Citat:
Ursprungligen postat av
Bukovsky
Allt som inte harmoniserar med narrativet benämns som rysslögner. Titta tillbaka ett par år och se på allt som nu senare visat sig inte stämma. Tex så kommuniceras det nu att BlackRock ingått ett avtal med Ukrainas regering för att samordna investeringar i landets återuppbyggnad efter kriget. Man behöver inte vara något logiskt geni eller professor i kritiskt tänkande för att förstå vad detta verkligen betyder.
Jag tittar tillbaka ett par år, och åtminstone 90 procent av det som visat sig inte stämma har kommit från ryskt håll, ända från den tredagars specialoperationen där ukrainarna skulle välkomna dem som befriare.
Blackrock har ingått avtal med Ukrainas regering för att samordna investeringar i landets återuppbyggnad, ja. Det är ett av världens största finansbolag, så det är ingen direkt överraskning.
Vad det "verkligen betyder" är att Blackrock kommer att tjäna pengar på återuppbyggnaden av Ukraina, på endera sättet. Det blir en balansgång för att se till att ingångna avtal i första hand gynnar Ukraina samtidigt som Blackrock kan tjäna pengar på det, för det är vad Blackrock gör. Både Blackrock och ukrainska politiker kommer att ha omvärldens ögon på sig. Det skulle inte förvåna mig det minsta om det uppstår friktion mellan olika intressen och vi får se en och annan granskande artikel om hur Blackrock utnyttjat situationen.
Ändrar detta på att Ryssland angripit Ukraina? Nej. Ändrar det på att ryssarna ljuger om att Blackrock redan äger stora delar av Ukraina? Nej. Ändrar det på att ryssarna ljuger om att Zelenskyj köpt stora lyxegendomar för ukrainarnas skattepengar? Nej. Ändrar det på att ryssarna massakrerade civila i Butja? Nej. Ändrar det på att ryssarna begått allsköns andra krigsförbrytelser? Nej. Ändrar det på att ryska medier, opinionsbildare och akademiker förespråkar en "av-ukrainisering" av Ukraina? Nej. Ändrar det på att Ukraina har rätt till självbestämmande? Nej.
Ändrar det på någonting av vikt över huvud taget? Inte vad jag kan se.
Rysstrollen har helt enkelt lyckats slå i dig och andra systemkritiska västerlänningar att eftersom det finns brister i det västerländska systemet och det globala finanssystemet, har de rätt att invadera Ukraina. Eller åtminstone att om du vill göra motstånd mot deras försök att invadera Ukraina, så slåss du för Blackrock och andra globala finansbolag.
Det står dig så klart fritt att vara ännu mer misstänksam än vad jag är gentemot Blackrock, den amerikanska staten, judiska intressen eller fan och hans moster. Är du det, så har du mitt och säkerligen många andras fulla stöd i att exempelvis starta en seriös NGO med syftet att övervaka vad internationella finansbolag eller andra aktörer faktiskt har för sig i Ukraina, och se till att de inte utnyttjar situationen. Det vore en god gärning, förutsatt att den faktiskt ägnar sig åt seriös övervakning genom sådana där trista saker som att faktiskt granska räkenskaper och avtal, istället för åt spekulationer och obelagda konspirationsteorier.
Att ställa sig på Rysslands sida i att erövra och av-ukrainisera Ukraina och
massakrera ukrainare, därför att man tror att globala finansintressen kommer att
utnyttja ukrainare, det är däremot inte rationellt, eller gott, eller vettigt på något jävla sätt alls. Det är
idioti och
kommunism.
Citat:
Är du intresserad av verkligheten så beakta alternativa källor och kanske även hur Ukrainare själva diskuterar, tex kring vem som köper upp mark efter avlidna eller av de som inte har råd att behålla den. Sedan kanske det blir lättare för dig att hitta din egen uppfattning.
Jag läser alternativa nyhetskällor minst lika mycket som jag läser etablissemangsmedia, en vana jag skaffat mig därför att de sistnämnda ljugit hejdlöst om invandringen och andra ämnen som infekterats av politisk korrekthet/kulturmarxism. Men jag läser
alla medier kritiskt och tror inte att alternativmedia har monopol på sanningen i alla ämnen bara för att de har rätt på just dessa områden.
Har du någon information som säger att Blackrock eller någon annan suspekt aktör köper upp mark efter avlidna ukrainare, så varsågod att dela med dig av den. Spontant verkar det som långt under Blackrocks nivå, eftersom det helt enkelt inte är så många som stupar i kriget att det finns några omfattande landarealer att lägga beslag på via dödsbon. För mig framstår det som en nidbild av elaka kapitalister i skorstenshattar som förnöjt tvinnar sina mustascher och gnider sina stinna bukar när de kan köpa upp mark av en fattig änka som gråtande tvingas acceptera deras skambud -- inte för att de har några stora pengar att tjäna på det utan helt enkelt för att de njuter av att vara elaka och trycka ner den lilla människan.
Men, har du belägg för saken så fram med dem.