2024-11-30, 19:09
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Om en polis umgs med en kriminell, speciellt en bror s skall den uteslutas. Varfr skall fackfrbundet frsvara en sdan polis?
Du menar avskedas?

Knde facket till bakgrunden och umgnget som den hr polisen hade?
(Hint - det str tydligt i artikeln)
Citera
2024-11-30, 19:26
Medlem
Att stjrnan tog med sig sin kriminella bror till polisens padelmatch nr det fattades spelare. Vilken jvla idiot 😂
Citera
2024-11-30, 19:35
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Man ska inte ens f pbrja en utbildning hos polisen med nra slktingar eller vnner i den kriminella vrlden. Kontroll av vnners vnner br ocks gras.
Gr att vi inte kommer ha babbar i poliskren d de kriminella alltid finns ngonstans i deras nrhet.

Vnners vnner?

Sg att jag har 15-20 vnner, dom har 15-20 vnner.

Vissa r samma, andra inte, men det blir n jvulskt mnga att kolla upp varje gng (nu r vl flera kompisar kompisar med flera)
Citera
2024-11-30, 19:58
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Du menar avskedas?

Knde facket till bakgrunden och umgnget som den hr polisen hade?
(Hint - det str tydligt i artikeln)
En polis skall inte umgs med kriminella.
Tycker du att en polis skall umgs med kriminella?
Citera
2024-11-30, 21:09
Citat:
En polis skall inte umgs med kriminella.
Tycker du att en polis skall umgs med kriminella?
Du kastar ur dig ett helt nytt och orelaterat pstende som inte har en enda anknytning till det du skrev tidigare, eller det jag citerade dig. Betyder det att du har svrt att bemta saken?

Du skrev att polisen skulle "uteslutas" och frgade varfr facket frsvarade. I artikeln, och i trden, kan du lsa att facket som frsvarade inte var medveten om omstndigheterna frrn de redovisades i domstolen, polismyndigheten undanhll helt enkelt informationen s lnge de kunde vilket gjorde att facket inte hade ngot egentligt val annat n att ta saken till domstol fr att f en rttvis prvning. Innan dess hade man bara polismyndighetens "vi kommer att sparka, men berttar inte grunderna till det".

Det har ingenting med vad jag tycker kring huruvida poliser skall umgs med kriminella att gra. Men svaret p den frgan r nej.

Skriver du ett inlgg till dr du uppenbart visar att du inte har frmgan att lsa sdant du argar upp dig ver s avslutar jag diskussionen.
Citera
2024-11-30, 21:24
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caimen
Du kastar ur dig ett helt nytt och orelaterat pstende som inte har en enda anknytning till det du skrev tidigare, eller det jag citerade dig. Betyder det att du har svrt att bemta saken?

Du skrev att polisen skulle "uteslutas" och frgade varfr facket frsvarade. I artikeln, och i trden, kan du lsa att facket som frsvarade inte var medveten om omstndigheterna frrn de redovisades i domstolen, polismyndigheten undanhll helt enkelt informationen s lnge de kunde vilket gjorde att facket inte hade ngot egentligt val annat n att ta saken till domstol fr att f en rttvis prvning. Innan dess hade man bara polismyndighetens "vi kommer att sparka, men berttar inte grunderna till det".

Det har ingenting med vad jag tycker kring huruvida poliser skall umgs med kriminella att gra. Men svaret p den frgan r nej.

Skriver du ett inlgg till dr du uppenbart visar att du inte har frmgan att lsa sdant du argar upp dig ver s avslutar jag diskussionen.
Jag skiter fullstndigt i om du avslutar diskussionen, en polis skall inte umgs med kriminella. Punkt slut. Hej d 👋
Citera
2024-11-30, 21:43
Citat:
Jag skiter fullstndigt i om du avslutar diskussionen, en polis skall inte umgs med kriminella. Punkt slut. Hej d 👋
Helt enig med dig. Men allting du skrev frst d, har du glmt att svara p det?
Citera
2024-11-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Detta r toppen p isberget. Vi har numera ett klansamhlle dr vra institutioner infiltreras. Vi har t o m varit ivriga att f detta resultat.

Vra politiker behver vakna och inte bara hoppa runt mellan pridetget och propalestinademos.

r det inte dags att frst att olja inte kan blandas med vatten? Att tandkrm och Tuborg inte r en god kombination. Att Carolina reaper i barnmat inte r en bra id. Men nd str vra politiker dr med kuken genom staketet till lejonburen och kr helikoptern

Typ s, men det r vra kukar dom gr helikoptern med.
Citera
2024-12-01, 06:12
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskotten
Vnners vnner?

Sg att jag har 15-20 vnner, dom har 15-20 vnner.

Vissa r samma, andra inte, men det blir n jvulskt mnga att kolla upp varje gng (nu r vl flera kompisar kompisar med flera)
Inte srskilt svrt kolla upp idag. Polisen har koll p kriminella, om ngon kriminell spenderar tid med dig, skickar meddelanden finns du med i register.

Hr r ett extremt exempel men som visar att polisen har tid och resurser att kolla upp personer. Mjligt polisen som fick sparken ocks buggats.

https://www.expressen.se/kronikorer/...sens-buggning/
Senast redigerad av Xelious 2024-12-01 kl. 06:15.
Citera
2024-12-01, 06:13
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Umgs med sin bror OK
Dragit in familjemedlemmar till skyddsvrda delar av polisstationen Inte OK
Affrsengagemang med kriminella Inte OK

instmmer
Citera
2024-12-01, 08:29
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeMarketPatriot
Ja i praktiken r det stor skillnad p invandrare och kvinnor jmfrt med vita mn.

En vit man pverkas sllan av en nra anhrigs kriminalitet men bland invandrare rder ofta klaner och mycket starkare slktrelationer som gr att det blir svrt att hlla sig fri frn den kriminella slktens tryck. Kvinnor dras ocks in i sdant oavsett om de r vita svenskar eller invandrare.
Jag r helt uppgiven kring det svenska samhllet. Det kommer bara att eskalera hrifrn och framt.
Citera
2024-12-01, 09:28
Medlem
kromosomtjuven1s avatar
Varfr knns det inte ens chockerande lngre? Jag hade frvntat mig att personen skulle f ett rejlt skadestnd. Sverige verkar vara det enda landet dr vi ofta fokuserar mer p frvarna n p offren ven om det hr fallet faktiskt inte hade ngot direkt offer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in