2024-12-03, 06:01
Medlem
just_a_girls avatar
Kikade lite på Lantmäteriets karta från 2024 https://minkarta.lantmateriet.se/

Skellefteå Kinnbäck 3:11

Koordinater
SWEREF 99 TM
N 7231584, E 801922
WGS84
65°4'10.3"N 21°25'40.6"E

Är det en bil som syns i skogen där eller någonting annat gråaktigt?
Citera
2024-12-03, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl

Koordinater
SWEREF 99 TM
N 7231584, E 801922
WGS84
65°4'10.3"N 21°25'40.6"E

ser ut som gammalt tre/virke.
det er oavsett ca 8 meter, inte 5.
Citera
2024-12-03, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Ni som bor där uppe i norr; är det känsligt att "outa" sig som homosexuell i orter som Skellefteå, Umeå, Luleå, Boden och Piteå? Hur tas det emot på stan, finns det kanaler för umgänge (t ex barer o liknande med HBTQ-teman)?
Uttryckt på ett annat sätt; ligger man "i fas" med urbana områden i södra Sverige vad gäller "trenden" av öppenhet anno 2024 jämfört tidigt 00-tal, -90 och -80-tal?

Man kommer inte ut som gay i dessa trakter.
Dessutom var hans mamma spirituell/religiös.
Det är möjligt att han skulle spendera sin lediga dag med någon och därför åkte han ut i snöstormen.
Vad som hände sedan vet nog ingen.

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Det spekuleras i tråden om att Elliott kan ha varit gay. Bilder på Elliott visar en t shirt med hårdrocksbandet Metallica. Det spekuleras i tråden om att Elliott kan ha varit gay. Bilder på Elliott visar en t shirt med hårdrocksbandet Metallica

Vad säger polisen om Elliotts web history? Vad surfade Elliot på den sista tiden? Där i kan svaret ligga.

Man kan visst vara gay och gilla Metallica, han såg inte ut som en raggare i övrigt.
Ja dom flesta använder nog appar som Grindr eller Qruiser i Sverige.
I dessa trakter är gay killar ofta väldigt straight acting för att inte sticka ut.
Han hade ingen flickvän tydligen iaf, min gay-radar slår sällan fel.
Senast redigerad av Enhemligidentitet 2024-12-03 kl. 08:36.
Citera
2024-12-03, 09:04
Medlem
chran508s avatar
"Bilder på Elliott visar en t shirt med hårdrocksbandet Metallica. Hårdrockare är inte gay. Synthare är gay."

Fan vilka genier som florerar i den här tråden
Citera
2024-12-03, 12:54
Medlem
[quote=Enhemligidentitet|90280124]Man kommer inte ut som gay i dessa trakter.
Dessutom var hans mamma spirituell/religiös.
Det är möjligt att han skulle spendera sin lediga dag med någon och därför åkte han ut i snöstormen.
Vad som hände sedan vet nog ingen.

Jag har svårt att tro att nån ens skulle höja på ögonbrynen om någon närstående, kompis, arbetskamrat
m.m skulle berätta att hen är homosexuell.... i dessa trakter.

Det är 2024 även om man bor i Väster/Norrbotten.
Citera
2024-12-03, 13:52
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just_a_girl

Koordinater
SWEREF 99 TM
N 7231584, E 801922
WGS84
65°4'10.3"N 21°25'40.6"E

I så fall är föremålet lite norr om Kåge, 10-15 m från kurvan vid E4:an nere i ån mer intressant.
koord: 64.84461436361197, 20.989287750943774
Solkatten verkar också lik den som bilen på E4:an reflekterar.

Men..Neej. Bilen skulle aldrig kunnat hamna där. Den har knappast kunnat klättra över älgstaketet efter E4:an.
Citera
2024-12-03, 14:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
I så fall är föremålet lite norr om Kåge, 10-15 m från kurvan vid E4:an nere i ån mer intressant.

Men..Neej. Bilen skulle aldrig kunnat hamna där. Den har knappast kunnat klättra över älgstaketet efter E4:an.

Känns rent spontant som att om Ellliot skulle åkt av vägen vid Jävre området så hade han varit hittad nu, det enda stället där han kan teoretiskt åkt över är vid Jävre camping.
Dessutom är vägkanterna trimmade i somras.
Ån ligger på vänster sida och så i såna fall har han åkt söderut.
Det borde även ha synts skador på vägräcket eller viltstängsel.

Detta baserar jag på den relativt platta och låglänta geografin i området och att det är ganska öppen terräng samt bristen på djupa vattendrag nära vägen, förutom vid hamnen.

Om han nu inte åkt ut på isen men då skulle han förmodligen inte kommit långt i den djupa snön som var förra vintern.
Citera
2024-12-03, 14:18
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Känns rent spontant som att om Ellliot skulle åkt av vägen vid Jävre området så hade han varit hittad nu, det enda stället där han kan teoretiskt åkt över är vid Jävre camping.
Dessutom är vägkanterna trimmade i somras.
Ån ligger på vänster sida och så i såna fall har han åkt söderut.
Det borde även ha synts skador på vägräcket eller viltstängsel.

Detta baserar jag på den relativt platta och låglänta geografin i området och att det är ganska öppen terräng samt bristen på djupa vattendrag nära vägen, förutom vid hamnen.

Om han nu inte åkt ut på isen men då skulle han förmodligen inte kommit långt i den djupa snön som var förra vintern.

Ja. Han skulle säkert ha blivit hittad. Dessutom var det snöyra den kvällen så han har knappast kunnat kört in på nån mindre väg utan att riskera att köra fast (som många med självmordsteorier tror).
På den här punkten är jag rätt säker;

Det var ingen trafikolycka.
Citera
2024-12-03, 17:37
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Som jag förstår det har polisen kollat hans meddelanden och samtal. Där fanns ingenting som kunde förklara varför han åkte iväg. (Om han nu gjorde det).

Men tänk om han bara väntade ett besök efter att han kom hem från jobbet. Då behövde han ju inte ringa nån alls? Kanske nån han lärt känna på nån bögsajt? Mobilen har ju inte polisen kunnat gå igenom.
I så fall kan följande ha hänt:
Efter han kom hem från jobbet blev de snart två i lägenheten. Efter några timmar erbjuder sej Elliot att skjutsa hem besökaren som bodde en bit norr om Skellefteå. Båda lämnar lägenheten. Först går Elliot ut och sen mannen som slår igen dörren utan att släcka hall-lampan. Elliot vänder sej om och låser dörren.
När sen Elliot ska lämna av mannen blir han erbjuden att följa med in ett tag. Tiden går och vid 21-tiden föreslår mannen att Elliot kan sova över pga det dåliga väglaget. Kanske ta en öl eller drink. Elliot tackar ja och kollar sen mobilen och ser att den är dåligt laddad. Han stänger då av den kl 21.21 vilket registreras av Järva-masten.
Sen händer alltså något i det hus, som mannen troligen bor i. Kanske gjordes närmanden som inte besvarades. Men under natten mördas/dräps Elliot.
Mannen vet säkert att Elliot tog ledigt dagen efter(ons) och ingen skulle sakna honom där förrän på tors.
Han har gott om tid att göra sej av med både Elliot och hans bil.
Citera
2024-12-03, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Men tänk om han bara väntade ett besök efter att han kom hem från jobbet. Då behövde han ju inte ringa nån alls? Kanske nån han lärt känna på nån bögsajt? Mobilen har ju inte polisen kunnat gå igenom.
I så fall kan följande ha hänt:
Efter han kom hem från jobbet blev de snart två i lägenheten. Efter några timmar erbjuder sej Elliot att skjutsa hem besökaren som bodde en bit norr om Skellefteå. Båda lämnar lägenheten. Först går Elliot ut och sen mannen som slår igen dörren utan att släcka hall-lampan. Elliot vänder sej om och låser dörren.
När sen Elliot ska lämna av mannen blir han erbjuden att följa med in ett tag. Tiden går och vid 21-tiden föreslår mannen att Elliot kan sova över pga det dåliga väglaget. Kanske ta en öl eller drink. Elliot tackar ja och kollar sen mobilen och ser att den är dåligt laddad. Han stänger då av den kl 21.21 vilket registreras av Järva-masten.
Sen händer alltså något i det hus, som mannen troligen bor i. Kanske gjordes närmanden som inte besvarades. Men under natten mördas/dräps Elliot.
Mannen vet säkert att Elliot tog ledigt dagen efter(ons) och ingen skulle sakna honom där förrän på tors.
Han har gott om tid att göra sej av med både Elliot och hans bil.

Ett mycket troligt alternativt scenario tycker jag, en dejt där något händer/går snett där Elliot blir rånad på pengar och bilen. Alternativt kan det vara så att han spelade poker med några och Elliot vann lite för mycket.

Om man googlar vägsträckan runt Jävre så är det i princip omöjligt att en bil skulle försvinna annat än vid hamnen.
Citera
2024-12-03, 18:59
Medlem
Sen in i matchen men har läst och funderat osv

Min tanke
Vädret ska ju varit jävligt illa dessa dygn med icke plogade småvägar om jag fattat det hela rätt , jag undrar hur långt kommer man med en s80 på en oplogad väg med dessa snömängder ? Och när man väl kör fast eller kanar av vägen så lär man inte glida ut 100 meter rakt in i tät skog sannolikheten för att köra in i träd, stubbar, stenar samt sjunka ner i snön lär vara rätt så hög. Då borde man hittat bilen framförallt under våren !
Finns det raviner i området nära vägar som man kan glidit ner i?

Om man tänkt att avsluta det själv så kör man väl till platsen och under detta väder så var det väl stora vägar som gäller då är ju vatten alternativet en lösning när jag kollar Google earth har dock de flesta ställena räcke vilket känns orimligt om man inte gjort en hollywood flygning över vilket då bör krävt högre hastighet vilket jag fattt var omöjligt att ha men tanke på vädret !

Känns bara som ett alternativ är kvar att någon annan fått E att försvinna och gjort sig av med bilen osv

Men vad vet jag och detta är bara min personliga reflektion
Citera
2024-12-03, 19:19
Medlem
[quote=Celestron|90282440]I så fall är föremålet lite norr om Kåge, 10-15 m från kurvan vid E4:an nere i ån mer intressant.

Men..Neej. Bilen skulle aldrig kunnat hamna där. Den har knappast kunnat klättra över älgstaketet efter E4:an.[/QUOTEså tillvida det inte finns någon smal liten väg som man kan köra på dit. För även jag ser det som ett föremål som eventuellt skulle kunna vara en bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in