Citat:
Varför ta skydd? var hon rädd att bli dödad? jag trodde din teori var att hon ville ta livet av sig.
Den sista säkra platsen att ta livet av sig på alltså?
Vill man göra sig av med en kropp så är platsen verkligen ett bra val, att det finns massvis av vildsvin gör den ännu bättre.
Den sista säkra platsen att ta livet av sig på alltså?
Vill man göra sig av med en kropp så är platsen verkligen ett bra val, att det finns massvis av vildsvin gör den ännu bättre.
1. Jag har varit mycket tveksam till mord eftersom hennes bil är där ute. De flesta mördas av någon de känner, så det blir extremt svårt att förklara hur någon får ut henne på Vänersnäs, mördar henne där och sedan lämnar hennes bil på platsen.
2. Uppgifterna om mobilen är jag tveksam till. Om VictoriaFame trots allt talar sanning skulle jag gissa att den ligger i den dödas lägenhet men gömd. Att mobilen ligger kastad i Partille när hon mördas i Vänersnäs är bara konstigt.
3. Självmord är helt klart ett alternativ. Andrahandsuppgift från en begravningsentreprenör är att de ibland får "skära ned" folk från de mest avlägsna platser.
4. Nej, jag tror inte att kvinnan dött av skräck. Initialt noterade jag att vad platsen som är avspärrad ligger nära två och i skottlinjen av ett vakttorn. Jag övervägde därför vådaskott. Att vådaskjuta någon, plocka bort kulan och låta nassarna rensa spåren är en tanke jag hade. Men när det sedan verkligen började skjutas så gick mina tankar åt annat håll.
När det började skjuta funderade jag initialt på hur nära det sköts. Jag har dock blivit beskjuten i skogen en gång (bröt mot tillträdesförbud) så jag kom rätt så snabbt fram till att Såtenäs var rimligare alternativ och att det i varje fall sköts betryggande långt bort. Såtenäs ligger drygt 5 km därifrån varav nästan fyra km går över vatten.
Kvinnan kan ha trott att det sköts betydligt närmare, mellan henne och hennes bil. I det läget kan hon söka skydd. När jag blev beskjuten (hörde kulorna vina ovanför huvudet) så sprang jag nedåt mot närmaste bergskant, som jag sedan följde övningsområdet ut.
Om kvinnan återfunnits på den plats som ännu är avspärrad och om TTELA fotat den faktiska platsen, så är det en mycket bra plats att söka skydd på.
Min tanke är då att stress plus kyla kan ha gett en hjärtinfarkt.