2024-12-05, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Hans brott är skattefiffel och vapenbrott. Det trodde jag alla visste. Något annat har inte framkommit, än mindre har han dömts för något som har med Burisma att göra.
Att Burismaspåret nu begravs betyder inte att det inte finns substans i misstankarna, det betyder bara att ingen kommer att få veta. Det trodde jag alla med en fungerande hjärna begriper?
Citera
2024-12-05, 17:42
Medlem
Att kunna ens benåda närstående? Sjukt hur lagar är riggade.
Citera
2024-12-05, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jo, absolut fel. Men som president får man ju benåda och vem hade inte benådat sitt barn när man lämnar som president vid 80 års ålder.
Ingen skulle tacka honom om han inte gjorde det. Alla föräldrar hade nog gjort det.
Vilket skitargument. Väldigt, väldigt få föräldrar är presidenter med makt att benåda sina kriminella barn.
Citera
2024-12-05, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Att kunna ens benåda närstående? Sjukt hur lagar är riggade.
Det tyder på att amerikanerna haft ett högt förtroende för presidenten, de har vågat ge sin president stor makt. Biden har missbrukat makten.
Citera
2024-12-05, 18:09
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Jo, absolut fel. Men som president får man ju benåda och vem hade inte benådat sitt barn när man lämnar som president vid 80 års ålder.
Ingen skulle tacka honom om han inte gjorde det. Alla föräldrar hade nog gjort det.
Du verkar inte riktigt läsa vad jag skriver. Jag går inte alls in på om det är rätt eller fel att benåda honom, jag hade nog agerat likadant om jag hade varit honom.

Jag tycker att det är märkligt att man inte bara benådar honom för skatt och vapenbrott utan för allt eventuellt brottsligt han har gjort från 2014 (varför just 2014?) fram till idag.

Det känns som både Hunter och Joe vet att det har hänt mer saker som inte är helt laglig.
Citera
2024-12-05, 18:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Skulle inte demokraterna, Fbi o DOJ ljugit, mörkat och påstått att laptopen var rysk desinforamtion så hade det fått mindre politisk inverkan. Nu har det istället visat hur korrupta de är.

Är man son till presidenten så är det såklart en angelägenhet för hela landet men rättsprocessen i sig har inte varit politisk motiverad för hans brott är solklara. Tillskillnad mot Trumps där de riggar domstolar och bender på lagar för att döma honom.

Ingen tvingade Hunter att begå vapen- och skattebrott? ELLER HUR???? haha
Det saknar betydelsen för eventuella brott, och det är skitbrott som endast kommit någonstans.

Och det komiska i ditt inlägg, det är att laptoppen tog vägen via R som gjorde det politiskt, över bara lämna in den till FBI.
Det är så vi vet att allt är politiskt motiverat att blanda in en irrelevant Hunter i politiken och att allt är politiskt motiverat av R.

Ingen säger ens att åtalen inte var motiverade, precis som de var med donalds.
Och ingen av dessa två var tvingade, men ändå begick brott.(Komiskt nog för Hunter pratas det om brott som aldrig bevisas, är inte det en intressant detalj?(För det tycker jag ))
Citera
2024-12-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Att Burismaspåret nu begravs betyder inte att det inte finns substans i misstankarna, det betyder bara att ingen kommer att få veta. Det trodde jag alla med en fungerande hjärna begriper?
Vem har begravt det? Burismaspåret har undersökts av stjärnjuristen Runkrudy och alla andra av Trumps superteam av the best people. De fann lika lite substans som när samma hjärntrust försökte bevisa valfusk.
Citera
2024-12-05, 18:51
Medlem
Citat:
Vem har begravt det? Burismaspåret har undersökts av stjärnjuristen Runkrudy och alla andra av Trumps superteam av the best people. De fann lika lite substans som när samma hjärntrust försökte bevisa valfusk.
Sluta larva dig. Det spelar ingen roll hur bortförklaringarna lyder i efterhand, titta på vad de gör medan det sker. Vad har USA’s president för anledning att få bort en ukrainsk åklagare?

Att begrava alla spår medför att man aldrig hittar substans. Jag förstår inte vad en sån som du får ut av att hålla korrupt patrask under armarna? Hatar du Trump så mycket att du vägrar att se några problem med hans hatare överhuvudtaget? Sök hjälp, psyko.
Citera
2024-12-05, 19:06
Medlem
Citat:
Sluta larva dig. Det spelar ingen roll hur bortförklaringarna lyder i efterhand, titta på vad de gör medan det sker. Vad har USA’s president för anledning att få bort en ukrainsk åklagare?

Att begrava alla spår medför att man aldrig hittar substans. Jag förstår inte vad en sån som du får ut av att hålla korrupt patrask under armarna? Hatar du Trump så mycket att du vägrar att se några problem med hans hatare överhuvudtaget? Sök hjälp.
Alla ville få bort den Ukrainske åklagaren eftersom han var korrupt. Ingen ifrågasatte det beslutet när det skedde. Man ska ju titta på vad de gör medan det sker enligt dig, inte lyssna på sådana som Runkrudys konspirationer i efterhand.

Det är du som ska sluta larva dig. Senatskommitten under Ron Johnson vände på varenda jävla sten som fanns för att finna något komprometterande och hittade i princip ingenting. Har du andra bevis?

Det som kan bevisas är att de flesta anklagelserna mot far och son Biden kom från rysk desinformation. Det konstateras av Senatens Republikanskledda undersökning som du inte läst. Det är ju inte särskilt spännande förutom att Team Rudy exponeras i all sin sjaskighet, korruption och inkompetens.
Citera
2024-12-05, 19:14
Medlem
Citat:
Alla ville få bort den Ukrainske åklagaren eftersom han var korrupt. Ingen ifrågasatte det beslutet när det skedde. Man ska ju titta på vad de gör medan de sker, inte lyssna på sådana som Runkrudys konspirationer i efterhand.

Det är du som ska sluta larva dig. Senatskommitten under Ron Johnson vände på varenda jävla sten som fanns för att finna något komprometterande och hittade i princip ingenting. Har du andra bevis?

Det som kan bevisas är att de flesta anklagelserna mot far och son Biden kom från rysk desinformation. Det konstateras av Senatens Republikanskledda undersökning som du inte läst. Det är ju inte särskilt spännande förutom att Team Rudy exponeras i all sin sjaskighet, korruption och inkompetens.
Vilka är ”alla” och vilken rätt har Biden att rodda i en suverän nations inrikesaffärer? Tycker du även att Putin har samma rätt?

En enkel fråga: är du dokumenterat efterbliven eller är det bara en hobby? ”Rysk desinformation” är den begåvningsklenas favoritkrycka när det gäller att ”förklara” hur världen fungerar. Det ”konstateras” mycket men inget kan bevisas. Antagligen för att alla spår är bortsopade. FBI har samma trovärdighet som FSB, lägg till NSA och CIA så borde en normalt fungerande hjärna bli mörkrädd, detta vet du dock inget om eftersom du stod i fel kö när hjärnorna delades ut.

Jag gissar att du även köper läget när polisen utreder sig själv och ”konstaterar” att inget fel begåtts?
Citera
2024-12-05, 19:33
Medlem
Citat:
Vilka är ”alla” och vilken rätt har Biden att rodda i en suverän nations inrikesaffärer? Tycker du även att Putin har samma rätt?

En enkel fråga: är du dokumenterat efterbliven eller är det bara en hobby? ”Rysk desinformation” är den begåvningsklenas favoritkrycka när det gäller att ”förklara” hur världen fungerar. Det ”konstateras” mycket men inget kan bevisas. Antagligen för att alla spår är bortsopade. FBI har samma trovärdighet som FSB, lägg till NSA och CIA så borde en normalt fungerande hjärna bli mörkrädd, detta vet du dock inget om eftersom du stod i fel kö när hjärnorna delades ut.

Jag gissar att du även köper läget när polisen utreder sig själv och ”konstaterar” att inget fel begåtts?
Med alla menas bland annat EU, Världsbanken, Internationella valutafonden, med flera. Var du en av alla som jublade när Ron Jonsson satte upp sin senatskommitte som skulle exponera korruptionen en gång för alla? Äntligen skrek du säkert och var superexalterad när bilder på Hunter Bidens kuk visades upp på senatsgolvet.

När det hela var över och det hela visade sig vara ett stort fiasko har du ju i alla fall din lilla snuttefilt den djupa staten att falla tillbaka på där alla, jag menar alla, är inblandade i en gigantisk konspiration, ledd av Soros.

Bara du och andra superbegåvade vet sanningen, den finns att läsa på internet. En konspiration innehållande fler än, säg, fem personer, kan inte hemlighållas men du är så korkad så du tror att i stort sett hela den Amerikanska statsapparaten är inblandad i en gigantisk coverup?

Inte ens Trump eller Rudy orkar hålla på att ljuga om det här längre. Det har undersökts. Samma sak med valfusket, D'Souza, Kari Lake och andra börjar släppa det nu.

Du och andra kommer så klart komma med allt mer febriga och uppseendeväckande teorier fast resten av världen går vidare. Ägna tiden åt något mer produktivt och må bättre är mitt råd till sådana som dig.
Citera
2024-12-05, 19:49
Medlem
Citat:
Med alla menas bland annat EU, Världsbanken, Internationella valutafonden, med flera. Var du en av alla som jublade när Ron Jonsson satte upp sin senatskommitte som skulle exponera korruptionen en gång för alla? Äntligen skrek du säkert och var superexalterad när bilder på Hunter Bidens kuk visades upp på senatsgolvet.

När det hela var över och det hela visade sig vara ett stort fiasko har du ju i alla fall din lilla snuttefilt den djupa staten att falla tillbaka på där alla, jag menar alla, är inblandade i en gigantisk konspiration, ledd av Soros.

Bara du och andra superbegåvade vet sanningen, den finns att läsa på internet. En konspiration innehållande fler än, säg, fem personer, kan inte hemlighållas men du är så korkad så du tror att i stort sett hela den Amerikanska statsapparaten är inblandad i en gigantisk coverup?

Inte ens Trump eller Rudy orkar hålla på att ljuga om det här längre. Det har undersökts. Samma sak med valfusket, D'Souza, Kari Lake och andra börjar släppa det nu.

Du och andra kommer så klart komma med allt mer febriga och uppseendeväckande teorier fast resten av världen går vidare. Ägna tiden åt något mer produktivt och må bättre är mitt råd till sådana som dig.
Det enda som är fiasko är dina desperata bortförklaringar som ”konspirationsteorier”. Tack för utbytet, vi är klara här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in