2024-12-04, 15:12
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Vad menar du? Har hon dött av rädsla?

Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Varför ta skydd? var hon rädd att bli dödad? jag trodde din teori var att hon ville ta livet av sig.

Den sista säkra platsen att ta livet av sig på alltså?

Vill man göra sig av med en kropp så är platsen verkligen ett bra val, att det finns massvis av vildsvin gör den ännu bättre.

1. Jag har varit mycket tveksam till mord eftersom hennes bil är där ute. De flesta mördas av någon de känner, så det blir extremt svårt att förklara hur någon får ut henne på Vänersnäs, mördar henne där och sedan lämnar hennes bil på platsen.

2. Uppgifterna om mobilen är jag tveksam till. Om VictoriaFame trots allt talar sanning skulle jag gissa att den ligger i den dödas lägenhet men gömd. Att mobilen ligger kastad i Partille när hon mördas i Vänersnäs är bara konstigt.

3. Självmord är helt klart ett alternativ. Andrahandsuppgift från en begravningsentreprenör är att de ibland får "skära ned" folk från de mest avlägsna platser.

4. Nej, jag tror inte att kvinnan dött av skräck. Initialt noterade jag att vad platsen som är avspärrad ligger nära två och i skottlinjen av ett vakttorn. Jag övervägde därför vådaskott. Att vådaskjuta någon, plocka bort kulan och låta nassarna rensa spåren är en tanke jag hade. Men när det sedan verkligen började skjutas så gick mina tankar åt annat håll.

När det började skjuta funderade jag initialt på hur nära det sköts. Jag har dock blivit beskjuten i skogen en gång (bröt mot tillträdesförbud) så jag kom rätt så snabbt fram till att Såtenäs var rimligare alternativ och att det i varje fall sköts betryggande långt bort. Såtenäs ligger drygt 5 km därifrån varav nästan fyra km går över vatten.

Kvinnan kan ha trott att det sköts betydligt närmare, mellan henne och hennes bil. I det läget kan hon söka skydd. När jag blev beskjuten (hörde kulorna vina ovanför huvudet) så sprang jag nedåt mot närmaste bergskant, som jag sedan följde övningsområdet ut.

Om kvinnan återfunnits på den plats som ännu är avspärrad och om TTELA fotat den faktiska platsen, så är det en mycket bra plats att söka skydd på.

Min tanke är då att stress plus kyla kan ha gett en hjärtinfarkt.
Citera
2024-12-04, 15:14
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Vill man göra sig av med en kropp så är platsen verkligen ett bra val, att det finns massvis av vildsvin gör den ännu bättre.

Alla brottslingar gör unika val, så visst kan någon ha tänkt så. Men vägen är mycket smal och jag fick möte med tre personer som såg mig och min bil på nära håll vid mötesplatser... Jag tycker inte platsen är ultimat och på Hunneberg finns det ännu fler små grisar, om man vill ta hjälp av sådana...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-12-04 kl. 15:22.
Citera
2024-12-04, 15:30
Medlem
Nu skriver jag igen ändå.

Ja, mobilen är ett mysterium men syntes som sagt senast i måndags i en radie 200m från bostaden. Bilen har inte synts till i några vägtullar och inga av hennes betalkort har använts. Därför har sökinsatserna varit fokuserade på närområden. Hon hade heller ingen anknytning till Vänersborg som tidigare sagts.

Hon har haft en psykos och det var därför hon lämnade lägenheten. När hon hittades trodde alla närstående att hon frusit ihjäl av sin psykos men eftersom bilen brunnit så är tankarna andra nu. Polisen vill ej säga hur långt ifrån bilen var kroppen. Hennes handväska hittades i närheten av kroppen, det var så de kunde identifiera personen snabbt.
Citera
2024-12-04, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
1. Jag har varit mycket tveksam till mord eftersom hennes bil är där ute. De flesta mördas av någon de känner, så det blir extremt svårt att förklara hur någon får ut henne på Vänersnäs, mördar henne där och sedan lämnar hennes bil på platsen.

Hon skulle väl kunna ha mördats redan hemma i Partille typ i ett parkeringsgarage eller på vägen när hon är ute och åker och sedan kör mördaren bilen till Vänersnäs, tycker nog inte det är så extremt komplicerat om det har gått till så.

Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaFame
Bilen har inte synts till i några vägtullar
Är väl inga vägtullar i Göteborg på lördagar(?)

Citat:
Hon har haft en psykos och det var därför hon lämnade lägenheten.

Tack! Det var för mig nya uppgifter som gör att jag inte längre är så säker på att hon har blivit mördad.
Senast redigerad av Poteter 2024-12-04 kl. 15:58.
Citera
2024-12-04, 16:01
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nu skriver jag igen ändå.

Ja, mobilen är ett mysterium men syntes som sagt senast i måndags i en radie 200m från bostaden. Bilen har inte synts till i några vägtullar och inga av hennes betalkort har använts. Därför har sökinsatserna varit fokuserade på närområden. Hon hade heller ingen anknytning till Vänersborg som tidigare sagts.

Hon har haft en psykos och det var därför hon lämnade lägenheten. När hon hittades trodde alla närstående att hon frusit ihjäl av sin psykos men eftersom bilen brunnit så är tankarna andra nu. Polisen vill ej säga hur långt ifrån bilen var kroppen. Hennes handväska hittades i närheten av kroppen, det var så de kunde identifiera personen snabbt.

Vet inte varför du kommer ut med denna goja.

Bilen har i varje fall inte brunnit på Vänersnäs. Det är relativt kort avstånd från vägen till vägbommen. Om en bil eldats där hade det noterats av närboende. Dessutom svänger vägen just där så vissa kommer att ha bilen framför sig när de kör.

Bilen kan inte heller ha brunnit på ett närbeläget hygge, för där består vägen av fin sand och den är vit och saknar spår. Sedan blir det terräng...

Visst kan jag tänka mig att kvinnan åkt med någon till Vänersnäs som mördat henne långt inne i skogen och sedan kört iväg med bilen och eldat den på annan plats.

Problemet är att bilen hittades i närheten:

Citat:
En bil som hittades i närheten av platsen har beslagtagits för teknisk undersökning.
https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/kvinna-hittad-dod-i-vanersborgs-kommun.d2a05219-8926-46f6-9de0-c3d67c14c38a

Citat:
Polisen har även undersökt en bil som fanns i närheten av platsen där den döda kvinnan hittades.
https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/da-hoppas-polisen-fa-besked-hur-kvinnan-pa-vanersnas-dog.5b27f719-18c8-4e2c-a6ab-e035e321cfb2

Jag gissar att du i all välmening för vidare skvaller...
Senast redigerad av ThordOlavsson 2024-12-04 kl. 16:03.
Citera
2024-12-04, 16:03
Medlem
Citat:

Är väl inga vägtullar i Göteborg på lördagar(?)

Nej det är inga vägtullar på lördagar men eftersom mobilen visade sig förra måndagen så trodde man först att hon försvunnit då. Dottern var nämligen inte hemma under helgen.
Citera
2024-12-04, 16:06
Medlem
Citat:
Vet inte varför du kommer ut med denna goja.

Bilen har i varje fall inte brunnit på Vänersnäs. Det är relativt kort avstånd från vägen till vägbommen. Om en bil eldats där hade det noterats av närboende. Dessutom svänger vägen just där så vissa kommer att ha bilen framför sig när de kör.

Bilen kan inte heller ha brunnit på ett närbeläget hygge, för där består vägen av fin sand och den är vit och saknar spår. Sedan blir det terräng...

Visst kan jag tänka mig att kvinnan åkt med någon till Vänersnäs som mördat henne långt inne i skogen och sedan kört iväg med bilen och eldat den på annan plats.

Problemet är att bilen hittades i närheten:

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/kvinna-hittad-dod-i-vanersborgs-kommun.d2a05219-8926-46f6-9de0-c3d67c14c38a

https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/da-hoppas-polisen-fa-besked-hur-kvinnan-pa-vanersnas-dog.5b27f719-18c8-4e2c-a6ab-e035e321cfb2

Jag gissar att du i all välmening för vidare skvaller...

Jag tyckte också det lät sjukt när jag fick informationen om bilen men det är polisens ord och jag har en säker källa. Så jo den har brunnit men polisen ville inte säga hur långt ifrån kroppen den var. Jag är 100% på att den brunnit.
Citera
2024-12-04, 16:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Nej det är inga vägtullar på lördagar men eftersom mobilen visade sig förra måndagen så trodde man först att hon försvunnit då. Dottern var nämligen inte hemma under helgen.

Eftersom hon gillade natur kan hon ha åkt över Gråbo. Det blir faktiskt genare och lugnare trafik.

Om det är sant att mobilen mastats i Partille skulle jag gissa att hon givit sig av den 25 och då helt kort satt på mobilen innan hon begav sig av.
Citera
2024-12-04, 16:44
Medlem
Citat:
Eftersom hon gillade natur kan hon ha åkt över Gråbo. Det blir faktiskt genare och lugnare trafik.

Om det är sant att mobilen mastats i Partille skulle jag gissa att hon givit sig av den 25 och då helt kort satt på mobilen innan hon begav sig av.

Mycket möjligt. Hon gillade natur och promenerade ofta vid sjöar men Vänersnäs är inget ställe hon någonsin åkte till innan. Inget ställe hon nämnde till andra iaf. Det är just platsen och att bilen brunnit som är underligt. Att mobilen mastats inom en radie på 200m från bostaden förra måndagen är sant.
Senast redigerad av VictoriaFame 2024-12-04 kl. 16:53.
Citera
2024-12-04, 17:21
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Mycket möjligt. Hon gillade natur och promenerade ofta vid sjöar men Vänersnäs är inget ställe hon någonsin åkte till innan. Inget ställe hon nämnde till andra iaf. Det är just platsen och att bilen brunnit som är underligt. Att mobilen mastats inom en radie på 200m från bostaden förra måndagen är sant.
Att mobilen mastats 200 m från bostaden förra måndagen den 25/11 är inte konstigt på något sätt om hon har rört sig i området. Det var ju inte den dagen hon försvann.
Citera
2024-12-04, 17:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Att mobilen mastats 200 m från bostaden förra måndagen den 25/11 är inte konstigt på något sätt om hon har rört sig i området. Det var ju inte den dagen hon försvann.

Så vilken dag menar du att hon försvann?
Citera
2024-12-04, 17:37
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Så vilken dag menar du att hon försvann?
Fel av mig och får be om ursäkt. Såg nu i tråden om hennes försvinnande att hon försvann den 23/11 och inte den 1/12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in