2024-12-02, 02:06
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
I dag skrev jag under en benådning för min son Hunter. Från den dag jag tillträdde har jag sagt att jag inte ska lägga mig i justitiedepartementets beslut och jag har hållit mina ord, även när jag sett min son bli selektivt och orättvist åtalad.
Citat:
Det har vært et forsøk på å knekke Hunter – som har vært edru i fem og et halvt år, selv i møte med uopphørlige angrep og selektiv straffeforfølgelse. Ved å prøve å knekke Hunter har de forsøkt å knekke meg.

Där kom den..
Hur påverkas demokraterna av detta?
Vad blir Joe Bidens eftermäle pga. detta?
Hur skulle media behandlat Trump om det gällde honom?

Källor:
https://www.vg.no/nyheter/i/93XEl5/p...sin-egen-soenn
https://www.expressen.se/nyheter/var...-hunter-biden/
Senast redigerad av GormDenGamle 2024-12-02 kl. 02:09.
Citera
2024-12-02, 02:39
Medlem
over9ks avatar
Han sa upprepade gånger att han inte skulle göra så. Men det är en genomkorrupt familj så man blir ju inte förvånad.
Citera
2024-12-02, 02:44
Medlem
Japhys avatar
Det är ganska naturligt att benåda sin egen son om man har den möjligheten. Det som är förvånande är alla de idioter som pö fullaste allvar trodde på stofilen när han ljög om saken. Många har skrivit om det här i pu:usa tidigare. Återigen står de med skägget i brevlådan och byxorna nerdragna.
Citera
2024-12-02, 02:47
Medlem
Regeringsbildares avatar
Hunter är en fin grabb, klart han ska få lite svängrum när saker och ting inte blir som man önskat.
Citera
2024-12-02, 02:55
Medlem
Det som ser riktigt illa ut är att Biden genomfört en stor satsning där IRS har getts mer pengar för att öka kontrollerna mot skattefusk. Att då benåda sin son för skattebrott kommer att skada hans eftermäle. Men partiet har redan distanserat sig så mycket från Biden, så tror inte att det kommer att påverka dem i någon större utsträckning.
Citera
2024-12-02, 03:16
Medlem
acid marias avatar
Det var väntat. Spännande middagar det måste vara hos familjen Biden, Hunter som satte på sin brors änka 1 år efter broderns död, troligen mycket tidigare.
Citera
2024-12-02, 03:17
Medlem
Han kunde väl åtminstone komma på några bättre argumenten än "No reasonable person who looks at the facts of Hunter’s cases can reach any other conclusion than Hunter was singled out only because he is my son – and that is wrong."

Faktan är ju att Hunter först ljög om sitt narkotikamissbruk vid köp skjutvapen och inte betalade 1,4 miljoner dollar i skatt. Han hade ju åtminstone kunnat gjort ett försök till att gå in mer specifikt och givit ett sakligt argument till varför någonting inte stämde i fallen. För folk med ett IQ över 90, så ser det ju bara illa ut.
Citera
2024-12-02, 03:18
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Han kunde väl åtminstone komma på några bättre argumenten än "No reasonable person who looks at the facts of Hunter’s cases can reach any other conclusion than Hunter was singled out only because he is my son – and that is wrong."

Faktan är ju att Hunter först ljög om sitt narkotikamissbruk vid köp skjutvapen och inte betalade 1,4 miljoner dollar i skatt. Han hade ju åtminstone kunnat gjort ett försök till att gå in mer specifikt och givit ett sakligt argument till varför någonting inte stämde i fallen. För folk med ett IQ över 90, så ser det ju bara illa ut.
Plus att de korrupta jävlarna gjorde business med oljeföretag i Ukraina.
Citera
2024-12-02, 03:29
Medlem
wtfuks avatar
Underbart sjukt
Citera
2024-12-02, 03:37
Medlem
Helt rätt skulle gjort samma sak plus benådat alla andra i släkten o kompisar även kompisars kompisar för ev oegentligheter o brott.

Från mord o grova sexbrott till p-böter.. rubbet skulle jag benåda utan tvekan.

Nån fördel ska man väl ha som tack för att man bossat för landet.
Senast redigerad av Amram 2024-12-02 kl. 03:43.
Citera
2024-12-02, 03:39
Medlem
En politiker som utnyttjar sin position?

Nähä?

Tror Trump-kulten att det blir annorlunda sen?
Citera
2024-12-02, 03:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Helt rätt skulle gjort samma sak plus benådat alla andra i släkten o kompisar även kompisars kompisar för ev oegentligheter o brott.

Från grova sexbrott till p-böter.. rubbet skulle jag benåda utan tvekan.

Nån fördel ska man väl ha som tack för att man bossat för landet.

Konservativ = Det var hans son. Därför benådades hunter. Inge mer än det.

Liberalt = Staten ska ge f**** vad man gör på dagarna om det så nu innehåller knark och skjutvapen.

Land of the FREE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in