Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
För att det ligger nåt i det, antar jag. Jag är själv inne på samma linje. Det är inte speciellt mycket mer otroligt än att de har färdats över ljushastigheten eller bygger maskhål eller andra teorier om hur de kommer hit.
Hur ligger det något i det? Andlighet och andra dimensioner är trams och skall de färdas i ljushastighet eller kunna ha instrument som bygger maskhål så måste de fortfarande vara fysiska varelser som fortfarande byggt dessa instrument/skepp. Att vara "öppen" och "medveten" dödar hela debatten direkt och gör det löjligt, för då är de redan här, det behöver inte ens maskhål för att komma hit och de behöver bara tänka att de ska vara här så är de här.
Det finns x antal miljarder planeter bara i våran galax. Om närmsta är ca 4 ljusår bort så kanske de har sådan pass bra teknologi att de faktiskt kan spana på oss men inte tillräckligt bra för att fysiskt komma hit eller resurser eller vad som. De kanske "skapar" dylika maskhål och skickar hit sonder med hälsningar eller vad som helst egentligen, det kan vara experiment, en vilja att ha kontakt, oändliga orsaker princip. Det kanske är ett envägshål, de har lyckats skapa ett maskhål men som inte har resurser för att komma tillbaka så de kanske skickar ut deras variant av drönare lite random i rymden och hoppas på en planet, som sagt oändliga möjligheter.
Nu tror jag iofs att varenda ufo film i världen är bluff och båg, men att de finns där ute absolut!