2024-12-02, 08:34
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Utmärkt inlägg. Hade människan haft 10 olika sinnen hade vi antagligen sett aliens varje dag.
Mörkerseende eller seende i fler än de normala färgspektrat vore en gudagåva.

Tyvärr är mänskligheten för korkad för inse att universum har mycket dolt för alla och envar.

Multiversum exempelvis.

I en scen ur filmen LUCY, ser vår protagonist trädets levande biotop med hennes ökade perception av omvärlden:

Lucy (2014) - Tree Scene
https://www.youtube.com/watch?v=8CD5...nel=kinobscura

Mänskligheten har troligen detta nuvarande stadie som en del av hennes utveckling. Vi har miljoner och åter miljoner år att fortsätta utvecklas innan vi kanske kan förstå något om vår omvärld. Det är förstås mind-boggling i sig!

(Ni som inte sett filmen - Den är sevärd, även om den bitvis har onödigt våldsamma element.)
Citera
2024-12-02, 08:41
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Fejkat, kör förbi flera bilar och inte en enda stannar ingen reaktion alls förutom från familjen som spelar in videon.

Jag förstår din poäng - men att ingen stannar eller reagerar behöver inte betyda att det är fejkat.

Människor tenderar att ha tunnelseende i trafiken och fokuserar på sin destination snarare än på omgivningen.. Jag har själv sett en trafikolycka där ingen stannade för att hjälpa – inte för att det var mindre viktigt, utan för att folk helt enkelt inte uppfattade situationen eller kände ansvar.

När det gäller ett ljus som snabbt skymtas, är det ännu mindre sannolikt att någon skulle reagera, särskilt om det inträffar i en sekundär vy medan de kör.

Du kanske är en av få som har en medvetenhet nog att uppmärksamma sådant, men det betyder inte att det är normen för alla och definitivt inte en logiskt deduktiv bana för att konkludera händelsen som fejkad, "once and for all".
Citera
2024-12-02, 08:44
Medlem
theUFOsummoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tänk att 95% av alla ufos filmas/ses i USA?

Jag kontrar med att säga att ditt uttalande är 100% felaktigt.

Har du någon gång sökt på UFO i Kinesisk media? Indisk media? Indonesien?

Dessa tre regioner representerar 3000 miljoner människor.
Citera
2024-12-02, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Jag förstår din poäng - men att ingen stannar eller reagerar behöver inte betyda att det är fejkat.

Människor tenderar att ha tunnelseende i trafiken och fokuserar på sin destination snarare än på omgivningen.. Jag har själv sett en trafikolycka där ingen stannade för att hjälpa – inte för att det var mindre viktigt, utan för att folk helt enkelt inte uppfattade situationen eller kände ansvar.

När det gäller ett ljus som snabbt skymtas, är det ännu mindre sannolikt att någon skulle reagera, särskilt om det inträffar i en sekundär vy medan de kör.

Du kanske är en av få som har en medvetenhet nog att uppmärksamma sådant, men det betyder inte att det är normen för alla och definitivt inte en logiskt deduktiv bana för att konkludera händelsen som fejkad, "once and for all".
Det står några bilar framför en vit bil och pekar eller filmar
Citera
2024-12-02, 09:42
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Jag kontrar med att säga att ditt uttalande är 100% felaktigt.

Har du någon gång sökt på UFO i Kinesisk media? Indisk media? Indonesien?

Dessa tre regioner representerar 3000 miljoner människor.

Och ändå ses såkallade ”ufos” från USA alldeles för ofta så det är alltid fake.
Citera
2024-12-02, 09:53
Medlem
Citat:
Förståelsen för UFO är djupt kopplad till en andlig dimension. Det är inte bara en fråga om att se ett objekt, utan om att förstå att det kan finnas aspekter av verkligheten som vi inte direkt kan uppfatta med våra fem sinnen eller traditionella metoder.

Ett spirituellt uppvaknande är som att utrustas med mörkersyn – plötsligt ser du en hel värld av information som alltid funnits där, men som du aldrig tidigare hade verktygen att uppfatta. De som saknar denna "mörkerkikare" kommer naturligtvis aldrig förstå vad du ser. De kommer istället avfärda det som omöjligt, eftersom de inte har tillgång till samma perspektiv.

Det är precis detta som gör UFO så svårförståeligt för många. UFO existerar inte nödvändigtvis enbart i vår fysiska verklighet, utan kanske i en annan "frekvens" av existens. För att kunna observera och förstå den krävs inte bara vetenskapliga instrument, utan också ett öppet sinne för att acceptera att denna frekvens existerar.

BEVISGRADEN du söker kommer aldrig att uppnås utan denna koppling men när du gjort det så "ser du" bevisen mer tydligt.

Att avfärda UFO på grund av brist på "bevis" är förståeligt utifrån ett strikt materialistiskt synsätt. Men om vi vill gå bortom våra vanliga gränser för förståelse krävs både en intellektuell och andlig öppenhet – något som gör att vi kan börja skymta den större verklighet där dessa fenomen kanske existerar.

Varför ska du alltid förstöra dina trådar med sådant flum? Ufologi är ett riktigt spännande ämne, men blir skitlöjligt om du ska dras med sådant tråkigt.
Citera
2024-12-02, 10:03
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonligPerson
Varför ska du alltid förstöra dina trådar med sådant flum? Ufologi är ett riktigt spännande ämne, men blir skitlöjligt om du ska dras med sådant tråkigt.

För att det ligger nåt i det, antar jag. Jag är själv inne på samma linje. Det är inte speciellt mycket mer otroligt än att de har färdats över ljushastigheten eller bygger maskhål eller andra teorier om hur de kommer hit.
Citera
2024-12-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
För att det ligger nåt i det, antar jag. Jag är själv inne på samma linje. Det är inte speciellt mycket mer otroligt än att de har färdats över ljushastigheten eller bygger maskhål eller andra teorier om hur de kommer hit.

Hur ligger det något i det? Andlighet och andra dimensioner är trams och skall de färdas i ljushastighet eller kunna ha instrument som bygger maskhål så måste de fortfarande vara fysiska varelser som fortfarande byggt dessa instrument/skepp. Att vara "öppen" och "medveten" dödar hela debatten direkt och gör det löjligt, för då är de redan här, det behöver inte ens maskhål för att komma hit och de behöver bara tänka att de ska vara här så är de här.

Det finns x antal miljarder planeter bara i våran galax. Om närmsta är ca 4 ljusår bort så kanske de har sådan pass bra teknologi att de faktiskt kan spana på oss men inte tillräckligt bra för att fysiskt komma hit eller resurser eller vad som. De kanske "skapar" dylika maskhål och skickar hit sonder med hälsningar eller vad som helst egentligen, det kan vara experiment, en vilja att ha kontakt, oändliga orsaker princip. Det kanske är ett envägshål, de har lyckats skapa ett maskhål men som inte har resurser för att komma tillbaka så de kanske skickar ut deras variant av drönare lite random i rymden och hoppas på en planet, som sagt oändliga möjligheter.

Nu tror jag iofs att varenda ufo film i världen är bluff och båg, men att de finns där ute absolut!
Citera
2024-12-02, 10:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hur ligger det något i det? Andlighet och andra dimensioner är trams och skall de färdas i ljushastighet eller kunna ha instrument som bygger maskhål så måste de fortfarande vara fysiska varelser som fortfarande byggt dessa instrument/skepp. Att vara "öppen" och "medveten" dödar hela debatten direkt och gör det löjligt, för då är de redan här, det behöver inte ens maskhål för att komma hit och de behöver bara tänka att de ska vara här så är de här.

Det finns x antal miljarder planeter bara i våran galax. Om närmsta är ca 4 ljusår bort så kanske de har sådan pass bra teknologi att de faktiskt kan spana på oss men inte tillräckligt bra för att fysiskt komma hit eller resurser eller vad som. De kanske "skapar" dylika maskhål och skickar hit sonder med hälsningar eller vad som helst egentligen, det kan vara experiment, en vilja att ha kontakt, oändliga orsaker princip. Det kanske är ett envägshål, de har lyckats skapa ett maskhål men som inte har resurser för att komma tillbaka så de kanske skickar ut deras variant av drönare lite random i rymden och hoppas på en planet, som sagt oändliga möjligheter.

Nu tror jag iofs att varenda ufo film i världen är bluff och båg, men att de finns där ute absolut!

Och det fetade är inte flum,menar du?
Citera
2024-12-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Och det fetade är inte flum,menar du?

Det är ju det jag menar? Läser du inte herrn?
Citera
2024-12-02, 10:45
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Det är ju det jag menar? Läser du inte herrn?

Säkta, jag missade sammanhanget.
Citera
2024-12-02, 10:56
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

theUFOsummoner lyfter på hur det kan finnas, andra sinnen.

Fundera på hur en brevduva kan hitta över hela Europa. Ingen gps, karta eller kompass.

Ändå hittar den till ett duvslag 100 mil bort.

Den nyttjar antagligen något människan inte har 100% koll på... Jordens magnetism eller annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in