2024-12-02, 15:24
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag håller mig till on topic då nu, enligt er...

Kan undra vad Gräddrumpan gör just nu, tycker, känner, och tror, när hon läser allt här...

Elakt, empatiskt, huller om buller...

Du kan väl bara ringa upp och fråga?

Istället för att oroa dig här?
Citera
2024-12-02, 15:27
Medlem
MaeWests avatar
Måndag. Pia klöser sig fast med att vråla sig till ett boende. Nu "vårdandes" sin ofrivillige "sambo" av det boende Pia ser som "sitt hem".

"Sexigt" dansande med ett förnöjt, litet leende, ser hon sig som en vinnare. Pengar, "sambo", vin, snus...ja, herregud...
Senast redigerad av MaeWest 2024-12-02 kl. 15:32.
Citera
2024-12-02, 15:31
Medlem
Citat:
'Struten' här igen...
Men utan 'dum' före, tycker jag...
Känner mig inte mer dum än er andra här...

Vill bara säga att TruthAboutU är vettig, och skriver sansat och empatiskt...
Men nu 'går ni hårt åt honom/henne...'

Varken jag, eller han/hon, (vad jag kan utläsa, i alla fall,) tycker att Pia gör rätt i allt, men vi vill inte falla in i mobbningen, (som vi uppfattar det,) av Pia...

Pia har problem, ja, det blir, ev, tjatigt att jag säger det igen, men jag tycker att alltför få här ser det...

Och, apropå att påstå att hon gör/har gjort så många illa, man gör även Pia illa...

Varför ska hon inte åtminstone kunna få träffa sina barn lite mer/oftare...?
Det kan ju även mördare få göra...

Detta som nu pågår är ingen välgärning ens mot hennes pojkar...

På sikt, anser jag, att de tar skada av detta att tvingas ta avstånd från sin mor, minst lika mycket jämfört med att få ha ett mer normalt umgänge med henne...

Detta, som nu pågår, är det som skapar ett trauma i pojkarnas liv...

Barnen är lyckligtvis tillräckligt gamla att deras egna åsikter räknas och blir lyssnade på utav ansvariga myndigheter. Läs även Barnkonventionen och hur Sverige implementerat den i svensk lagstiftning. Ett barn kan och ska inte tvingas umgås med någon om det inte vill det. Familjerätt tar hänsyn till sådant och så ska det vara. Den dagen samhället kan begränsa kvinnans hänsynslösa härjningar och tvångsavgifta henne. Den dagen blir dag 1 till hennes möjlighet att återfå kontakt med sina barn. OM barnen själva vill det. Annars icke. Så länge missbruket och annan galenskap pågår, saknas det förmåga till vettigt umgänge.
Citera
2024-12-02, 15:36
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Pungus
Barnen är lyckligtvis tillräckligt gamla att deras egna åsikter räknas och blir lyssnade på utav ansvariga myndigheter. Läs även Barnkonventionen och hur Sverige implementerat den i svensk lagstiftning. Ett barn kan och ska inte tvingas umgås med någon om det inte vill det. Familjerätt tar hänsyn till sådant och så ska det vara. Den dagen samhället kan begränsa kvinnans hänsynslösa härjningar och tvångsavgifta henne. Den dagen blir dag 1 till hennes möjlighet att återfå kontakt med sina barn. OM barnen själva vill det. Annars icke. Så länge missbruket och annan galenskap pågår, saknas det förmåga till vettigt umgänge.

Kanske bäst att lämna Pias omyndiga barn utanför? De ska inte behöva bli "uthängda" här, då de inte valt att hamna i denna soppa. Jag är fullständigt övertygad om, att de är smärtsamt medvetna om sin familjesituation, och som jag förstår det, blir väl omhändertagna.
Citera
2024-12-02, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Kanske bäst att lämna Pias omyndiga barn utanför? De ska inte behöva bli "uthängda" här, då de inte valt att hamna i denna soppa. Jag är fullständigt övertygad om, att de är smärtsamt medvetna om sin familjesituation, och som jag förstår det, blir väl omhändertagna.

En klok iakttagelse. Men tycker att den här Strutens helt verklighetsfrånvända åsikter i den frågan förtjänar att besvaras. Åtminstone en gång. Men inte mer ifrån min sida i alla fall.
Citera
2024-12-02, 15:45
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Måndag. Pia klöser sig fast med att vråla sig till ett boende. Nu "vårdandes" sin ofrivillige "sambo" av det boende Pia ser som "sitt hem".

"Sexigt" dansande med ett förnöjt, litet leende, ser hon sig som en vinnare. Pengar, "sambo", vin, snus...ja, herregud...

Nu även på väg att utveckla ätstörning också då ?
I klimakterium och 50?

För nu äter Pia inte ” Poor man’s Pasta” mer, utan enbart på ”Vin-diet”, kanske en prilla?
Och dansar vidare i tonårstoppar hos Stackars Äldre Mannen i Älvsjö?

Han klarar ju inte bussresa till ARN, som det ser ut nu?
Rullstol, hjälp etc??
Citera
2024-12-02, 15:54
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
En klok iakttagelse. Men tycker att den här Strutens helt verklighetsfrånvända åsikter i den frågan förtjänar att besvaras. Åtminstone en gång. Men inte mer ifrån min sida i alla fall.

Personligen hoppar jag över de inlägg jag anser inte är relevanta att öda energi på.
Citera
2024-12-02, 15:58
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Nu även på väg att utveckla ätstörning också då ?
I klimakterium och 50?

För nu äter Pia inte ” Poor man’s Pasta” mer, utan enbart på ”Vin-diet”, kanske en prilla?
Och dansar vidare i tonårstoppar hos Stackars Äldre Mannen i Älvsjö?

Han klarar ju inte bussresa till ARN, som det ser ut nu?
Rullstol, hjälp etc??

Nu har hon råd med sin vin-diet. Att Pia drabbats av hybris gällande "Fattigmansmat" har nog med att göra att hon för tillfället har ett 6-siffrigt belopp på kontot, gratis boende o tillgång till, som sagt, vin o snus.

Dock har allt ett slut...och vad har Pias ofrivillige sambo att sätta emot en vrålande psykopatisk kvinna som trots sin litenhet, helt uppenbart är kapabel att förgöra folk på sitt eget, lilla sätt?
Citera
2024-12-02, 15:58
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:

Tack så mycket, ytterligare en 'snäll' kommentar om den 'hemska struten'...
Tur att det finns de som har hand om förståndet då...

Ang en åsikt ovan här, från en annan person, så anses inte Pia's söner VILJA umgås med henne...

Jag har tidigare läst i tråden, sant eller ej, att de inte VÅGAR, därför att de skrämts med att de, om de umgås med Pia det allra minsta utöver minimalt, skulle riskera att hamna i fosterhem...
Alltså om pappan låter dem träffa Pia mer/oftare...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-12-02 kl. 16:01.
Citera
2024-12-02, 16:12
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
vem e detta? och varför heter hon gräddrumpan? Har hon en gräddig rumpa?

Gräddrumpan kommer från finska uttrycket "kermaperse". https://en.wiktionary.org/wiki/kermaperse
Citera
2024-12-02, 16:16
Medlem
Citat:

Ang en åsikt ovan här, från en annan person, så anses inte Pia's söner VILJA umgås med henne...

Jag har tidigare läst i tråden, sant eller ej, att de inte VÅGAR, därför att de skrämts med att de, om de umgås med Pia det allra minsta utöver minimalt, skulle riskera att hamna i fosterhem...
Varför skulle ungarna hamna i fosterhem när dom har en bra pappa? Du vill använda barnen som några kuddar åt Gräddis fast hon borde lära sig ta hand om ett marsvin först.
Citera
2024-12-02, 16:21
Avslutad
Citat:

Som läget är nu så kan hon inte ens ta hand om en guldfisk eller vandrande pinnar. Hon är så långt ner i sin alkoholism. Hur svårt ska det vara att förstå det. Dom har ju redan en bra pappa. Finns ingen som helst anledning att vara på fosterhem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in