Citat:
Ursprungligen postat av
Enhemligidentitet
Fanns Elliot på Grindr möjligen ?
Tycker ansiktet var så bekant på något sätt.
Och såg någon intressant person i närheten, sen bestämmer dom snabbt en träff och något händer på vägen dit, alternativt vid campingen i Jävre.
Samtidigt är det ju inte helt enkelt att bara få en bil och människa att försvinna, om dom inte åkte utomlands mot Finland eller Nordnorge.
Vet att någon skrev att han kan ha blivit kidnappad även om jag inte tror på det men.
Jag är också inne på att han var bög.
Han tog ledigt en hel dag(!) från jobbet för att läsa på en truckutbildning. Jag har aldrig hört talas om någon som varit så ambitiös att han offrar en hel dags lön för att läsa på en utbildning som han kanske hade kunnat få läsa på arbetstid. Och särskilt inte en kille på 20.
Det där låter faktiskt som ett skyll och en billig ursäkt.
Det kan mycket väl vara så att han träffat en bög i smyg, och under tissel och tassel bestämmer dom sej för att träffas på nån en-dagarsresa, utflykt eller liknande, eller hos bögen som bor flera mil därifrån. Eftersom resan är bestämt eller beställd i förväg måste Elliot ge sej ut i ovädret. Och för att få tiden att räcka till tog alltså Elliot ledigt från jobbet en hel dag.
Hade det varit en tjej han träffat hade han säkert pratat med andra om det, men nu hade han väl inte 'kommit ut' än.
I så fall blev bilen snyggt parkerad på en P-plats vid nån färja eller hos hans käresta i nåt garage långt därifrån.
Sen blev det nåt knas mellan dom, och Elliot mördad. Antingen planerat eller av en händelse.
Vem han än träffade är den mannen klart suspekt eftersom han aldrig hörde av sej.