2024-12-06, 22:28
Medlem
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Här har du svaret. Riksdagen bestämmer om nationella omröstningar.
Vi är inte Schweiz. Landet där den sista kantonen gav kvinnor rösträtt 1990.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/folkomrostning/

Ok 6st omröstningarna på 102 år och dessa var endast rådgivande. Så mycket för demokrati.
Citera
2024-12-06, 22:44
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Här har du förslaget.

https://www.regeringen.se/contentassets/f0f30f86d61f4f679821ecb599e29ca4/kamerabevakning-i-brottsbekampning-och-annan-offentlig-verksamhet---utokade-mojligheter-och-ett-enkl are-forfarande.pdf

Om du inte kollat upp mig i tråden gör det så inser du hur puckat deras förslag är, på allvar.

Men så är det när folk valt Ulf Orwell Åkesson till statsminister.

Jag får tro på dig.
Citera
2024-12-06, 22:53
Medlem
Röstar hellre på v än afs. sd är högerkonservativa egoister, som inte vet verkligheten . Suger.
Vad rösta på?
Citera
2024-12-06, 23:15
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Det är ett stort problem helt klart, men det är lika problematiskt med politiker som nu eldar på för permanent massövervakning. Det är inte som att den kommer skalas tillbaks när väl problemet är löst.

Det tror inte jag heller men grundproblemet har kommit med invandringen som varit på tok för hög och framförallt utan kontroll och utan motkrav.
Vi kommer tyvärr få leva med övervakningen så vi svenskar får återigen betala för något som vi inte trodde skulle behövas.
Citera
2024-12-06, 23:35
Medlem
Uruzita1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Det tror inte jag heller men grundproblemet har kommit med invandringen som varit på tok för hög och framförallt utan kontroll och utan motkrav.
Vi kommer tyvärr få leva med övervakningen så vi svenskar får återigen betala för något som vi inte trodde skulle behövas.
Ja det var ju tur att pedofilbögen från centerpartiet kunde sättas dit tack vare kameror
Citera
2024-12-06, 23:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Ja det var ju tur att pedofilbögen från centerpartiet kunde sättas dit tack vare kameror

Förhoppningsvis kan vi sätta dit flera framöver.
Citera
2024-12-07, 01:00
Medlem
Integritet? Alla idioter som sitter med sin iPhone 24/7 kan bara hålla käften om "integritet"
Citera
2024-12-07, 01:05
Medlem
Another one of those...

Landet och befolkningen är redan övervakade, bryr mig inte längre.
Citera
2024-12-07, 01:06
Medlem
Citat:
Här har du svaret. Riksdagen bestämmer om nationella omröstningar.
Vi är inte Schweiz. Landet där den sista kantonen gav kvinnor rösträtt 1990.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-fungerar-riksdagen/demokrati/folkomrostning/
När bättre din älskade Andersson får bestämma över massinvandring av araber, sönderbeskattning och sno deras sista pensioner i kombilotteriet. Visst drägg.
Citera
2024-12-07, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krekola
Otroligt vad efterblivna folk är, "det drabbar inte mig, jag följer ĺagen". Det handlar inte om det, tycker ni rätt också, annars är det kört. Bara kolla vart USA är på väg, Dånald kommer gå efter sina personliga fiender, snart är vi också där. Och registren på FB är det första som kommer scannas.
EU är fan så mycket värre däran än usa.
Citera
2024-12-07, 02:18
Medlem
Christopher.s avatar
Betyder det att polisen/trafikverket kan sätta upp hastighetskameror utan skyltning så vill jag absolut inte detta.
Citera
2024-12-07, 02:45
Medlem
deddds avatar
Hjälper inte ett skit, se på Storbrittanien som varit 1984 i 20 år nu, mest övervakade landet i världen, det är så jävla kriminellt och terroristattacker hip som happ.
Samtidigt arresteras folk höger och vänster för vad de skriver på facebook.

Kameraövervakning gör verkligen absolut inte ett skit. Det är bara och endast ett drakoniskt kontrollverktyg. I princip endast de med rent mjöl i påsen behöver vara rädda för.

Jävla fittor som runkar till detta som njuter av att inte har någon självbestämmande alls och att pappa ser deras mikrokukar konstant. Äckliga undermänniskor.
När staten eller vem fan som nu innehar kontrollen inte längre bryr sig om att sätta dit kriminella (se Storbritannien) så är det endast ett verktyg för att förtrycka dig. Tillfällig trygghet mot essentiell frihet förtjänar inget av det etc.

I den patetiska kändiskåta tid vi lever i kommer det snarare öka. Drömmen att hamna på tiktok och youtube när man gör nåt "häftigt kriminellt" och får en livstid av cred efter några timmar av fängelse.
Senast redigerad av deddd 2024-12-07 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in