Citat:
Ursprungligen postat av
Europe
Alltså, jag skulle inte vilja ligga med henne varken nu eller när jag var i den åldern. Även om hon inte var gift, medan jag än mindre vill ligga med en gift kvinna. Hon är fet och inte direkt läcker. Och jag hade till och med kunnat tänka mig ligga med Annika Hirvonen om hon inte hade varit väck i skallen.
Däremot hade jag inte anmält närmanden från en kvinna jag inte är intresserad av. Sådant har hänt otaliga gånger. Faktiskt har jag någon gång till och med varit med om närmanden från män, utan att jag har ens tänkt tanken att anmäla. Jag känner mig inte hotad av sådant och känner mig rätt säker på min förmåga att freda mig, medan jag förstår att det för en kvinna kan kännas hotfullt på ett helt annat sätt.
Jag hade inte heller anmält i normala fall... Men i det här fallet, när det gäller en jävla miljöpartist i maktposition vars hjärtefrågor är jämlikhet och att motverka sexuellt våld; då hade jag anmält utav bara helvete!
Men ja, sannolikt hade det skadat partiet mer, så deras riskanalys är väl någorlunda klanderfri.
Den unge mannen i fråga däremot, förlorar all trovärdighet om han inte anmäler... Det bådar inte bra för hans eventuella framtida politiska karriär. Nu är hans identitet okänd förvisso.. Men så fort den blir känd...