2024-12-04, 19:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vad tänker du om Andreas Alm? Uppskattad spelare i AIK? Uppskattad som tränare? Klubbhora?
Svårt att börja lyfta in historiska fall i tråden. Vad tycker du om Egüren? Klubbhora?
Citera
2024-12-04, 19:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Som sagt, det där räknas som att ha spelat juniorfotboll. Ni fattar väl ändå själva att det inte är en apple to apple jämförelse.

Som sagt, viss skillnad på ha spelat HTFF mot att spela Bajen. Att det var corona säsong kan jag väl delvis hålla med om att det sänker Judas graden något men det är helt klart grishuvud som gäller när han besöker Jordgubben.
Att han var så skrupelfri åt båda håll osar det klubbhora om. Men du får förklara vad du stoppar in i begreppet för något säger mig att du kommer förändra premisserna för varje gång jag fortsätter gå i svaromål
Citera
2024-12-04, 19:35
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Högmo med Mattiasson? Problemet är att Friberg tar in massa sopor i klubben
Lär ju inte hända.

Friberg är ju ett sjukt osäkert kort precis som du säger. Men vi har så sjukt mycket talang som bara väntar på att explodera under rätt tränare att sportchefen nästan är irrelevant.

Dahbo, Agbonifo, Severin, Brusberg och Nuurdin är brutala talanger.
Citera
2024-12-04, 19:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Att han var så skrupelfri åt båda håll osar det klubbhora om. Men du får förklara vad du stoppar in i begreppet för något säger mig att du kommer förändra premisserna för varje gång jag fortsätter gå i svaromål
Klubbhora blir ju på något sätt en spelare som fritt vandrar mellan klubbar. Jag har redan gjort mina gränsdragningar tidigare i tråden. Är väl OK att spela juniorfotboll i en annan klubb, men övergångar på seniornivå är så klart tabu. Mendes är väl ett unikt undantagsfall eftersom han egentligen inte spelade för er "på riktigt".
Citera
2024-12-04, 19:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Klubbhora blir ju på något sätt en spelare som fritt vandrar mellan klubbar. Jag har redan gjort mina gränsdragningar tidigare i tråden. Är väl OK att spela juniorfotboll i en annan klubb, men övergångar på seniornivå är så klart tabu. Mendes är väl ett unikt undantagsfall eftersom han egentligen inte spelade för er "på riktigt".
Finns ju försvårande och förmildrande omständigheter och inte alldeles lätt alltid, tänker jag.
Men i din värld är Nebojša Novaković en klubbhora?
Senast redigerad av Fred Friendly 2024-12-04 kl. 19:48.
Citera
2024-12-04, 19:45
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Svårt att börja lyfta in historiska fall i tråden. Vad tycker du om Egüren? Klubbhora?

Citat:
Du silar mygg och sväljer kameler. Såklart ALLA supportrar inte vill att någon av ens gamla spelare går till en rival. Jag hyser inga vidare känslor för Abraham men allt kommer till sist handla om hur han presterar hos oss för att få mig att gilla han mer eller se han som en ”gnagetsopa”.

Två exempel:
Östlund, med historia hos er gillade jag för att han levererade. Sop-Borken hatade jag pga hans usla resultat.

Samma sak är det väl för er med låt säga Eguren samt Alm.
Citera
2024-12-04, 19:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Finns ju försvårande och förmildrande omständigheter och inte alldeles rätt, tänker jag.
Men i din värld är Nebojša Novaković en klubbhora?
Som sagt vill jag egentligen inte sitta och diskutera historiska fall. Svårt för mig att på ett genuint sätt sitta här och fundera på vad jag kände nästan 30 år sedan. Jag minns inte vad jag kände där och då. Däremot har jag sagt att jag absolut tyckte vårt lån av Egüren var äckligt. Edvardsen var också helt omöjlig hos oss och jag är oerhört glad att man backade ur där.
Citera
2024-12-04, 19:51
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
En klubbhora som Joe Mendes då eller?
Eller Igboananike.
Du snackar med mr "It´s ok when we do it" så förvänta dig inte annat än olika ursäkter.
Citera
2024-12-04, 19:57
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Du silar mygg och sväljer kameler. Såklart ALLA supportrar inte vill att någon av ens gamla spelare går till en rival. Jag hyser inga vidare känslor för Abraham men allt kommer till sist handla om hur han presterar hos oss för att få mig att gilla han mer eller se han som en ”gnagetsopa”.

Två exempel:
Östlund, med historia hos er gillade jag för att han levererade. Sop-Borken hatade jag pga hans usla resultat.

Samma sak är det väl för er med låt säga Eguren samt Alm.
Som sagt, det blir svårt för mig att sitta och tänka tillbaka till fall som går tillbaka 20-30 år i tiden för att genuint berätta vad jag kände då. Vi sitter dessutom med facit i hand för dessa spelare och kan basera våra åsikter på deras handlingar i våra respective klubbar. Med detta sagt är det sportsliga inte den enda faktorn att beakta här, vilket jag verkligen hoppas ni är med på, och att det någonstans blir lite äckligt med spelare som kan göra en klubbresa från oss till Holland till Göteborg till er. Det där måste vara ett CV som får det att vända sig i magen på er.
Citera
2024-12-04, 19:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Som sagt vill jag egentligen inte sitta och diskutera historiska fall. Svårt för mig att på ett genuint sätt sitta här och fundera på vad jag kände nästan 30 år sedan. Jag minns inte vad jag kände där och då. Däremot har jag sagt att jag absolut tyckte vårt lån av Egüren var äckligt. Edvardsen var också helt omöjlig hos oss och jag är oerhört glad att man backade ur där.
Nej, men utifrån dina principer är Nebo en klubbhora. Det är min poäng. Du behöver inte känna något, bara tillstå att han utefter dina principer är en klubbhora. Eller så får man ta detta mer seriöst och beakta varje spelare för sig och vad som föranlett klubbbyten, vilken påverkan man haft i klubb A (se Östlund hos er kontra oss) hur länge man spelat där osv.

Men vi nöjer oss med att konstatera att du tycker Nebo är en klubbhora? Har vi bingo?
Citera
2024-12-04, 20:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Som sagt, det blir svårt för mig att sitta och tänka tillbaka till fall som går tillbaka 20-30 år i tiden för att genuint berätta vad jag kände då. Vi sitter dessutom med facit i hand för dessa spelare och kan basera våra åsikter på deras handlingar i våra respective klubbar. Med detta sagt är det sportsliga inte den enda faktorn att beakta här, vilket jag verkligen hoppas ni är med på, och att det någonstans blir lite äckligt med spelare som kan göra en klubbresa från oss till Holland till Göteborg till er. Det där måste vara ett CV som får det att vända sig i magen på er.
Du tog upp Eguren som var 15 år sen, då kan det ju vara relevant att fråga hur du kände när Igboananike spelade hos er som QuantumQuill nämnde ovan.
Citera
2024-12-04, 20:01
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Eller Igboananike.
Du snackar med mr "It´s ok when we do it" så förvänta dig inte annat än olika ursäkter.

Aiks cokehyena.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in