2024-12-05, 07:11
Medlem
wwrs avatar
Aj då. Ni TSLA-valar fick betala 3 miljarder kronor till de advokater som för andra gången försöker få er VD att förstå att hans fantasiersättning inte är laglig.

20 tusen timmar debiterade de med 25 gånger högre timpenning för att de är så kända 😁

Har Elon fattat nu eller kommer det att kosta er mer?

https://fortune.com/2024/12/04/lawyers-tesla-elon-musk-payout-stock/
Citera
2024-12-05, 08:13
Medlem
wwrs avatar
Här är, lite grovt, de skäl som domaren anger för att inte ge Musk ersättningen

But Tesla had no grounds to flip the outcome of a court decision based on evidence it created after the trial took place, the opinion states.

No court has ever allowed stockholder ratification after facts have been settled, with a sole exception during the past 70 years,

She wrote that the stockholder vote by itself wasn’t enough to ratify a “conflicted-controller transaction,”

Det handlar om.att skydda mindre aktieägare.

much of what Tesla told its stockholders in that proxy statement was either inaccurate or just plain misleading.

https://fortune.com/2024/12/03/the-4-fatal-flaws-in-tesla-bid-to-pay-elon-musk/

Men Tesla kommer att överklaga
Citera
2024-12-05, 08:54
Medlem
BästeHrMongolids avatar
"wAymO lEdeR..."

https://x.com/WholeMarsBlog/status/1864490992491188265?t=vG9J4vok_rHd92EOkAXjsw&s=19
Citera
2024-12-05, 09:02
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Aj då. Ni TSLA-valar fick betala 3 miljarder kronor till de advokater som för andra gången försöker få er VD att förstå att hans fantasiersättning inte är laglig.

20 tusen timmar debiterade de med 25 gånger högre timpenning för att de är så kända 😁

Har Elon fattat nu eller kommer det att kosta er mer?

https://fortune.com/2024/12/04/lawyers-tesla-elon-musk-payout-stock/

Som att vi inte redan förstått att du hänger här för att det sticker i ögonen på dig när det går bra för Tesla och deras aktieägare när du missat tåget, alternativt bränt dig på att korta.

Living rent free in your head.
Citera
2024-12-05, 15:35
Medlem
DVikings avatar
Riktkurs på $400 efter att BoA varit på fabriksbesök. Kursen drar mot 370 nu.
Citera
2024-12-05, 18:03
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Technical debt håller på att totalt haverera Tesla...
Citera
2024-12-05, 20:21
Medlem
wwrs avatar
"Teflon Elon" är ju känd för att vinna i domstolar.

Han kallade barn-räddar-dykar-hjälten för peddo.

Han sade han hade pengar att ta Tesla privat.

Han sade att fackanslutna inte skulle få bonus.

I SolarCity-målet dissade han en stjärnadvokat och kallade honom och hans firma för kriminella. Det var så grovt att pressen mörklade. Där hade han lurat er aktieägare att slösa bort miljarder på att köpa ett uselt rufföretag grundat av hans kusiner! Sju soltak brann bara på olika Walmart-varuhus innan skräpet monterades bort.

Men Elon vann alla dessa mål.

Musk hatar dessutom advokater eftersom de kan hålla ordning på storföretagens dealande. I detta målet skrev även advokaterna som erhöll 3 miljarder ett syrligt uttalande om hur bra domaren varit.

Jag anser att amerikanska (och svenska) domstolar är riggade (jfr Trump: the system is rigged) politiskt. Elon är den nye hjälten som skall lura oss att sälja ut till storföretagen.

Så jag medger att det är svårt att förklara varför systemet låter honom förlora detta, det största målet.

Kommer han att vinna till slut?

Jag anser i alla fall han gör bort sig. Nu kostade det er aktieägare 3 miljarder. Han hade 1500 miljarder på banken när detta började och mer nu.

Han borde naturligtvis ta alla dessa kostnader själv för att inte belasta företaget, om han vill avgöra en principsak. Vinner han borde han donera pengarna till Tesla eller miljön.

Allra helst borde han strunta i detta. Acceptera en lägre ersättning och visa att företaget, dess anställda och miljöförbättring är vad det handlar om, inte småaktigt knipa om varje dollar. Vanliga anställda måste naturligtvis se till att få sin lön, men de stenrika som nu leder samhället måste ha högre målsättningar. Styrelseordföranden har ju t.o.m. hotat med att Musk kommer att jobba sämre om han inte får fantasibeloppet.
Senast redigerad av wwr 2024-12-05 kl. 21:15.
Citera
2024-12-05, 20:37
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArttuWiskarin
Technical debt håller på att totalt haverera Tesla...

Är det så?
Vill du inte utveckla?
Citera
2024-12-06, 22:17
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Riktkurs på $400 efter att BoA varit på fabriksbesök. Kursen drar mot 370 nu.

390 nu... Går undan, ATH i seketas redan tror jag.
Citera
2024-12-06, 22:41
Medlem
Humeruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
390 nu... Går undan, ATH i seketas redan tror jag.

Woow vilken dag 😳

Lite märkligt då jag förväntade mig lite svaghet på börsen. Fear & Greed index ligger på neutral men TSLA pumpar vidare helt hejdlöst.

Om inte något får marknaden att tappa optimismen en smula så finns det en bra bit kvar att rusa kommande veckor. Ska bli kul att se vad som händer nu i närtid.
Marknaden känns väldigt ur led nu igen.
Det är kul tycker jag 😊
Citera
2024-12-07, 11:30
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Nu har nästan alla av denna generationens björnar försvunnit, precis som förra gången TSLA började sin uppvärdering när Tesla lyckades med massproduktion av Model 3. Sen allteftersom vi närmade oss ATH för 3-4 år sedan så föddes den björnligan vi dragits med tills nyligen. Vi kommer säkert få lite gästspel från några av dem igen men under de kommande åren så föds en ny generation björnar som kanske en gång ägt TSLA men sen sålt bort sig för tidigt eller bränt sig på att försöka korta, bara för att bränna sig fullkomligt.

Fun times ahead.
Citera
2024-12-08, 11:46
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Nu har nästan alla av denna generationens björnar försvunnit, precis som förra gången TSLA började sin uppvärdering när Tesla lyckades med massproduktion av Model 3. Sen allteftersom vi närmade oss ATH för 3-4 år sedan så föddes den björnligan vi dragits med tills nyligen. Vi kommer säkert få lite gästspel från några av dem igen men under de kommande åren så föds en ny generation björnar som kanske en gång ägt TSLA men sen sålt bort sig för tidigt eller bränt sig på att försöka korta, bara för att bränna sig fullkomligt.

Fun times ahead.

Ja... det ser lite bra ut... är dock lite grinig på dig BästeHrMongolid... tänkte köpt på mig mer när de gick under 300 men det gjorde de aldrig...

// CC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in