2024-12-01, 17:19
Medlem
14:05 fick polisen larm om att privatpersoner hade hittat en död person utomhus i Vänersnäs, öster om Vänersborg, i Västra Götaland.

”Eftersom vi i det här skedet inte kan utesluta att brott har begåtts har en förundersökning om mord inletts”, skriver polisen på sin hemsida.

Polisen är på plats och platsen har spärrats av. En teknisk undersökning kommer att genomföras.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...od-vanersborg/

Polisen vill inte gå in på vilken typ av område personen hittats på förutom att det inte var ett bostadsområde.

– Vi har spärrat av en väl tilltagen plats. Vi kommer genomföra en teknisk undersökning hålla förhör, säger polisens presstalesperson August Brandt.
Senast redigerad av Poteter 2024-12-01 kl. 17:31.
Citera
2024-12-01, 17:46
Medlem
Någon som vet mer
Citera
2024-12-01, 18:10
Medlem
NidarosGnomens avatar
Vänersnäs är ju väldigt litet. Ungefär 600 (jag hade gissat på färre) som bor där enligt Vänersborgs kommun. Det är ju många som rör sig där på sommaren då det ligger många sommarstugor och det finns en populär strand, men jag kan inte tänka mig att det är överdrivet många människor i omlopp där.

Det är inget ställe man kör igenom, då det är en halvö och då det inte finns några turistmål där den här årstiden så lär det ju vara någon som faktiskt bor där. Det skulle förvåna mig om det är något brott som har begåtts. Det mest troliga är väl sjukdomsfall (jag tror att de flesta som bor där är medelålders och uppåt) eller olycksfall.
Citera
2024-12-01, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NidarosGnomen
Vänersnäs är ju väldigt litet. Ungefär 600 (jag hade gissat på färre) som bor där enligt Vänersborgs kommun. Det är ju många som rör sig där på sommaren då det ligger många sommarstugor och det finns en populär strand, men jag kan inte tänka mig att det är överdrivet många människor i omlopp där.

Det är inget ställe man kör igenom, då det är en halvö och då det inte finns några turistmål där den här årstiden så lär det ju vara någon som faktiskt bor där. Det skulle förvåna mig om det är något brott som har begåtts. Det mest troliga är väl sjukdomsfall (jag tror att de flesta som bor där är medelålders och uppåt) eller olycksfall.

Håller lite, vi hoppas på ett olycksfall.
Citera
2024-12-01, 18:26
Medlem
HRTs avatar
Kan det vara samma person som varit saknad i Vbg?
Citera
2024-12-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Försvann inte han i från folkets hus eller liknande
Citera
2024-12-01, 19:08
Medlem
Den försvunne mannen som kommer från Vänersborg.. kan ju helt klart vara dumpad där.. enligt Google Maps sådär ju avståndet inte så hemskt långt… Så helt klart kan det vara den saknade mannen..
Citera
2024-12-01, 19:12
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnamn76
Försvann inte han i från folkets hus eller liknande

jag har faktiskt inte följt det eller läst på men såg att en person saknades på polisens sida typ efterlysning var han är..det är dessutom ganska nära i tid sen han försvann.
Tyvärr finns det ju en del kräk i Trestad det är vi inte förskonade ifrån allt från tjyvar, knarkare, kriminella gäng inkl MC relaterat så jag antar att det

1. Är en person som uppvisar skador som inte kan uteslutas till brott
2. En person som legat död en tid och därmed är svårt att fastställa dödsorsak.
Citera
2024-12-01, 19:31
Medlem
Torbjörns Sons avatar
Citat:
jag har faktiskt inte följt det eller läst på men såg att en person saknades på polisens sida typ efterlysning var han är..det är dessutom ganska nära i tid sen han försvann.
Tyvärr finns det ju en del kräk i Trestad det är vi inte förskonade ifrån allt från tjyvar, knarkare, kriminella gäng inkl MC relaterat så jag antar att det

1. Är en person som uppvisar skador som inte kan uteslutas till brott
2. En person som legat död en tid och därmed är svårt att fastställa dödsorsak.
Jag tror att det är som så att så fort en person hittas död utomhus så är det standard att utreda det som misstänkt mord.
Citera
2024-12-01, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torbjörns Son
Jag tror att det är som så att så fort en person hittas död utomhus så är det standard att utreda det som misstänkt mord.

det är alltid så även om det har skett i hemmet så rubricerar man det som misstänkt mord om dödsorsaken är oklar
Citera
2024-12-01, 21:07
Medlem
Inga lokala namn som kan tänkas vara mer än den försvunne?? Någon som varit där?
Citera
2024-12-01, 22:10
Medlem
Citat:

Har missat detta, har du nån länk om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in