Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Han kommer backa ända tills Ryssland får igenom sina minimikrav (som jag uppfattat dem) för fred.
De fyra oblasten och Krim erkänns som ryska. Rest-Ukraina får inte gå med i Nato varken idag eller på sikt. Rest-Ukraina demilitariseras. Rest-Ukrainas ledning byts ut.
Ryssland vill även att de ekonomiska sanktionerna hävs. Här tror jag att de inte får igenom sitt krav. Istället så satsar de på handel med BRICS istället, samt driver på för att skapa ett internationellt alternativ till amerikanska dollarns/amerikanska finanssystemets dominans i världen.
Tror du att någon skulle gå med på att ett land kräver delar av ett annat lands territorium, landets demokratiskt valda ledning ”byts ut” och landets framtida utrikespolitik skall bestämmas av Ryssland?
Det var fanimig det dummaste jag har hört och det visar på vansinnet både hos Kreml och hos dess betalda apologeter.
Ni ”skribenter” klarar ju inte av logik, men vad tror ni skulle krävas för att exempelvis FN skulle ”gå med på” en sådan lösning, alldeles oavsett det faktum att det bara är sex skitdiktaturer av nästan tvåhundra medlemsländer som på något sätt stödjer Rysslands krigsbrott, folkmord och illegala krig gentemot Ukraina.
Snart fem, när Syrien rämnar. Fyra, när Iran inser att Ryssland inte är någonting att hålla i handen.