där.

Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Ytterplagg: Tierra
Kalsonger: Falke
T-shirts: Arcteryx, Mammut
Långkasonger, undertrjøa før träinng: Patagonia, Biltema (jo, faktiskt. Jag har provat alla møjliga. Biltemas ær grymt bra)
Byxor: Kühl, Lundhags

Låter som rena rama frilufts-outfiten. Var det det TS ville ha tips om?
Citera
2024-12-08, 01:33
Medlem
Nike träningsshorts. Köpta 2003, märks knappt ännu. jag använder dem 50-100 ggr per år. 20år+ nu. sick
Citera
2024-12-08, 01:43
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har hittat en butik här i stan som säljer t-shirts för 79kr/st av märket Donnay. Mjuka och sköna och håller många tvättar utan att tappa form eller få dessa fula små hål på magen som jag ofta får.
Annars har jag en Helly Hansen T-shirt som också är lite tjockare och kraftigare och även den har hållit i många år.

De lite tunnare T-shirtsen tappar form och får fula hål på magen. Ofta kan de vara mycke dyrare och av bra märken men det gör detsamma.
Citera
2024-12-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Har hittat en butik här i stan som säljer t-shirts för 79kr/st av märket Donnay. Mjuka och sköna och håller många tvättar utan att tappa form eller få dessa fula små hål på magen som jag ofta får.
Annars har jag en Helly Hansen T-shirt som också är lite tjockare och kraftigare och även den har hållit i många år.

De lite tunnare T-shirtsen tappar form och får fula hål på magen. Ofta kan de vara mycke dyrare och av bra märken men det gör detsamma.
Hål i magen på t-shirts? Jag har aldrig varit med om det, oavsett om t-shirten kostar 79 eller 299. Är du någon som tränar hårt och gör konstiga övningar där du krålar på mage eller hur uppstår detta?
Citera
2024-12-08, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Det har ju kommit ut att många exklusiva märken gör kläder och produkter i samma fabrik och i princip på samma sätt som fejkade produkter.

Så istället för att titta på märken får du ju snarare kolla på materialet och göra valet om du vill köra på potentiellt hormonstörande material som polyester som är slitstarkt eller naturligt material med kortare levnadstid.

Men sen tvättar du och använder torktumlaren förmodligen på fel sätt liksom de flesta.
Men du har helt rätt. Märkligt att ingen snappade upp det tidigare.
Citera
2024-12-08, 02:44
Medlem
Galejans avatar
Kläder ska inte hålla länge, man ska byta ut plagg med jämna mellanrum. Hur roligt är det att ha samma kalsonger i tjugo år? Dessutom skiftar mode och stilar. Det är bara autister som klär sig likadant i sextioårsåldern som när de var 22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in