2024-12-02, 17:41
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Varför måste du spammar ner hela tråden med dina tjocka listor som ingen läser ändå?
Håll dig til topic eller skriv inget till mig tack.

Du kan hitta avtalet om du googlar. Resten av din propaganda skiter jag i då jag tröttnat på du förstör varenda tråd

Min gissning är att det är fler än jag och Bobbyboi som bett dig klargöra vilket avtal du syftar på, orkar inte gå tillbaka och kolla. Men jag har i alla fall gjort det:

Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Intressant, var kan jag läsa om det här avtalet som Ukraina skrivit med Ryssland om att inte närma sig Nato?

Jag vet förstås att ryssarna ljugit ihop att det funnits ett avtal om att Nato inte skulle expandera österut. När man inte ljuger rakt ut hänvisar man till att flera västerländska ledare, vid tiden för Sovjets kollaps, sade att Nato inte hade några sådana ambitioner. Vilket är sant men ingalunda utgör något avtal eller giltigt löfte, utan enbart uttrycker dessa ledares personliga inställning vid tidpunkten.

Men ett skriftligt avtal om att Ukraina inte får närma sig Nato? Det har jag faktiskt inte hört talas om ens i den ryska propagandan. Existerar det i sinnevärlden och var kan jag i så fall hitta information om det?

Ifall avtalet bara existerar i din fantasi så är jag ledsen, men enligt internationell rättspraxis är avtal som användare på Flashback fantiserat ihop inte bindande för de stater som i fantasin har undertecknat dem.

Är det inte dags att erkänna att avtalet inte existerar och att du låtit dig luras av ryska propagandister att anfallskriget är Ukrainas fel därför att de brutit mot avtal, som ryssen lurat i dig har skrivits under? Det hade faktiskt gett en liten smula respekt, "ok, jag blev lurad". Ryssens propaganda är primitiv men fungerar på ganska många.

Men istället lär du fortsätta att hävda att du har rätt trots att det nu står fullständigt klart att du vet att du har fel. Det är samma envetna verklighetsförnekande som att diskutera med antirasister eller HBTQ-dårar.

Fast det är förstås hyggligt troligt att du inte är en lurad svensk utan ett ryskt troll, och i så fall kan du ju inte erkänna eftersom din utkomst i rubel är beroende av att du fortsätter ljuga.

"De ljuger. Vi vet att de ljuger. De vet att vi vet att de ljuger. Vi vet att de vet att vi vet att de ljuger. Och likväl fortsätter de att ljuga", som Solsjenitsyn skrev om Sovjetregimen. Och dagens Ryssland är som bekant Sovjetunionen 2.0.
Senast redigerad av Threadkiller 2024-12-02 kl. 17:44.
Citera
2024-12-02, 18:00
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Har ryssen haft missilbaser på Kuba?
Nej, just det. Det var nära att det blev världskrig när USA skapade en blockad mot de ryska fartygen på väg mot Kuba då.

Missilbaser? Det var ingenting du diskuterade i inlägget jag svarade på, vad det nu är för några underligheter. Robotar i landbaserade silosystem i sig är helt enkelt inte aktuella på samma sätt som de var då, p.g.a. teknikutvecklingen och det faktum att ryssarna kan placera kärnvapenrobotar i närheten av USA med ubåtar, helt utan behov av diplomatiska kontroverser och en gigantisk logistisk operation för att få det hela att gå ihop.

Du diskuterade militärbaser. Någonting som Sovjetunionen hade avtal med Kuba om i årtionden.
Citera
2024-12-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Jag förstår att du tycker att fakta/sanningen/verkligheten är "spam" då detsamma inte är kompatibelt med din blinda tillbedjan av den psykotiske dvärgen i kreml och hens imperialistiska anfallskrig. Jag konstaterar vidare att du inte kan hänvisa till något "avtal" som du påstår existerar.
Se längst ner i detta inlägg.
Citat:
Min gissning är att det är fler än jag och Bobbyboi som bett dig klargöra vilket avtal du syftar på, orkar inte gå tillbaka och kolla. Men jag har i alla fall gjort det:

Är det inte dags att erkänna att avtalet inte existerar....................

Jag tror hen syftar på alla de studier i detta ämne som avhandlats, som hänvisar till tidigare hemligstämplade dokument som släppts i USA.
Om jag inte missminner så förklarar dessa studier, med hänvisning till dessa dokument och massa annat, att amerikanarna lögnaktigt sa så till ryssarna och förklarade att vi skall vi inte expandera österut medan de inte nedtecknades i ett skrivet avtal och att amerikanarnas intention hela tiden var att expandera.
Se en av studierna som jag nedan länkar till.
https://direct.mit.edu/isec/article/40/4/7/12126/Deal-or-No-Deal-The-End-of-the-Cold-War-and-the-U

Citat:
Recently declassified U.S. government documents provide evidence supporting the Soviet/Russian position. Although no non-expansion pledge was ever codified, U.S. policymakers presented their Soviet counterparts with implicit and informal assurances in 1990 strongly suggesting that NATO would not expand in post–Cold War Europe if the Soviet Union consented to German reunification.
Citera
2024-12-02, 18:24
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Varför måste du spammar ner hela tråden med dina tjocka listor som ingen läser ändå?
Håll dig til topic eller skriv inget till mig tack.

Du kan hitta avtalet om du googlar. Resten av din propaganda skiter jag i då jag tröttnat på du förstör varenda tråd
Var finns det avtalet?, vi frågar eftersom vi vet att det inte existerar och undrar varför DU spammar och förstör tråden med dina lögner.
Citera
2024-12-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Men Trump är ju hård mot Putin!

Om han inte drar sig ur Ukraina så kommer VISSA sanktioner faktiskt ligga kvar! Antagligen
Vilka sanktioner har usa mot ryssland som Putin tycker är viktiga att Trump slopar?
Citera
2024-12-02, 18:57
Avstängd
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
N u ja...USA byter lag när Trump tillträder....

Trump byter åsikter när han tillträder. USA har mycket att plocka ur Ukraina.
Citera
2024-12-02, 19:31
Medlem
Goulburns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikodemous
Det må vara väldigt svårt att visa på valfusk, men om majoriteten av ett folkslag säger sig röstat på förloraren, så brukar det finnas en hund begraven. Sen ökar även chanserna att upptäcka mygel när välräkningen görs.
Har man inget att dölja i en demokratisk stat, så finns heller inget incitament att inte släppa in valobservatörer i landet. Om man däremot inte släpper in dom så kan man verkligen ställa sig frågan varför? Jag menar; går valet rätt till så kan det väl ändå inte ha någon betydelse right?
Om vi ser till presidentvalet i Belarus 2020. Kan tänka mig att det förekom valfusk men enl. det officiella valresultatet fick Lukasjenko cirka 4,6 miljoner röster och den av väst stödda motkandidaten Tsichanoŭskaja knappt 600 000 röster. D.v,s. minst cirka 2 miljoner röster skulle ha överförts från Tsichanoŭskaja till Lukasjenko genom fusk för att beröva henne segern vilket verkar väl mycket utan att mång hederliga personer skulle slagit larm.

Även om 100 000 människor demonstrerarat mot valresultatet efter valet så säger det ingenting. Även om alla dessa hade röstat på oppositionskandidaten så var det trots allt mindre än 2 % av de röstande som demonstrerade. Vad de övriga 98 % hade röstat på gav det inget svar på.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_Belarus_2020

https://www.voiceofbelarus.org/belarus-news/golos-proved-that-tsikhanouskaya-had-defeated-lukashenko-in-the-first-round/
Citera
2024-12-02, 19:39
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Se längst ner i detta inlägg.

Jag tror hen syftar på alla de studier i detta ämne som avhandlats, som hänvisar till tidigare hemligstämplade dokument som släppts i USA.
Om jag inte missminner så förklarar dessa studier, med hänvisning till dessa dokument och massa annat, att amerikanarna lögnaktigt sa så till ryssarna och förklarade att vi skall vi inte expandera österut medan de inte nedtecknades i ett skrivet avtal och att amerikanarnas intention hela tiden var att expandera.
Se en av studierna som jag nedan länkar till.
https://direct.mit.edu/isec/article/40/4/7/12126/Deal-or-No-Deal-The-End-of-the-Cold-War-and-the-U

Precis vad jag skrev, det är ren lögn att Ukraina skulle ha skrivit på något avtal om att inte söka medlemskap i Nato.

Att amerikanska makthavare vid den tidpunkten sagt att man inte hade för avsikt att expandera österut ändrar så klart inte på detta. Inte ens i närheten. Något avtal finns inte och har aldrig funnits mellan Nato och Ryssland, eller mellan USA och Ryssland, som Nato eller USA brutit mot. Än mindre finns det eller har funnits något avtal som involverar Ukraina och som därför skulle innebära att Ukraina får skylla sig själva som brutit mot det.

Det finns däremot avtal om att respektera Ukrainas territoriella suveränitet, som Ryssland undertecknat. Riktiga avtal som skrivits under av statsledare.

De enda som brutit mot ingångna avtal är Ryssland.

Ryssarna hade kunnat komma med andra argument för att Krim borde tillhöra Ryssland, eller att Donbass borde tillhöra Ryssland, eller vad man nu vill. De hade kunnat säga "det var förhastat av oss att skriva på avtal om att respektera Ukrainas territoriella suveränitet med tanke på att Krim skrivits över till Ukraina under Sovjettiden", med andra ord hållit sig till sanningen och förhandlat utifrån den. Men istället:

1) ljuger de ihop avtal som aldrig ingåtts och
2) bryter de flagrant mot avtal som faktiskt ingåtts.
Senast redigerad av Threadkiller 2024-12-02 kl. 19:42.
Citera
2024-12-02, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppfjantar
Man förstår inte varför USA har hybris inget av det där är något man lägger som förslag om man har förstått verkligheten i Ukraina. Verkar vara mer en önskelista från USA.

Och ändå har ni ryzzfittor skrikit er blåa om att Trump ska avsluta kriget? Hade ni tänkt er ett annat utfall? Att Usa skulle kasta Ukraina under bussen?

Hur känns det nudå? Har ni någon plan B?
Citera
2024-12-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goulburn
Om vi ser till presidentvalet i Belarus 2020. Kan tänka mig att det förekom valfusk men enl. det officiella valresultatet fick Lukasjenko cirka 4,6 miljoner röster och den av väst stödda motkandidaten Tsichanoŭskaja knappt 600 000 röster. D.v,s. minst cirka 2 miljoner röster skulle ha överförts från Tsichanoŭskaja till Lukasjenko genom fusk för att beröva henne segern vilket verkar väl mycket utan att mång hederliga personer skulle slagit larm.

Även om 100 000 människor demonstrerarat mot valresultatet efter valet så säger det ingenting. Även om alla dessa hade röstat på oppositionskandidaten så var det trots allt mindre än 2 % av de röstande som demonstrerade. Vad de övriga 98 % hade röstat på gav det inget svar på.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Presidentvalet_i_Belarus_2020

https://www.voiceofbelarus.org/belarus-news/golos-proved-that-tsikhanouskaya-had-defeated-lukashenko-in-the-first-round/

Det officiella resultatet som kommer från sittande regim?! Jo tjena.

Vi vänder på resonemanget. Vart var alla de som stödde Lukashenko under de protester som skedde?
Citera
2024-12-02, 20:46
Medlem
Citat:
Precis vad jag skrev, det är ren lögn att Ukraina skulle ha skrivit på något avtal om att inte söka medlemskap i Nato.
..........
.........

1) ljuger de ihop avtal som aldrig ingåtts och
2) bryter de flagrant mot avtal som faktiskt ingåtts.
Du väljer verkligen inte att ta till dig information, misstolka samt vränga på orden för att få det till att stödja din teori

Det handlar om vad USA (då även NATO med andra ord) sagt till ryssen i dessa förhandlingar. Stormakterna skiter väl i vad Ukraina sagt, säger eller inte sagt.
Likaså kommer Ukrania nu att dansa efter USAs pipa. Säger USA att de skall komma överens med ryssen så kommer Ukraina att göra det.
Citera
2024-12-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Så…

Bestraffa Ukraina om de accepterar och belöna Ryssland om de accepterar?

Vad kan gå fel?

Att Ukraina kriget fortsätter är ju en win-win situation för USA samtidigt som Rysslands muskler försvagas. Man bestämmer i Nato, USA:S vapenindustri blomstrar och man förlorar inte egna soldater i konflikten. Dessutom är USA till skillnad från Europa beläget långt ryska kärnvapen. Och Trump skiter väl i Europa. Det är MAGA som gäller för Trump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in