2024-12-02, 00:00
Medlem
Anso10765s avatar
Detta blir mer o mer bisarrt. Gräddis jättefull konstant, svamlar en massa skit, ser sllmänt psycho ut.....Hassan syns inte till ....

Får vibbar av att hon gjort dig av med gubben på nåt sätt 🤣🤣
Citera
2024-12-02, 05:03
Medlem
andrewcs avatar
Ser ni inte att gubben är stendöd?

https://imgur.com/a/ZIYnxzq
Citera
2024-12-02, 05:47
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Har fått lite PM av gräddis och tror faktiskt H antigen har ryggskott från jobbet eller problem med hjärtat. Det är min tolkning av vad hon skrivit och inte fakta.

Har han problem med hjärtat och legat o dött, så lär väl Gräddis bo med liket så länge det går.
Citera
2024-12-02, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Lev ditt liv Pia och gör det på det sätt som du tycker är bäst! Många på detta forum verkar hata liberala tankar och ett liv helt i liberala linjer. Jag unnar dig och gläds med dig att du själv tar dig de möjligheterna och lever ditt bästa liv.

Det är inte lätt i Sverige, många vill få in andra i sina mallar och styra andra människor in i deras synsätt. Härligt att du inte anpassar dig efter dem ännu. Jag önskar dig välgång och framgång i ditt liv och i dina fria val.

Här kommer en påminnelse till dig och andra vad liberala tankar är, fritt taget från nätet
”Liberalism är en politisk och filosofisk ideologi som utgår från individens frihet och rätt till självbestämmande. Individens förmåga att fatta egna beslut och skapa sitt eget liv, så länge detta inte kränker andras frihet och rättigheter”

Om du bott granne med denna kvinnan och inte kan sova om nätterna, för att hon i sin liberalism lever ut likt en hejarklack på en fotbollsläktare. Det i sin tur gör dig psykiskt utmattad på ditt arbete om dagarna, ja då lovar jag dig att din liberalism ganska fort försvinner ner i närmsta papperskorg. Finns det utöver det begränsade möjligheter att över rimlig tid, få tyst på en sådan här totalt hänsynslös människa, ja då blir man till slut själv helt vansinnig i sin vanmakt, vilket påverkar ens eget liv negativt. Folk som sköter sig har rätt att bo tryggt. Den som vägrar sköta sig måste ut ifrån huset. Det är mycket lätt att sitta i sin trygga kammare som du gör och flumma runt med vackra ord utan innehåll.
Citera
2024-12-02, 10:57
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TruthAboutU
Va såklart förväntat, min kommentar raderades medan andras OT hatiska kommentarer och trams får stå kvar.
Suprise Suprise.

Givetvis fortsätter ni att försvara erat egna empatistörda agerande.
Vissa av er verkar va hopplöst omedvetna och
och kommer nog aldrig komma till insikt. Förövarmentalitet helt enkelt.

Märkligt hur ni inte heller tycks förstå skillnaden på när flera i flock går samman och offentligt hatar på och förnedrar en person jmf med när en sjuk person gjort något ensamt gentemot en eller flera personer, i ett sjukdomstillstånd och missbruk.
Hon är i ett extremt kraftigt underläge och otroligt utsatt.
Att ni inte ens begriper något sådant självklart och fundamentalt säger väl en hel del om brist på inlevelseförmåga och empati.

Det ena utesluter faktiskt inte det andra.
Man kan känna sympati och medkänsla både för henne och hennes anhöriga mfl.
Har man mycket empatisk förmåga är man inte så selektiv och framförallt, lägger en massa tid och energi på att rättfärdiga hur man tillsammans med andra ska fortsätta sin mobbing gentemot en person i kraftigt underläge.

Det går inte att komma ifrån att det är otroligt fegt och elakt, hur du än försöker försvara det här.
Och det är också något just narcissister brukar göra, påstå att de inte gjort ngt fel eller förneka, förminska vad de gjort eller yttrat. Som här i tråden och på yt finns det åtskilliga bevis på allt Pöbeln gjort sig skyldig till.

Och man ska inte låtsas som att ord och åsikter inte har betydelse eller är av vikt när det ett av dom främsta vapen som finns.
Så fel att förminska dess betydelse här.
Dessutom har det blivit utav en "trådsanning" om att hon skulle va ond, sociopat, narcissist osv.
för att vissa här tycks vilja att det är så, så de kan rättfärdiga sitt egna dåliga beteende, psykiska misshandel, påhopp och förnedran gentemot Pia.

Folk som inte har den kunskapen i psykiatriska sjukdomar och störningar, anser ändå att de kan ställa dessa diagnoser här, alltså.
Det är en del i att avhumanisera och förnedra Henne, det ni håller på med.
Sedan försöker ni normalisera detta.
Så egentligen är dessa personer i tråden de sista som borde uttala sig om att hon skulle ha någon sådan diagnos, när de själva uppfyller fler kriterier på dessa.

Några som dominerar i tråden agerar helt enkelt otroligt primitivt, som fega rovdjur.

Finns inte mycket värre än falskt empatiska/sympatiska människor som ska klanka ner på andra som påvisar faktiska problem hos en person.
Återigen. Varför inte göra slag i saken och faktiskt hjälpa Pia? I slutändan så kommer allt snack runt henne dö ut om hon blir ”normal” igen.

Men nä, du föredrar att skriva lite besserwissriga nonensinlägg på FB istället som får dig att framstå som en empatisk människa med hjärta av guld och vi andra är bara taskiga mobbare 😔
Citera
2024-12-02, 12:25
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
'Struten' här igen...
Men utan 'dum' före, tycker jag...
Känner mig inte mer dum än er andra här...

Vill bara säga att TruthAboutU är vettig, och skriver sansat och empatiskt...
Men nu 'går ni hårt åt honom/henne...'

Varken jag, eller han/hon, (vad jag kan utläsa, i alla fall,) tycker att Pia gör rätt i allt, men vi vill inte falla in i mobbningen, (som vi uppfattar det,) av Pia...

Pia har problem, ja, det blir, ev, tjatigt att jag säger det igen, men jag tycker att alltför få här ser det...

Och, apropå att påstå att hon gör/har gjort så många illa, man gör även Pia illa...

Varför ska hon inte åtminstone kunna få träffa sina barn lite mer/oftare...?
Det kan ju även mördare få göra...

Detta som nu pågår är ingen välgärning ens mot hennes pojkar...

På sikt, anser jag, att de tar skada av detta att tvingas ta avstånd från sin mor, minst lika mycket jämfört med att få ha ett mer normalt umgänge med henne...

Detta, som nu pågår, är det som skapar ett trauma i pojkarnas liv...
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-12-02 kl. 12:31.
Citera
2024-12-02, 12:34
Medlem
Klart det är synd om Pia som inte får träffa sina barn när det är hon som är antingen bakfull eller full senaste gångerna hon skulle träffat dom.

Helvete, vilken dumfitta man har att göra med i tråden.

Dumfitta är ju förvisso Pia själv också, minst sagt.
Nu senast beklagade hon sig över att hon fick upp så mycket matbilder på sina sociala medier, vilket då var andras fel i vanlig ordning.
Citera
2024-12-02, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
'Struten' här igen...
Men utan 'dum' före, tycker jag...
Känner mig inte mer dum än er andra här...

Vill bara säga att TruthAboutU är vettig, och skriver sansat och empatiskt...
Men nu 'går ni hårt åt honom/henne...'

Varken jag, eller han/hon, (vad jag kan utläsa, i alla fall,) tycker att Pia gör rätt i allt, men vi vill inte falla in i mobbningen, (som vi uppfattar det,) av Pia...

Pia har problem, ja, det blir, ev, tjatigt att jag säger det igen, men jag tycker att alltför få här ser det...

Och, apropå att påstå att hon gör/har gjort så många illa, man gör även Pia illa...

Varför ska hon inte åtminstone kunna få träffa sina barn lite mer/oftare...?
Det kan ju även mördare få göra...

Detta som nu pågår är ingen välgärning ens mot hennes pojkar...

På sikt, anser jag, att de tar skada av dejtta att tvingas ta avstånd från sin mor, minst lika mycket jämfört med att få ha ett mer normalt umgänge med henne...

Detta, som nu pågår, är det som skapar ett trauma i pojkarnas liv...
När Gräddis är färdigbehandlad i vården då först anser jag att hon kan träffa sina barn mer. Men i nuläget skadar det barnen om det utökas.Det handlar om att skydda barnen som behöver ha ett kärleksfult hem med omsorg och ansvar Gräddis är inte i nuläget lämplig som vårdnadshavare anser jag. Jag förstår inte ditt sätt alls att tänka. Gräddis är ständigt på fyllan och så länge det fortsätter är hon inte någon lämplig vårdnadshavare. Viktigast av allt är att dom har det bra.
Det finns starka skäl när man blir fråntagen barnen. Det är inte så att man på måfå väljer ut några föräldrar/förälder för skoj skull.
Sen att Gräddis härjar på fyllan på nätet gör inte saken bättre. Hon är helt olämplig som läget är nu.
Sen ska inte andra användare diskuteras här. Denna tråden handlar om Gräddis
Senast redigerad av tindraninni 2024-12-02 kl. 13:23.
Citera
2024-12-02, 13:18
Medlem
falconer8s avatar
Det finns de som läser/ skriver i den här tråden och håller sig till trådämnet och trådens huvudperson.

Sen finns det de som är här för att angripa andra skribenter, leka moralpoliser, moralens väktare och peka finger åt andra.

De sätter sig själva på höga hästar och ägnar sig huvudsakligen åt ad - hominen - argument.
Dom verkar mer intresserade av att recensera andra skribenter.

Jag tror vi alla vet vilka jag syftar på. Jag tror att ni har missat poängen med Flashback och jag undrar om FB är rätt forum för er överhuvudtaget? Familjeliv och liknande är nog mer passande för er.

Ni moralpoliser och trådens vita riddare.
Vi har hört era infantila åsikter nu i ett flertal inlägg. Ni behöver inte framföra det fler gånger. Ni tycker vi är för jävliga, och vi tycker att ni är moraliserande hycklare.

Kan vi betraka det utagerat nu? Och sluta upp med att recensera andra skribenters moral och återkomma till trådämnet.

On topic: Undrar vad gräddrumpan gör just nu?
Citera
2024-12-02, 13:26
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Jag håller mig till on topic då nu, enligt er...

Kan undra vad Gräddrumpan gör just nu, tycker, känner, och tror, när hon läser allt här...

Elakt, empatiskt, huller om buller...
Citera
2024-12-02, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Jag håller mig till on topic då nu, enligt er...

Kan undra vad Gräddrumpan gör just nu, tycker, känner, och tror, när hon läser allt här...

Elakt, empatiskt, huller om buller...
Det borde väl du veta svaret på?
Citera
2024-12-02, 15:18
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcusdemorte
Har fått lite PM av gräddis och tror faktiskt H antigen har ryggskott från jobbet eller problem med hjärtat. Det är min tolkning av vad hon skrivit och inte fakta.

Alltmer Stephen King’s ” Lida” då?

Pia ” tar nu hand om” Hassan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in