2024-11-28, 21:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Dumstruten, har funderat lite igen...
Är det tillåtet att ha en teori, som grundar sig på intuition ang Pia...

Alla tror, tycker, tänker och känner, så mycket här...
Så även jag...

Det alla, (nästan) här kallar, vidrig, elak, slug, beräknande, ond, och jag vet inte allt, har jag en annan teori om...

Jag tycker inte att Pia betedde sig bra härom kvällen när hon skrek, och pressade Hassan att säga att han är hennes pojkvän, men jag ser något annat också i Pia's beteende, som jag inte vet om ni andra ser...

Ser ni inte att hon själv är pressad, ömtålig, orolig, rädd, inte vet hur hon ska få sitt liv att fungera, och hon vill ha trygghet, kärlek, få höra till, ha gemenskap, och allt det många tar för givet...

Jag ser inte ondska, utan ett uppgivet beteende hos henne, i blicken, mimiken, kroppsspråket, och i det hon säger, och vill tvinga någon till att säga...
Som ett barn som tjatar sig till något gott, roligt, uppmärksamhet, och även tillhörighet med någon...

Jag känner igen detta beteendet så väl, hos nära anhörig, och vet att bakom det kan dölja sig något helt annat, en annan person och dens känsloliv, än vad ni tror...
En fin person...

Med rätt stöttning, och mycket hjälp, skulle Pia kunna få ett mer värdigt liv igen, för hon behöver få allt på plats igen i livet, då skulle hon kunna bli en person som alla skulle kunna tycka om, (om nu alla kan tycka om alla,) men framför allt så skulle hon kunna börja att tycka om sig själv, för det tror jag inte hon gör nu, trots sin kaxighet...
Kaxigheten är en sorgsen fasad...
Ibland lyser ju ett självhat igenom...

Pia, jag tror på dig, men du måste komma till insikt om att, för din egen skull, så måste du göra en omstart i livet, vilket du förmodligen har svårt att göra helt på egen hand, men med hjälp, vilket kan vara vila, medicinering, terapi, banta ner ditt drickande rejält, m.m., så finns ett bättre liv framför dig...

Vi finns som tror på dig, vill dig väl, och önskar dig allt gott...

Du tackade idag i en TikTok för att många har sympati med dig, tro på det, ta till dig det, och var stark...

Som du själv sa, du hade behövt det redan 2022, men ingen visade dig det då...
Jag har tittat igenom en hel del filmer från 2022 och visst har hon haft stöttning redan då av följare. Så det hon säger ang det verkar inte stämma.

Jag tycker att många här ser djupare i hennes beteende.Du tolkar på ditt sätt att se hennes beteende och jag på mitt sätt samt resten av människorna härinne.
Du känner igen beteendet som liknar en anhörig till dig . Jag tolkar hennes beteende genom människor jag har träffat och även vad jag läst mig till.
Svårigheten med Gräddis är att hon har erbjudits väldigt mycket hjälp men inte tagit emot den Hon har enligt mig väldigt mycket drag av narcissist i sitt beteende.
Har själv råkat ut för en fd kompis som hade det och jag valde avsluta kontakten med den personen.
När Gräddis var aspackad i videon var hennes syfte att få klänningen. Hon betedde sig urdåligt och blev utslängd.
Finns mycket mer som tyder på narcissist

Hon tvingade H att säga att han var hennes pojkvän så hela tiktok skulle höra.
Varför Jo för att slänger han ut henne en gång till kommer hon att visa sina följare att han säger att han är hennes pojkvän. Som bevis.Allt för att visa hur jäklig han är och hur synd det är om henne . För allt är alltid någon annans fel.

Hon var idag hyfsat nykter och går ut på tiktok och undrar om hon kan vara gravid.
Vad säger hennes barn när dom läser detta på tiktok
Istället kunde hon gått in på apoteket och frågat efter gravtest och redan imorgon hade hon kunnat få svar. Det finns idag tester som visar gravid eller inte tidigt än vad det gjorde förut.
Din tolkning respekterar jag. Vi är alla olika personer och det betyder inte att någon ska mästra över någon. Så jag har min också
Jag tittar på hennes ansiktsmimik, kroppsspråket, hur hon beter sig, vad hon säger mm
Sen är jag ingen läkare inom psykiatrin men har gått på flertalet kurser för ett par år sedan
Har lite egna tankar vad hon har för typ av ohälsa förutom narcissist personlighet.
Hon är komplex
Medan du inte ser någon ondska så ser jag det som ett narcissistist beteende
Senast redigerad av tindraninni 2024-11-28 kl. 21:24.
Citera
2024-11-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Nä något skumt är det med Hassan också.
För Gräddis kommer aldrig bli bättre utan proffesionell hjälp. Jag undrar om han lever på hoppet att hon ska sluta dricka själv. Eller så vill han ha sex och hennes pengar.

Tror ni överanalyserar. De är två alkisar vars drivande kurser råkat korsas på halt-och-lyttstället Lilla Wien och sen fastnade de ihop. Ingen master plan där.
Citera
2024-11-28, 21:31
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Med rätt stöttning, och mycket hjälp, skulle Pia kunna få ett mer värdigt liv igen, för hon behöver få allt på plats igen i livet, då skulle hon kunna bli en person som alla skulle kunna tycka om, (om nu alla kan tycka om alla,) men framför allt så skulle hon kunna börja att tycka om sig själv, för det tror jag inte hon gör nu, trots sin kaxighet...
Kaxigheten är en sorgsen fasad...
Ibland lyser ju ett självhat igenom...

Är väl bara att göra slag i saken och ställa sig utanför Willys i Älvsjö. Hon verkar ju handla där.

Prova på med lite stöttning.
Citera
2024-11-28, 21:58
Medlem
MaeWests avatar
Någon som vet om det stämmer att Hassan har råkat ut för något?
Eller kan det vara på det viset, att Pia helt enkelt försöker skapa någon form av "drama" med att påstå att något hänt? Och använt sin manipulativa förmåga till att få Hassan att spela med?

Eller: Hon kanske har fått ett ultimatum...fortsätt att lägga ut på TT, o det blir åter hemlöshet, eller lägg ner TT, sluta med vin o bo kvar?

Istället för att erkänna att hon vikt sig, så insinuerar hon att det hänt Hassan något. Med Pia-mått mätt...tystnad är inte hennes pryl.
Citera
2024-11-28, 22:13
Medlem
Nu har jag följt Rumpan ett bra tag och alltid funderat över VARFÖR hon inte blivit kvarhållen på någon LVM, LPT eller steget ännu värre LRV? Människan behöver ju verkligen hjälp. Har gjort lite forskning på hennes bakgrund så när det enda "seriösa" förhållandet hon haft gick åt pipsvängen så märktes det ju tidigt att hennes ex-kille förstod barnen när dem själva säger att dem då inte ville träffa henne, kom på träffarna och kunde fortfarande vara full vid några fåtal ggr men stinka alkohol rätts så ofta liksom kl 12-1 på dagen, kom igen lixom. Sen när han äntligen började "Stoppa Henne" så drog hon koftan över sig och säger "haaaan ljugerr å säjjer jak eeente ka få täffa parnen förr jag harr drukkit liiite viin ikväll *Hick*"

Håller med Exmannen alla dagar i veckan hur han skyddar barnen!
Citera
2024-11-28, 22:36
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Någon som vet om det stämmer att Hassan har råkat ut för något?
Eller kan det vara på det viset, att Pia helt enkelt försöker skapa någon form av "drama" med att påstå att något hänt? Och använt sin manipulativa förmåga till att få Hassan att spela med?

Eller: Hon kanske har fått ett ultimatum...fortsätt att lägga ut på TT, o det blir åter hemlöshet, eller lägg ner TT, sluta med vin o bo kvar?

Istället för att erkänna att hon vikt sig, så insinuerar hon att det hänt Hassan något. Med Pia-mått mätt...tystnad är inte hennes pryl.

Eller så har gubben fått en förkylning och är lite orkeslös.

Passar gräddan bra då han inte har ork att tjafsa.

Behöver inte vara något stort lix.
Citera
2024-11-28, 22:38
Medlem
Marcusdemortes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey
Nu har jag följt Rumpan ett bra tag och alltid funderat över VARFÖR hon inte blivit kvarhållen på någon LVM, LPT eller steget ännu värre LRV? Människan behöver ju verkligen hjälp. Har gjort lite forskning på hennes bakgrund så när det enda "seriösa" förhållandet hon haft gick åt pipsvängen så märktes det ju tidigt att hennes ex-kille förstod barnen när dem själva säger att dem då inte ville träffa henne, kom på träffarna och kunde fortfarande vara full vid några fåtal ggr men stinka alkohol rätts så ofta liksom kl 12-1 på dagen, kom igen lixom. Sen när han äntligen började "Stoppa Henne" så drog hon koftan över sig och säger "haaaan ljugerr å säjjer jak eeente ka få täffa parnen förr jag harr drukkit liiite viin ikväll *Hick*"

Du missar att Sverige försvarar folk med näbbar och klor att skämma ut sig på internet! Där är så många som borde få hjälp! Men istället har de dejtingtövlingar eller super sig redlösa och gör bort sig.

Sverige försvarar hellre rätten att folk får uttrycka sig som de vill än att folk får vård är navelbråk som är större än de själva eller gubbar med våldsfantasier. Hela Sveriges psykvård är så skev så att försöka hitta logik i den gör en galen.
Citera
2024-11-28, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Antabus är kanon för de som har motivation att sluta dricka, det är ju fortfarande medicin som måste tas regelbundet så den som inte själv vill bli nykter kommer inte medicinera. Det som händer på antabus är att man mår pissssss när man dricker men det ska inte ta bort viljan att dricka. (Finns andra läkemedel som gör det, men de måste också tas frivilligt)

Nä, precis, men det lägger ändock till en del OVILJA att dricka, just pga hur jävla dåligt man mår redan efter några klunkar alkohol 😅

Men precis som du säger, så slutar man bara ta den om man vill kunna dricka igen 🤷‍♀️ Dock med fördröjning på typ 1 vecka, beroende på dos och längd på behandlingen.
Citera
2024-11-29, 02:57
Medlem
Angående Antabus så finns det alkisar som kan dricka alkohol utan större besvär när de tar medicinen. En del helt och hållet utan problem och då funkar det ju inte som det är tänkt. De ska ju ge svårigheter som är värre än att vara nykter. Men som en del varit inne på så känns det lite out of caracter att hon skulle ha sökt sig till vården för att få det.

Graviditeten är så klart ljug, mest troligt för att skapa ett starkare band till H. Eller göra sig intressant för nätet eller vad fan som helst, men någon bulle i ugnen tror jag inte på.
Citera
2024-11-29, 10:52
Medlem
Vem är hennes Exman?

Citat:
Ursprungligen postat av Yezzey

Citera
2024-11-29, 10:54
Medlem
vem e detta? och varför heter hon gräddrumpan? Har hon en gräddig rumpa?
Citera
2024-11-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
vem e detta? och varför heter hon gräddrumpan? Har hon en gräddig rumpa?

En stökig kvinna vid namn Pia som nickar "Gräddrumpan" på TikTok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in