Citat:
Du kan kalla en anka för en kråka eller en örn, men säger den quack quack och flyter omkring i vatten oftare än den flyger så kallar jag den för en anka. Jag förstår att neokonservatism har blivit mindre hippt än fascism numera och ingen vill dras med den stämpeln. Men du förstår väl att när du säger att vi måste lägga oss i hela Mellanösterns affärer, kämpa förevigt mot islamism i andra kontinenter...förutom att ibland finansiera islamism för att det är bra för Israel och kriga mot Iran, hacka sönder Ryssland i små länder och att Jeb Bush dessutom var bästa kandidaten 2016...
Vad vill du då att jag ska kalla dig? Ben Shapiro säger sig exempelvis vara en realist snarare än neokonservativ, men det är givetvis skitsnack, han är Neokonservativ med stort N.
Ifall du vill ändra namnet till liberal internationalist så passar det också. Har som sagt aldrig gillat ordet "neokonservativ" då det inte finns något konservativt i att bomba fram demokrati i fjärran öster.
Palestinier är helt klart till större delen judiska bönder från området som konverterade till islam eller kristendomen. Genetiskt har de utöver det lite admixture av europeisk blod (som kom med korståget) och arabisk blod (med arabiska erövringar samt olika egyptiska migrationer) och även lite blod från subsahara afrika (antagligen slavhandeln som bedrivits i arabvärlden sedan urminnestider).
Men genetiskt är de närmast mizhari judar av en anledning; de är de ursprungliga judarna.
Och detta vet vi från alla erövringar genom alla tider, folket ändras inte genetiskt särskilt mycket överhuvudtaget. Västturkar är exempelvis betydligt närmare greker genetiskt än något annat folk i närområdet, och mycket närmare greker än Turkmenistan och andra urturkar. Detta beror på att bönder (90% av befolkningen i förindustriella samhällen) inte flyr, de böjer sig och fortsätter slita med att odla sin mat, och anpassar sig förhållandevis enkelt till nya verkligheten.
Vad vill du då att jag ska kalla dig? Ben Shapiro säger sig exempelvis vara en realist snarare än neokonservativ, men det är givetvis skitsnack, han är Neokonservativ med stort N.
Ifall du vill ändra namnet till liberal internationalist så passar det också. Har som sagt aldrig gillat ordet "neokonservativ" då det inte finns något konservativt i att bomba fram demokrati i fjärran öster.
Palestinier är helt klart till större delen judiska bönder från området som konverterade till islam eller kristendomen. Genetiskt har de utöver det lite admixture av europeisk blod (som kom med korståget) och arabisk blod (med arabiska erövringar samt olika egyptiska migrationer) och även lite blod från subsahara afrika (antagligen slavhandeln som bedrivits i arabvärlden sedan urminnestider).
Men genetiskt är de närmast mizhari judar av en anledning; de är de ursprungliga judarna.
Och detta vet vi från alla erövringar genom alla tider, folket ändras inte genetiskt särskilt mycket överhuvudtaget. Västturkar är exempelvis betydligt närmare greker genetiskt än något annat folk i närområdet, och mycket närmare greker än Turkmenistan och andra urturkar. Detta beror på att bönder (90% av befolkningen i förindustriella samhällen) inte flyr, de böjer sig och fortsätter slita med att odla sin mat, och anpassar sig förhållandevis enkelt till nya verkligheten.
Turkmenerna är precis som hazarerna, uzbekerna m.fl en blandning av blatte-kaukasoider och mongolider. Det finns även rena mongoloida turktalare som yakuterna i Sibirien:
Yakuter:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/77/Yakuts_Sakhas.jpg