2024-12-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Internet är också lätt att replikera. Det svåra är att övertyga någon att använda mitt alternativa internet ”världs vida vebben” och fylla den med massa innehåll.
Menar du att BTC bättre jämförs med internet? Vilka likheter mer precist tänker du på?
Citera
2024-12-06, 23:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Internet är också lätt att replikera. Det svåra är att övertyga någon att använda mitt alternativa internet ”världs vida vebben” och fylla den med massa innehåll.
Är det lätt att replikera? Hur då tänker du? Hur definierar du ens ”internet”?
Citera
2024-12-07, 00:31
Medlem
Jag hoppas alla som bettar på BTC förstår hur bitcoin via atomic swaps kommer vara det billigaste sättet att använda ALLA ”kryptovalutor”.

Föreställ dig att du kan genomföra transaktioner BTC för fraktioner av en cent. Som lightning fast det fungerar men avgifterna betalas i bitcoin.

Vad tror ni skulle hända med priset på BTC kontra priset på det som möjliggör billiga transaktionerna? Vad tror ni lightning försöker kontrollera?
Citera
2024-12-07, 08:25
Medlem
hr4fninns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Helt OK inslag faktiskt. Den unga damen i studion skötte sig bra!
Ja, hon var bra. Det var roligast när hon namedroppade 'bitchcoin'.
The future is bright.

Jag känner också att de flesta har motstånd mot bitcoin på grund av okunskap. Tyckte mig se detta också med herren i Aktuellt inslaget.
När fler lär sig vad bitcoin är för något så kommer opinionen att ändras.
Citera
2024-12-07, 08:29
Medlem
hr4fninns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datapengar
Jag hoppas alla som bettar på BTC förstår hur bitcoin via atomic swaps kommer vara det billigaste sättet att använda ALLA ”kryptovalutor”.

Föreställ dig att du kan genomföra transaktioner BTC för fraktioner av en cent. Som lightning fast det fungerar men avgifterna betalas i bitcoin.

Vad tror ni skulle hända med priset på BTC kontra priset på det som möjliggör billiga transaktionerna? Vad tror ni lightning försöker kontrollera?

Förklara gärna mer vad atomic swaps är och hur det fungerar.
Jag är väldigt bullish på bitcoins framtid. Jag har hört talats om atomic swaps men jag förstår inte vad det är.
Citera
2024-12-07, 10:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datapengar
Menar du att BTC bättre jämförs med internet? Vilka likheter mer precist tänker du på?
Du pratade om "lätt att replikera", och det där var ett svar på det. Sedan kan du förstå eller inte förstå vad som avsågs.
Citera
2024-12-07, 11:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du pratade om "lätt att replikera", och det där var ett svar på det. Sedan kan du förstå eller inte förstå vad som avsågs.
Du glömmer alltid svara på frågor som du tycker är för jobbiga. Som t ex:
Citat:
Är det lätt att replikera? Hur då tänker du? Hur definierar du ens ”internet”?

Därför fortsätter du häva ur dig dumhet efter dumhet. Du är värre än den värsta MLM-försäljaren.
Citera
2024-12-07, 11:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du glömmer alltid svara på frågor som du tycker är för jobbiga. Som t ex:
Nej, jag väljer att inte svara på dina frågor, INTE för att dom är jobbbiga utan du gör allt för att missförstå vad som avsågas, för att sedan bilda dig din egna felaktiga uppfattning av vad som avsågs och sedan tvinga motståndaren att argumentera mot denna felaktiga uppfattning.

Det är en variant av att göra en halmdocka. Helt ointresserad av att diskutera på den nivån.

Ok?

Förstod du inte vad som avsågs, så har jag ingen skyldighet att hjälpa dig. Andra förstod, vilket räcker gott för mig.
Citera
2024-12-07, 11:25
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Nej, jag väljer att inte svara på dina frågor, INTE för att dom är jobbbiga utan du gör allt för att missförstå vad som avsågas, för att sedan bilda dig din egna felaktiga uppfattning av vad som avsågs och sedan tvinga motståndaren att argumentera mot denna felaktiga uppfattning.

Det är en variant av att göra en halmdocka. Helt ointresserad av att diskutera på den nivån.

Ok?
Det låter som att du egentligen inte alls tycker att "internet är lätt att replikera", men vill bara blanda bort korten med nonsenspåståenden. Tack.
Citera
2024-12-07, 12:30
Medlem
Citat:
Du ser inte hur du helt godtyckligt subjektivt jämför äpplen med päron? Vilka likheter finns mellan internet och BTC (!) gällande deras egenskaper och med det i åtanke hur är det relevant att jämföra hur lätta de är att replikera?
Citera
2024-12-07, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hr4fninn
Förklara gärna mer vad atomic swaps är och hur det fungerar.
Jag är väldigt bullish på bitcoins framtid. Jag har hört talats om atomic swaps men jag förstår inte vad det är.
Smarta kontrakt som automatiskt sköter bokföringen om tokenizera digitala tillgångar i ett kreditlager (likt lightning gör genom segwit utan att försöka kommersialisera idén). Dessutom kan, eftersom bitcoin är turing-komplett så driver nätverkets beräkningskraft detta vilket innebär att det går autonomt utan att vara någon annans egendom. Inte lika effektivt som att handla i bitcoin direkt men det bäst effektivaste för som kommer tokenizera världens alla tillgångar även om BTC kommer framstå som bizzart onödigt när allt rullar…
Citera
2024-12-07, 15:21
Medlem
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/1h8s4h5/hitler_bends_the_knee_to_btc_mstr_oc/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in