2024-12-02, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Hej!

Jag efterlyser belägg för de 10 000 omtalade nordkoreanerna i Kursk, marscherande mot Ukraina. Borde finnas mängder med bilder och annat när det nu gått så lång tid. Var är de?

Är du på det nu igen?

Jag har fortfarande inte hört någon förneka eller ifrågasätta att nordkoreanska soldater har skickats iväg till Ryssland. Inte ryssen, inte knubbisen Kim. Ingen. Bara du, och ett antal andra pappskallar här i tråden. För alla andra verkar detta vara en icke-fråga, eller ett faktum om man så vill.

Åk dit själv och leta koreaner för fasen!
Citera
2024-12-02, 13:07
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jag har inte sett några och det är därför jag frågar. Jag frågade för någon vecka sedan och blev förlöjligad då eftersom det tydligen var ett ovedersägligt faktum.
USA och Svt säger att det finns koreaner där., för en månad sedan.

Kors!
Glömde länken.
https://www.svtplay.se/klipp/jkAW3qQ/svt-verifierar-bilder-pastas-visa-nordkoreanska-soldater-som-tranar-i-ryssland?video=visa&position=141
Senast redigerad av pollenper 2024-12-02 kl. 13:28.
Citera
2024-12-02, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Dra sig ur vad? Man har befriat 8 miljoner etniska ryssar och återintegrerat områden som vill tillhöra Ryssland (Krim och Donbas). Den dagen ryssarna tar över ukrainska områden där befolkningen inte vill ha dem då kan vi prata om rysk ockupation som bör fördömas. Vi är långt ifrån det men om det skulle hända så skulle jag också fördöma ryssarnas agerande.

Luhansk, Donetsk, Zaporizhzhia och Kherson vill inte ha ryssen.
Så fördöm nu ryssen!
Citera
2024-12-02, 13:10
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Jänkarna styr ryzzhelvetet fullständigt.

Först provocerade jänkarna bajsputin att anfalla Ukraina. Bajsputin förstod aldrig att han blev lurad med andra ord. Han gick rakt i fällan.

Nu förlitar sig ryzzhelvetet på att jänkarna ska avsluta kriget.

Klarar dom värdelösa ryzzfittorna inte av nåt själva?

Jag anser att du överdriver något. Men det är ändå bra att du accepterar grundpremissen.

Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Du vet alltså ingenting om vad nazism är och ändå anklagar du Ukraina för att vara just nazister. Börjar du förstå varför vi andra betraktar dig som lågintelligent?

Nästa fråga: Har du gjort lumpen?

Jag börjar misstänka att du inte har för avsikt att besvara min fråga eller att leda in diskussionen till trådämnet?

Är det möjligt att de ukrainska nazisterna, som kallar sig för nazister, inte vet vad nazism är? Annars är väl det här en ganska meningslös diskussion?

Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Om det finns någon sanning i ditt uttalande så ja:
Nu kör du snarare med några konspirationsteorier som dessutom redan förkatats av fakta.

Jag kan påstå att kriget startates av skogshuggarn3n och Akademikerfyllot efter att de övertygat Putin att det var dags att visa framfötterna efter en blöt natt på Reperbahn:
Men faktum är att sanningshalten i det är troligen ganska låg. Likaså ditt svammel.

Jag är glad att vi kommer till någorlunda samma slutsatser utifrån de givna premisserna.
Premisserna är odiskutabla, men jag utgår från att vi får spara det till nästa terapisession. Baby steps.
Citera
2024-12-02, 13:12
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Det är dåå när bolagen inte tjänar pengar o man vet inte vilka som tjänar som vinsten är att bli högrenterentier

Nu skall putin lägga 33% av budgeten på militära - alltså man skulle kunna driva bolag som producerar för militären o bli miljardär i rubel

Vet inte vad ordet högrenterentier betyder så det blir tyvärr svårt för mig att svara på ditt inlägg. Men ja om staten beställer mer vapen kommer vapenindustrin tjäna mer pengar och således även de som äger aktier i den. Åtminstone om vapenindustrin inte tvingas sälja vapnena för en av staten förutbestämd kostnad, vilket jag tyvärr inte vet om de måste.
Citera
2024-12-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Är det ryssarna som bombar de civila i bl a Donetsk?

Ja, ryssarna har bombat civila över hela Donetsk oblast.
I synnerhet Mariupol där man njöt av att döda tusentals civila.
Ryssarna är dock inte nöjda utan vill döda fler civila i Donetsk.
Citera
2024-12-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
USA och Svt säger att det finns koreaner där., för en månad sedan.

Det påstås det

"It is likely that about 11,000 North Korean troops have moved into Russia's Kursk region, said Deputy Pentagon Press Secretary Sabrina Singh, who spoke to the media today."
Från den 18 november 2024.

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.defense.gov/News/News-Stories/Article/article/3968230/north-korean-troops-enter-kursk-where-ukrainians-are-fighting/&ved=2ahUKEwj5oby5-4iKAxXgIBAIHcILAecQFnoECB0QBQ&usg=AOvVaw2170zJ-vnAwtKiSzo01BrI
Citera
2024-12-02, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Han kommer backa ända tills Ryssland får igenom sina minimikrav (som jag uppfattat dem) för fred.

De fyra oblasten och Krim erkänns som ryska. Rest-Ukraina får inte gå med i Nato varken idag eller på sikt. Rest-Ukraina demilitariseras. Rest-Ukrainas ledning byts ut.

Ryssland vill även att de ekonomiska sanktionerna hävs. Här tror jag att de inte får igenom sitt krav. Istället så satsar de på handel med BRICS istället, samt driver på för att skapa ett internationellt alternativ till amerikanska dollarns/amerikanska finanssystemets dominans i världen.

Ingen vettig människa kan naturligtvis ta bort några sanktioner mot Ryssland innan de lämnat Ukraina.
Vad den oberäknelige Trump kan tänkas hitta på återstår att se.
Citera
2024-12-02, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Vad vill du ha sagt med den länken? Att ryssar är mordiska, barbariska svin? Det visste vi redan. Det finns dokumenterat närmare 200 000 krigsbrott som ryssarna gjort sig skyldiga till.

Så jag säger att ditt inlägg är ett i raden av desperata försök att förvränga verkligheten för att på så sätt rättfärdiga Rysslands invasion av Ukraina.

Och ni är känslostyrda. Med näbbar och klor försöker ni hitta allsköns händelser som ni sedan med stora krumbukter och en långsökthet som inte är av denna världen, vinklar till er fördel. Ordbajseri på närmast artistisk nivå, på min ära.

Hittar ni inget så ljuger ni helt enkelt, och fortsätter ljuga tills någon ids motbevisa era lögner. Då börjar ni om.
På grund av att ni är missnöjda med era liv hatar ni väst och tänker att alla andra skall ha det lika jävligt.
Nu är det såhär, min kära lilla ryssnasse. Putin har kört ner Ryssland i källaren. Han har redan förlorat.
Ekonomiskt är Ryssland kört i decennier framöver. Ryssland kommer vara hela världens hora och tvingas sälja sina råvaror till självkostnadspris för att betala skadeståndet.

Politiskt är man körd. Finns nog många som funderar på hur man skall få bort dem ur säkerhetsrådet.
Ingen vill investera i alkoholistlandet för ryssar bara ljuger.
Rysslands så kallade vänner kommer likt gamar roffa åt sig allt de kan.
Kineserna vill gära ha hamnen i Vladivostok och det skulle inte förvåna mig om de lägger ett bud på området som Ryssland i desperation säljer.
Det är bara tugga I sig, min kära söta ryssgris. Ilskan du har mot väst kommer inte manifestera sig i att väst går förlorande ur det här. Putin har däremot förvandlat Ryssland till ett katastrofland.
Väst vinner som vanligt tack vare att de är friare samhällen där kreativitet och nytänkande premieras.

Inte mycket verklighet här utan mest önsketänkande.

Sorgligt nog också en oförmåga att hänga med i de pågående geopolitiska förändringarna vilket leder till stort mått av verklighetsflykt alternativt förnekande av en uppenbar verklighet.
Citera
2024-12-02, 13:18
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Ja det är väl snart slut när Trump kliver in.

Dröm vidare på det du.
Donald Trump levererade en tuff ukas (använder den ryska ordet här i och med att sidan använder den också, min anm.) till Brics-länderna på lördagen. Trump sa att han skulle införa 100-procentiga importtullar på koalitionen med nio nationer om BRICS försökte försvaga den amerikanska dollarn eller skapa en ny gemensam valuta för att ersätta dollarn.
[...]
Den ryske ledaren Vladimir Putin sa bland annat vid BRICS-toppmötet i oktober att länderna "måste leta efter alternativ". Men enligt nyhetsbyrån Tass tog Putin tillbaka sina ord i november och sa att det var för tidigt att tala om en gemensam BRICS-valuta.
Narcissisterna trumpeten och puttefnask kommer att försöka slå varandra blodiga i slutändan i Ukraina, Syrien och Iran ivrigt påhejad av de andra narcissisterna monkeyface-Bibi och raketmannen Fat-boy Kim medan Xi sitter i sin hörn och myser efter att ha hin lyckats få ryssen att påbörja nedmonteringen av rysseriet.
Ingen narcissist accepterar andra narcissister i samma rum.

Edit: glömde länk som kommer här: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010871448.html
Citera
2024-12-02, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Jag anser att du överdriver något. Men det är ändå bra att du accepterar grundpremissen.

Jag börjar misstänka att du inte har för avsikt att besvara min fråga eller att leda in diskussionen till trådämnet?

Är det möjligt att de ukrainska nazisterna, som kallar sig för nazister, inte vet vad nazism är? Annars är väl det här en ganska meningslös diskussion?

Jag är glad att vi kommer till någorlunda samma slutsatser utifrån de givna premisserna.
Premisserna är odiskutabla, men jag utgår från att vi får spara det till nästa terapisession. Baby steps.

Intressant att du är övertygad om att du och Akademikerfyllot lyckats övertyga Putin om att starta ett krig.
Det säger en del om dig som person.
Jag har en något annan bild av vad som hänt: Men du får ha din bild.
Citera
2024-12-02, 13:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Luhansk, Donetsk, Zaporizhzhia och Kherson vill inte ha ryssen.
Så fördöm nu ryssen!

De gör de visst. Du vet inte vad du pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in