2024-12-07, 18:00
Avstängd
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarsmolket
Vad är det för jävla idioter som betalar för att se bilder på narcissister, som aldrig någonsin hade tagit i sina "tittare" med tång ens?
Dumjävlar!
Sluta göda grisarna!
Håller med, simps förstör samhället.
Citera
2024-12-07, 18:50
Medlem
Strax över en halv mille per år för att gräva sig själv i fisken å plåta skiten, wow!
Citera
2024-12-07, 19:04
Avslutad
Är horpengar skattepliktiga?
Citera
2024-12-07, 19:15
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
En kvinna i 25-årsåldern från Ljusdal redovisade inte sina inkomster från OnlyFans och Instagram till Skatteverket. Nu måste hon betala närmare 65 000 kronor i skatter och moms.

Under två år redovisade inte kvinnan sina inkomster från sociala medier, som totalt ska ha uppgått till runt 570 000 kronor mellan 2022 och 2023. Hon ska nu betala extra skatt och avgifter till Skatteverket. Kvinnan har uppgett för Skatteverket att hon såg OnlyFans som en bisyssla och inte var medveten om att inkomsterna därifrån var skattepliktiga. Som följd måste hon nu betala omkring 65 000 kronor till Skatteverket.

Diskussionsfrågor:
1 - Var kvinnans straff rimligt sett till brottet?
2 - Tror ni på hennes historia att hon "inte visste"?
3 - Hur vanligt är det att kvinnor struntar i att säkerställa att de följer skatteregler när de tjänar pengar online?
4 - Vilka åtgärder kan skattemyndigheter vidta för att utbilda kvinnor om deras skatteskyldigheter för onlineinkomster?
5 - Bör det vara strängare straff för kvinnor som struntar i inkomstredovisning från digitala plattformar?

Källa:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/onlyfans-pengar-redovisades-inte-tjanade-570-000-kronor

1) Ja.
2. Ja, säljer man sig som näthora är man troligtvis ett dumt våp.
3. Typ 100%
4. Straffa några stycken rejält så lär sig resten.
5. Varför det?
Citera
2024-12-07, 19:16
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator

Ja. Varför skulle de inte vara det?
Citera
2024-12-07, 19:16
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Strax över en halv mille per år för att gräva sig själv i fisken å plåta skiten, wow!

Tacka alla jävla simps för det!
Citera
2024-12-07, 19:18
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Varför behöver hon enbart betala typ 11% skatt? Det ska väl vara närmare 30% som för alla andra, plus sociala avgifter osv?

Det var straffavgiften.
Citera
2024-12-07, 19:32
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Så är det! Se nedanstående för mer detaljer:

(FB) Skatteverket: Prostitution måste beskattas (juni 2023)
Skatteverket: Vi måste följa lagen (november 2023)
Regeringens besked: Prostituerade ska fortsätta betala skatt (oktober 2024)
Citera
2024-12-07, 19:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Ja. Varför skulle de inte vara det?

Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
I satans system. Visst.

Man ska betala skatt till de som förtjänar det . Lyder ju det heliga budet

Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Så är det! Se nedanstående för mer detaljer:

(FB) Skatteverket: Prostitution måste beskattas (juni 2023)
Skatteverket: Vi måste följa lagen (november 2023)
Regeringens besked: Prostituerade ska fortsätta betala skatt (oktober 2024)
Aha. Tack för info. Jag inbillade mig att skatteknektarna inte jagade hororna eftersom det definitionsmässigt är synd om horor. Att kräva dem på skatt innebär ju implicit att de är ansvariga för sina handlingar vilket ju går emot ideologin så att säga. Men när det gäller skatt så antar jag att staten inte känner sig bunden av någon ideologi.
Citera
2024-12-07, 19:59
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Aha. Tack för info. Jag inbillade mig att skatteknektarna inte jagade hororna eftersom det definitionsmässigt är synd om horor. Att kräva dem på skatt innebär ju implicit att de är ansvariga för sina handlingar vilket ju går emot ideologin så att säga. Men när det gäller skatt så antar jag att staten inte känner sig bunden av någon ideologi.
Precis. Skattmasen är istället bunden av vad riksdagen har beslutat. Riksdagen har bestämt att alla inkomster är skattepliktiga, såvida det inte finns något uttryckligt undantag, vilket det inte finns för prostitution. Eller Onlyfans, för att återgå till trådens ämne.
Citera
2024-12-07, 20:03
Avslutad
Citat:
Precis. Skattmasen är istället bunden av vad riksdagen har beslutat. Riksdagen har bestämt att alla inkomster är skattepliktiga, såvida det inte finns något uttryckligt undantag, vilket det inte finns för prostitution. Eller Onlyfans, för att återgå till trådens ämne.
Ändå inbillar jag mig att skattmasen inte gör många knop i denna fråga just pga beröringsskräck. Om man verkligen ville få bort prostitutionen så skulle det antagligen vara en mer framgångsrik strategi att straffa hororna för skattebrott än att straffa torskarna för sexköp.
Citera
2024-12-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Undantagen är kriminell verksamhet

Men att sexförsäljning ingår där vet vi ju inte ingår. Trots förbud att vara på k7ndsidsn.

Iaf läste jag igår om nån kriminell som tjänat massor och slapp betala skatt för skiten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in