2024-12-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
The EU will provide Ukraine with €1.5 billion per month in 2025 from frozen Russian assets, according to European Council President Antonio Costa.

12 x 1.5 = ?
Om du ska försöka översätta från engelska så motsvarar "billion" en svensk miljard.
Citera
2024-12-02, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Så det hjälpte inte med atcam robotar och f16 plan för att slänga ut ryssen ur ukraina.
Vad vill zelinsky ha nästa gång?

Men det har stoppat upp er ryssar.
Vad Zelensky vill? Att ni värdelösa ryssar ska ut ur Ukarina. Kanske för svårt för dig att förstå. Men så är det med er ryssar. Ni förstår inte.
Citera
2024-12-02, 09:50
Medlem
Citat:
The EU will provide Ukraine with €1.5 billion per month in 2025 from frozen Russian assets, according to European Council President Antonio Costa.

12 x 1.5 = ?

18 miljarder sek i månaden alltså. Det kan nog EU hantera utan några större konstigheter.

18 000 miljarder (18 biljoner alltså) hade varit lite svettigare
Citera
2024-12-02, 09:52
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krumbukta
Om du ska försöka översätta från engelska så motsvarar "billion" en svensk miljard.

Eller en miljon miljoner.
Citera
2024-12-02, 09:52
Medlem
Pebbiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Det här är så hilarious.

Bajs-putin finansierar alltså båda sidorna av kriget, han betalar i praktiken ukrainarna för att slakta ryssar.

15 miljarder per månad, skickar han in av ryska stålar. Vad blir det? En halv miljard kr om dagen?

Nu väntar vi bara på att ukrainarna ska få igång de divisioner och brigader som väntar på att bli färdigutrustade. Skulle inte förvåna mig om vi kommer att få se lite ukrainska framgångar på slagfältet, nu under vintern. Alltså riktiga, militära framgångar. Nu när ryssfittorna har kört slut på sig själva, åtta månader av köttkvarn sätter sina spår.
Det ser onekligen bra ut för Ukraina. Vem hade trott att de skulle mala ner den ryska björnen till slamsor. Vilket historiskt misstag Putin har begått. Om 100 år kommer man att tala om att ”göra en Putin”.
Citera
2024-12-02, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
18 miljarder sek i månaden alltså. Det kan nog EU hantera utan några större konstigheter.

18 000 miljarder (18 biljoner alltså) hade varit lite svettigare
Den totala kostnaden för andra världskriget landade på cirka 4 biljoner dollar räknat i dagens pengar som jämförelse.
Citera
2024-12-02, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Men det har stoppat upp er ryssar.
Vad Zelensky vill? Att ni värdelösa ryssar ska ut ur Ukarina. Kanske för svårt för dig att förstå. Men så är det med er ryssar. Ni förstår inte.
Zelenskyj har ju backat på det att få ut Ryssland ur Ukraina. Är ju numera villig att gå med på att Ryssland får behålla mark där.
Citera
2024-12-02, 10:16
Medlem
Citat:
Eller en miljon miljoner.

Nej, tusen miljoner är en miljard. A billion på engelska är en miljard. En biljon på svenska är däremot tusen miljarder.
Citera
2024-12-02, 10:21
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Zelenskyj har ju backat på det att få ut Ryssland ur Ukraina. Är ju numera villig att gå med på att Ryssland får behålla mark där.

Han kommer backa ända tills Ryssland får igenom sina minimikrav (som jag uppfattat dem) för fred.

De fyra oblasten och Krim erkänns som ryska. Rest-Ukraina får inte gå med i Nato varken idag eller på sikt. Rest-Ukraina demilitariseras. Rest-Ukrainas ledning byts ut.

Ryssland vill även att de ekonomiska sanktionerna hävs. Här tror jag att de inte får igenom sitt krav. Istället så satsar de på handel med BRICS istället, samt driver på för att skapa ett internationellt alternativ till amerikanska dollarns/amerikanska finanssystemets dominans i världen.
Citera
2024-12-02, 10:29
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Nej, tusen miljoner är en miljard. A billion på engelska är en miljard. En biljon på svenska är däremot tusen miljarder.

Jag vet... kände mest det blev lite parodi på det hela när artikeln sa €1.5 per month 2025 och jag räknade ut beloppet totalt i € - men ja, jag förstår "markeringen". Blev lite galet!

Anyway... €18 billion given to Ukraine from from Russian assets 2025.

Blev det rätt nu? Jag hanterar inte dessa summor till vardags!
Citera
2024-12-02, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Han kommer backa ända tills Ryssland får igenom sina minimikrav (som jag uppfattat dem) för fred.

De fyra oblasten och Krim erkänns som ryska. Rest-Ukraina får inte gå med i Nato varken idag eller på sikt. Rest-Ukraina demilitariseras. Rest-Ukrainas ledning byts ut.

Ryssland vill även att de ekonomiska sanktionerna hävs. Här tror jag att de inte får igenom sitt krav. Istället så satsar de på handel med BRICS istället, samt driver på för att skapa ett internationellt alternativ till amerikanska dollarns/amerikanska finanssystemets dominans i världen.

Tror du att någon skulle gå med på att ett land kräver delar av ett annat lands territorium, landets demokratiskt valda ledning ”byts ut” och landets framtida utrikespolitik skall bestämmas av Ryssland?

Det var fanimig det dummaste jag har hört och det visar på vansinnet både hos Kreml och hos dess betalda apologeter.

Ni ”skribenter” klarar ju inte av logik, men vad tror ni skulle krävas för att exempelvis FN skulle ”gå med på” en sådan lösning, alldeles oavsett det faktum att det bara är sex skitdiktaturer av nästan tvåhundra medlemsländer som på något sätt stödjer Rysslands krigsbrott, folkmord och illegala krig gentemot Ukraina.

Snart fem, när Syrien rämnar. Fyra, när Iran inser att Ryssland inte är någonting att hålla i handen.
Citera
2024-12-02, 10:30
Medlem
Citat:
Jag vet... kände mest det blev lite parodi på det hela när artikeln sa €1.5 per month 2025 och jag räknade ut beloppet totalt i € - men ja, jag förstår "markeringen". Blev lite galet!

Anyway... €18 billion given to Ukraine from from Russian assets 2025.

Blev det rätt nu?

Yes, 180 miljarder SEK ungefär. Av ryska pengar, mycket bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in