Citat:
Ursprungligen postat av
Anna-Kinberg-Neger
Jag är verkligen ingen it nisse. Men det står överallt att indier plockat hem jobben inom it i Sverige. Och jag kan själv se att det är smockat med indier i min stad. Så jag vet att det är sant.
Som en annan skribent inflikade så är indierna billigare och har färre krav. De plockas in genom samarbeten med rekryterare och företag i Indien. De är perfekta för företagen här. Och det är inte bara Indien utan även Brasilien, Rumänien, Pakistan, Kina.
Det är ju det som är problemet. När ni läser artiklar men inte har något sammanhang bakom. Ingen insikt whatsoever i det område som ni ger in och ska diskutera om. Ni är ju för fan som sexåringar som ska diskutera kvantfysik.
Man blir ju bara less på att ni sitter och väljer ut enstaka artiklar som ni tror bevisar era argument. Som alla i branschen direkt skakar på huvudet åt.
KAN du inte ämnet i fråga? GE FAN i att diskutera utifrån en 6-årings perspektiv, en 6-åring som förtvivlat försöker argumentera utifrån dom två artiklar han nödtorftigt tragglat sig igenom.
SVENSKA IT-bolag med SVENSKA kunder anställer inga indier, inga rumäner, absolut inga kineser.
Det
jobbar över en kvarts miljon svenskar i IT-branschen idag. Vad fan tror du att några tusen indier hit eller dit spelar för roll? Dum fitta!