2024-12-02, 23:36
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Alltså, jag skulle inte vilja ligga med henne varken nu eller när jag var i den åldern. Även om hon inte var gift, medan jag än mindre vill ligga med en gift kvinna. Hon är fet och inte direkt läcker. Och jag hade till och med kunnat tänka mig ligga med Annika Hirvonen om hon inte hade varit väck i skallen.

Däremot hade jag inte anmält närmanden från en kvinna jag inte är intresserad av. Sådant har hänt otaliga gånger. Faktiskt har jag någon gång till och med varit med om närmanden från män, utan att jag har ens tänkt tanken att anmäla. Jag känner mig inte hotad av sådant och känner mig rätt säker på min förmåga att freda mig, medan jag förstår att det för en kvinna kan kännas hotfullt på ett helt annat sätt.
Hirvonen såg både snäll och trevlig ut, innan hon bytte frisyr...
https://gfx.omni.se/images/7a5c5d21-...t=false&w=1372
https://static.bonniernews.se/ba/764...pjpg&auto=webp

Trådens ämne skulle man inte gärna närma sig hur full man än var...
Citera
2024-12-02, 23:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Har runkat nu.

Före runk , så var Elin ok.
Efter runk , mjae...
Eftertankens kranka blekhet lever vår Elin med nu. Det är nog ingen fri fantasi. Där hon ligger halvnaken, bredvid maken.
(Förlåt grötrim).
Inte den sista som gör bort sig så här. Men anar att miljöpartister är mer moralistiska än andra partier.
Där hade man nog bara suckat och vänt blad.
God jul Elin 🕯️. Nån måste ju bjuda på det.
Citera
2024-12-03, 00:11
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapster
Dessutom ska det vara någon från ungdomspartiernas som hon gav sig på. Känsligt det där.

Ja såklart, mitt inlägg var like tounge in cheek
Citera
2024-12-03, 01:07
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Alltså, jag skulle inte vilja ligga med henne varken nu eller när jag var i den åldern. Även om hon inte var gift, medan jag än mindre vill ligga med en gift kvinna. Hon är fet och inte direkt läcker. Och jag hade till och med kunnat tänka mig ligga med Annika Hirvonen om hon inte hade varit väck i skallen.

Däremot hade jag inte anmält närmanden från en kvinna jag inte är intresserad av. Sådant har hänt otaliga gånger. Faktiskt har jag någon gång till och med varit med om närmanden från män, utan att jag har ens tänkt tanken att anmäla. Jag känner mig inte hotad av sådant och känner mig rätt säker på min förmåga att freda mig, medan jag förstår att det för en kvinna kan kännas hotfullt på ett helt annat sätt.
Jag hade inte heller anmält i normala fall... Men i det här fallet, när det gäller en jävla miljöpartist i maktposition vars hjärtefrågor är jämlikhet och att motverka sexuellt våld; då hade jag anmält utav bara helvete!

Men ja, sannolikt hade det skadat partiet mer, så deras riskanalys är väl någorlunda klanderfri.

Den unge mannen i fråga däremot, förlorar all trovärdighet om han inte anmäler... Det bådar inte bra för hans eventuella framtida politiska karriär. Nu är hans identitet okänd förvisso.. Men så fort den blir känd...
Senast redigerad av S3ON 2024-12-03 kl. 01:24.
Citera
2024-12-03, 01:10
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tvingades att avgå = inte samma sak som att hon tog konsekvenserna..

Extra pinsamt för en medelålders värdegrunds feminist som hade tagit det som sin uppgift att lugga alla män för det att det finns några sådana män som hon själv är som kvinna. Dvs de som inte kan acceptera ett nej!
Det går inte tvinga en riksdagsledamot att avgå, hon hade kunnat sitta kvar som vilde i två år till.
Citera
2024-12-03, 02:45
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Har du aldrig hört talas om ” frozen fright”?

Det har jag gjort. Men din gapskrattande smiley antydde inte riktigt att du menade att din kompis upplevt något så paralyserande traumatiskt.
Citera
2024-12-03, 03:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Har du aldrig hört talas om ” frozen fright”?

Nej det heter "frozen pelvis" visst, Elins var så frusen att den behövde värmas upp,
med en pinne i brasan, --- jaja ?
Citera
2024-12-03, 05:31
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Märkligt med alla dessa hö hö-kommentarer från män i tråden och sociala medier om att mannen (får man förmoda) egentligen gillade/borde gilla Söderbergs närmanden.

Varför skulle en man göra det om han inte är intresserad? Hur kul är det med någon som är äldre, skitfull och har ett maktövertag genom sin position som kladdar och, vad det verkar, tjatar om sex?

Som kvinna har jag upplevt det otaliga gånger och det är en vidrig situation som ingen ska behöva stå ut med oavsett kön, särskilt inte när man är där p.g.a. politiskt engagemang.

Det ska vara konsekvent och kände mannen obehag så ska det tas på allvar. En polisanmälan kanske inte leder någon vart men det är en markering mot ett beteende som folk ska ge fan i.

Eftersom du enligt eget utsago är kvinna kan du inte förstå.
Citera
2024-12-03, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Hirvonen såg både snäll och trevlig ut, innan hon bytte frisyr...
https://gfx.omni.se/images/7a5c5d21-...t=false&w=1372
https://static.bonniernews.se/ba/764...pjpg&auto=webp

Trådens ämne skulle man inte gärna närma sig hur full man än var...

De där ögonen är sjukt läskiga oavsett , hon ser psycho ut
Citera
2024-12-03, 07:36
Medlem
IdunLos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Eftersom du enligt eget utsago är kvinna kan du inte förstå.
Det finns ju uppenbarligen män som delar min uppfattning i tråden så nej.
Citera
2024-12-03, 08:38
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdunLo
Det finns ju uppenbarligen män som delar min uppfattning i tråden så nej.

Även fastän du lyckas hitta folk som håller med dig så kommer du fortfarande aldrig förstå skillnaden mellan en manlig person som blir påhejad av en kvinna gentemot det motsatta.

Dina manliga hanrejer du så stolt proklamerar om likt en yrvaken höna har kapaciteten att förstå trots sin enfald.
Citera
2024-12-03, 09:01
Medlem
Maureliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
De där ögonen är sjukt läskiga oavsett , hon ser psycho ut
Hbtq-anhängare, helt klart! Undrar om hon testat att stå upp när hon pissar, jag menar av ren envishet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in