2024-12-03, 09:15
Medlem
Yatsys avatar
Om BO inte vågar polisanmäla så bör väl partiledarna göra det åt BO.
Citera
2024-12-03, 09:16
Medlem
Märklig historia det här ingenting verkar läcka nästan kuslig tystnad vilket tycks hälla bensin på brasan
snarare än att lugna ner spekulationerna.
I sin ungdom var man ju på en hel del interna fester som ibland spårade ur rätt rejält dessutom.
Visst är man riksdagsledamot blir det så klart lite mer opassande om man spårar ur på fyllan men dock i de fall någon spårade ur på våra fester brukade ju de andra som var där styra upp det hela.
Här låter det ju som att ingen har ingripit för att styra upp det hela . Vad har man kompisar till ?
Hur grovt kan det hinna bli innan någon ingriper var alla helt passiva och agerade publik till händelsen ?
Blir bara mer konstigt ju längre tiden går.
Citera
2024-12-03, 09:49
Medlem
Nyheten igår antydde att det var riktigt allvarligt. Mordförsök på fyllan?
Parametrar att ta med är maktkamp? Pk/woke folk som hon attackerat? Yngre kanske är snäppet värre då dom är ganska osexuella😁
Citera
2024-12-03, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Han stod alltså först passiv i 10-15 sek medan hon i berusat tillstånd gick ner på knä, fipplade med hans gylf och troligen bälte, drog ner kalsongen och förde in penis i mun?
Haha, klockren. Kärringar kan liksom de med. Men en pojke av dagens modell hade väl fått en hjärtinfarkt.
Naturligtvis hade han inte bråttom att fösa bort henne. En ungdom av idag: Åh nej!- vad tar du dig till?! Ringer 112 "hhon stoppade snoppen.. i MUNNEN!".
Ovärdigt att inte tiga ihjäl detta spektakel.

Det kallas snefylla och det händer den bästa. Vad är det med folk?
Så fula också ni som gapar om "karma" osv. Knepigt sätt att resonera. Varför går ni igång på det?
Om man verkligen ogillar uthängningar av det här slaget vill man inte straffa sina meningsmotståndare med samma mynt?
Lågt.
Händelsen kan sammanfattas i. "25-åriga pojkar i chock - puma osade sex under berusning!"
Nu ungdomar är helt hopplösa.
Senast redigerad av FreeTheSweed 2024-12-03 kl. 10:07.
Citera
2024-12-03, 10:03
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Alltså, jag skulle inte vilja ligga med henne varken nu eller när jag var i den åldern. Även om hon inte var gift, medan jag än mindre vill ligga med en gift kvinna. Hon är fet och inte direkt läcker. Och jag hade till och med kunnat tänka mig ligga med Annika Hirvonen om hon inte hade varit väck i skallen.

Däremot hade jag inte anmält närmanden från en kvinna jag inte är intresserad av. Sådant har hänt otaliga gånger. Faktiskt har jag någon gång till och med varit med om närmanden från män, utan att jag har ens tänkt tanken att anmäla. Jag känner mig inte hotad av sådant och känner mig rätt säker på min förmåga att freda mig, medan jag förstår att det för en kvinna kan kännas hotfullt på ett helt annat sätt.

Du verkar rejält dum i huvudet och tar dessutom chansen att skryta och bättra på egot, du verkar genuint äcklig.

Det är skillnad på ”närmanden” och att mot sin vilja tryckas ned/mot sin vilja tvingas till något i maktposition, svårt att förstå skillnaden?
Citera
2024-12-03, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Märklig historia det här ingenting verkar läcka nästan kuslig tystnad vilket tycks hälla bensin på brasan
I sin ungdom var man ju på en hel del interna fester som ibland spårade ur rätt rejält dessutom.
Visst är man riksdagsledamot blir det så klart lite mer opassande om man spårar ur på fyllan men dock i de fall någon spårade ur på våra fester brukade ju de andra som var där styra upp det hela.
Här låter det ju som att ingen har ingripit för att styra upp det hela . Vad har man kompisar till ?
Hur grovt kan det hinna bli innan någon ingriper var alla helt passiva och agerade publik till händelsen ?
I det här fallet har vi två riksdagsledamöter i 40-årsåldern (maktposition) som bjuder in sig själva på en efterfest med ungdomsförbundare (vill komma i maktposition). Hur styr man upp någon som är 15 år äldre och som har makt att stoppa din karriär inom partiet? Inte helt lätt att säga åt den kåta fylletanten på skarpen då...
Citera
2024-12-03, 10:34
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stortebeker
Är det lille sojapojken "2-watt" som denna puma gett sig på ?

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-av-soderberg/

2..Det var i ett pressmeddelande i torsdags som nyheten kom om att den miljöpartistiska riksdagsledamoten Elin Söderberg, 40, lämnar riksdagen efter att ha ”uppträtt olämpligt” på vad som har beskrivits som en blöt efterfest.

Festen hölls i samband med Miljöpartiets kommun- och regiondagar i Borås nyligen och förutom Elin Söderberg och ytterligare en riksdagsledamot deltog också en rad ungdomspolitiker från Grön ungdom.

– Hon har stött på personen och det har inte varit välkommet, har en person sagt till Aftonbladet.

En person med insyn i händelsen är besviken på hur det inträffade har beskrivits. Personen anser att det framstått som att riksdagsledamoten ”bara har raggat på någon”.

– Det är osmakligt och rentav äckligt så som händelsen har porträtterats i media.
”Utnyttjat sin maktposition”

Personen har också reagerat på att många av artiklarna har beskrivit hur berusad Elin Söderberg ska ha varit.

– Ingen mängd alkohol i världen rättfärdigar det som hände, säger personen och tillägger att riksdagsledamoten har ”utnyttjat sin maktposition”.

– Både fysiskt och verbalt. Trots att personen tydligt har sagt ifrån och absolut inte gett samtycke.

Samtidigt erfar Expressen att Miljöpartiets ledning har uppmanat den drabbade att polisanmäla det som hänt. I nuläget är det inte känt att någon anmälan har gjorts.
MP uppmanar att polisanmäla

Inte heller Miljöpartiets riksorganisation känner till att någon polisanmälan har gjorts, enligt pressekreteraren Carolina Bruseman. Hon säger dock att ”partiet alltid uppmanar att polisanmäla om det har skett något brottsligt”.

Hon bekräftar samtidigt Expressens uppgifter om att MP har erbjudit de inblandade stöd.

”Vi erbjuder alla inblandade stöd och går med hänsyn till dem inte in närmare på vad som har hänt”, säger hon.

Expressen har sökt Elin Söderberg, hon har inte återkommit. MP meddelar i en skriftlig kommentar att hon ”inte är tillgänglig för intervjuer”.

Expressen söker Grön ungdom..."

Så hon har gått på någon potentiellt minderårig och försökt att våldta honom. Hon kanske har sagt något i stilen med "om du skriker så har du ingen framtid i Miljöpartiet, för du vet väl vem jag är?"

Det är i alla fall ungefär något sådant som de beskriver.

En pedofil våldtäkts-sugga som tidigare hetsade mot män under #MeToo
Citera
2024-12-03, 10:38
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Sveriges nu mest omhuldade hemlighet. Inte ens Flashback vet.
(Men fantiserar friskt 😏.)
Spekulera istället om varför detta blivit så hemligt!

För miljöpartiet är skadan redan skedd. Att någon idiot anmälde detta som borde förbigåtts i tystnad - för partiets skull.
Varför la man inte locket på? Någon som skvallrade?

Media vet förstås, men tiger (motvilligt).
Intern maktkamp måste ligga bakom, annars hade man lagt locket på.
Citera
2024-12-03, 10:45
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Peter Lundgren försökte hålla sig kvar. Det får alltid igång media mer.

Ja - men framför allt var Peter Lundgren Sverigedemokrat.

Hade Elin Söderberg varit SD: are, så hade det stått exakt vad som har hänt i både Aftonbladet och Expressen. Oavsett om hon avgått direkt eller försökt att bagatellisera det hela.
Citera
2024-12-03, 11:20
Medlem
Jack-Ryans avatar
Fattar inte vad det är för fel på mp-gossar. Tryck iväg tanten eller ta upp henne på rummet
Citera
2024-12-03, 11:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Allt tycks ha skett obrytt inför öppen ridå, trots tillsägelser, där folk reagerat på beteendet som ska ha varit ”både fysiskt och verbalt”. Det är ju ändå rätt gränsöverskridande. Enligt en intervjuad i Aftonbladet blev Elin ”för full och var alldeles för närgången och på, trots att man sa ifrån”.

Jo, jag har också varit på julfester med mycket fylla (det var betydligt vanligare förr i tiden) och stök och även otrohetsincidenter inträffade, men att en person i 40-årsåldern med familj öppet agerar så är uppseendeväckande. När nån chef på julfesterna fick för sig att kladda brukade han ändå hålla det rätt privat.

Elin Söderbergs man måste rimligen inse att det här inträffat tidigare. Att det här skulle vara första gången som hon raggat runt på fyllan är ungefär lika sannolikt som att Paolo Roberto åkte dit för sexköp när han gjorde det första gången i livet. Långa perioder i Stockholm med familjen hemma, hon har passat på och fått in vanan.
Citera
2024-12-03, 11:22
Medlem
Fortfarande ingen som vet något? Det är väl ganska lågt i tak hos MP så säkert något trams. Hon har knappast sprungit runt med järnrör eller sjungit nasse-sånger.

Alla ni män (småskitar) som tycker det är samma sak när en kvinna tafsar på en man som när en man tafsar på en kvinna. Vad är ni för kärringar? Hände mig en del i min ungdom och jag kunde väl inte bry mig mindre oavsett hur ful bruden var. Det var ju bara statushöjande. Går ni runt som fjollor och säger ”stopp, min kropp”. Kör en brud ner handen innanför byxorna på mig så frågar jag om hon vill ha lite. Kör någon kille ner handen i trosorna ovälkommet på någon brud jag känner så gör han nog inte om det efter jag är klar med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in