2024-12-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
SJUKASTE TRÅDEN - ni diskuterar altså Elsa Billgrens insta? Fattar ni hur sinnesjukt det är.
Vad är den stora skillnaden att disskutera en influencers blogg/instagram & disskutera reality som du verkar gilla att göra?
Citera
2024-12-04, 08:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Någon mer som känner stort cringe av den tomma väggen med endast en bit matta häftad? Och som speglas i den lågt hängande spegeln. Så totalt smaklöst.

Ja hennes hem är så tomt och beige nu. Får sjukhus-vibbar. Sonens rum är fint och hon tar ju mycket bilder där. Förstår inte varför hon inte har någon konst på väggarna? Hon har ju både en olja av sin pappa och en skiss av sin mamma. Och även Pontus pappa var ju konstnär? Mer konst, mer böcker, mer antika möbler tror jag skulle göra gott. Mer liv liksom.
Citera
2024-12-04, 09:42
Medlem
Citat:
SJUKASTE TRÅDEN - ni diskuterar altså Elsa Billgrens insta? Fattar ni hur sinnesjukt det är.

EB har ett offentligt instagram,och en blogg.Hon vet om, och vill,att folk tittar på det eller följer henne.Folk ser och diskuterar det som de ser.På vilket sätt är det sinnessjukt? Hela influencervärlden går ut på att bli uppmärksammad,att bli omtalad,och att folk diskuterar och skvallrar och har åsikter,är nåt som varenda offentlig person är medveten om.
Citera
2024-12-04, 10:18
Medlem
greta75s avatar
OK jag ger mig. Jag förstår av era svar att döma att ni är seriösa och inte trollar. Ni är intresserade på allvar.

Då får man ge Elsa Billgren det att hon måste vara lite av ett geni som engagerar så mycket.
Citera
2024-12-04, 13:27
Medlem
Citat:
OK jag ger mig. Jag förstår av era svar att döma att ni är seriösa och inte trollar. Ni är intresserade på allvar.

Då får man ge Elsa Billgren det att hon måste vara lite av ett geni som engagerar så mycket.

Tycker du det? Geni? I så fall är väl alla bloggare och influencers genier,och det tror jag nog att de flesta inte tycker.
Citera
2024-12-04, 15:43
Medlem
Saxat ur Hanna Olsson Berg krönika i AF

” Där emellan: Influencers som gjort sig ett namn på att handla vintage men får alla att rusa efter en ullkjol på Arket genom affiliatelänkar.
Jag köpte också den där ullkjolen.
Den är stentrist, den säger ingenting, den passar till allt.”

Vågar vi tro att det är Elsa hon menar?
Citera
2024-12-04, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

” Där emellan: Influencers som gjort sig ett namn på att handla vintage men får alla att rusa efter en ullkjol på Arket genom affiliatelänkar.

Ja,det vågar vi!
Citera
2024-12-04, 17:34
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trash-Panda84

Varför länkar du inte till krönikan?
Citera
2024-12-04, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

Jag vet inte hur man gör 😂
Citera
2024-12-04, 18:24
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/xmVyaV/om-podden-modegalaxen

Så.
Citera
2024-12-04, 19:04
Medlem
Citat:

Hade hon varit ett geni hade hon inspirerat mig. Nu är det mest en check av vilka märken man absolut inte ska köpa/gynna. Plus att det är som att titta på en bilolycka - man kan inte titta bort hur mycket man än vill.
Citera
2024-12-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Hade hon varit ett geni hade hon inspirerat mig. Nu är det mest en check av vilka märken man absolut inte ska köpa/gynna. Plus att det är som att titta på en bilolycka - man kan inte titta bort hur mycket man än vill.

Åh,tänkte samma sak! Är inte det minsta inspirerad av henne,tvärtom. Jag tittar på hennes blogg för att nån gång hoppas bli överraskad,att hon plötsligt tar hem en vintagefåtölj i femton knallfärger,el målar köket orange,fyller bokhyllan 120 böcker som hon läser och recencerar etc.DET vore inspirerande.Nu undrar jag mest hur länge hon orkar leva i allt det beiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in