2024-11-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
”Polis döms för dataintrång”

Ah jag hittade rättegången på Youtube, tack! https://www.youtube.com/watch?v=tJhrslOrxKU
Citera
2024-11-26, 22:54
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulligtDjur
Ah jag hittade rättegången på Youtube, tack! https://www.youtube.com/watch?v=tJhrslOrxKU

Vet ej vad som finns på youtube, men detta var endast dataintrång. Dom & Fup ligger ju i appen B2063-23
Citera
2024-11-28, 11:25
Medlem
diseuses avatar
Polistidningen (Umgänge med kriminell bror skäl för uppsägning):
Citat:
Det var i början av 2023 som Polismyndighetens säkerhetsavdelning beslutade att polisen inte längre kunde ha en säkerhetsklassad anställning. Och som en följd av det blev han uppsagd från myndigheten. Polisförbundet stämde arbetsgivaren i Arbetsdomstolen och yrkade att beslutet skulle ogiltigförklaras eftersom det inte fanns sakliga skäl för uppsägning.

På onsdagen kom Arbetsdomstolens dom i målet. Ord står emot ord i flera delar. Men enligt domstolen finns det stöd för ett antal av de allvarliga anklagelser som riktats mot den aktuella polisen. Till exempel att polisen umgicks offentligt med sin kriminellt belastade bror både före och efter att han fått en tillsägelse om att upphöra med det från arbetsgivaren.
AD 2024 nr 95 (dom)
Citera
2024-11-30, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Polistidningen (Umgänge med kriminell bror skäl för uppsägning):

AD 2024 nr 95 (dom)

Undrar hur det står till med begåvningsnivån hos A.Z. Läser man domen och vad som föranlett till beslutet om uppsägning så är det alldeles uppenbart att han är olämplig som polis. Nu har han ändå varit polis sedan 2013 så är det en felrekrytering eller en medveten infiltration?
Citera
2024-12-01, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien
Undrar hur det står till med begåvningsnivån hos A.Z. Läser man domen och vad som föranlett till beslutet om uppsägning så är det alldeles uppenbart att han är olämplig som polis. Nu har han ändå varit polis sedan 2013 så är det en felrekrytering eller en medveten infiltration?
Adam Zineldin har alltid varit självutnämnd ledare som ingen på stationen tyckt om.
Citera
2024-12-01, 15:28
Medlem
Tarkaszorulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wizardalien

Kan inte annat än hålla med. Pucko är bara förnamnet. Men skulle tippa på fel rekrytering, som är en följd av att denne man säkerligen mörkat saker som inte kommit fram till en början , i kombination med vederbörandes munläder( att han gjort någon slags karriär ändå inom polisen tyder på ett välsmort sådant). Sedan har han med tiden blivit allt mer arrogant och oförsiktig( gissningsvis) vilket iofs var bra eftersom det i slutändan ledde till foten.
Senast redigerad av Tarkaszorulo 2024-12-01 kl. 15:33.
Citera
2024-12-05, 20:35
Medlem
Tortellis avatar
Idag alltså dagens datum som står ovanför, så avskedas en polischef pga att ha beställt oxycodin och zolpeim. "Morfin och sömntabletter " på nätet vid minst 1 tillfälle. Postnord tog försändelsen. Gå in på polisnytt Instagram så står allt där. Ber om ursäkt för att jag inte lagt upp Målnummer och länk. Jag ska lära mig klippa och klistra. Jag är en IT analfabet.
Citera
2025-02-08, 04:12
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...armland-atalas

Heter ju tydligen Patrick Larsson.
Skulle vara intressant att läsa fup och dom.
Rättegången ligger på Prime Crime.
Citera
2025-04-18, 14:11
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Någon som har upplysningar om R*bert-E*anuel Mikk*lsen född 1994, verksam i Jönköpings län tidigare men numera flyttad till Södertälje. Tydligen misstänkt som 16-åring för människorov av en 14-årig pojke i Ystad. Har inte snuten rutiner för att se vad sökande till utbildningen även har på sig i det så kallade misstankesregistret?

Vidare undrar jag om någon vet huruvida Ma*cus L*ijon (verksam i Göteborgs-området) jobbar kvar efter att han åtalats för flera fall av personligt motiverade tjänstefel gentemot en enskild person? Vet någon om han fick ballen sugen av hollywoodfrugan Åsa Westerlund, eller om han hade andra motiv till att bedriva en personlig klappjakt i sin yrkesroll som snut?
Citera
2025-04-18, 16:29
Medlem
Tarkaszorulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Någon som har upplysningar om R*bert-E*anuel Mikk*lsen född 1994, verksam i Jönköpings län tidigare men numera flyttad till Södertälje. Tydligen misstänkt som 16-åring för människorov av en 14-årig pojke i Ystad. Har inte snuten rutiner för att se vad sökande till utbildningen även har på sig i det så kallade misstankesregistret?

Vidare undrar jag om någon vet huruvida Ma*cus L*ijon (verksam i Göteborgs-området) jobbar kvar efter att han åtalats för flera fall av personligt motiverade tjänstefel gentemot en enskild person? Vet någon om han fick ballen sugen av hollywoodfrugan Åsa Westerlund, eller om han hade andra motiv till att bedriva en personlig klappjakt i sin yrkesroll som snut?

Har du någon dom(ang den förstnämnde) att dela med dig av? Vore intressant att läsa.
Citera
2025-04-18, 17:06
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkaszorulo
Har du någon dom(ang den förstnämnde) att dela med dig av? Vore intressant att läsa.
Han dömdes uppenbarligen aldrig men det inkom 2010-06-02 till Ystads tingsrätt som B 1636-10. Du får dock bara ut dagboksbladet eftersom akten är gallrad på det som hann inkomma i ärendet innan det lades ned.

Tycker ändå det låter skevt som fan att en snutfitta som varit misstänkt för ett brott som kan resultera i livstids fängelse faktiskt kan bli snut. Vid andra typer av yrken kan man ju vid säkerhetsprövning lastas för att enbart förekomma i allmänna spaningsregistret och misstankesregistret menar jag. Det känns som att polisyrket om något även borde ta hänsyn till om man anklagats för ett av de grövsta brotten man kan begå.

Han verkar illa känd även i Södertälje numera.
Citera
2025-04-18, 17:12
Medlem
Tarkaszorulos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Han dömdes uppenbarligen aldrig men det inkom 2010-06-02 till Ystads tingsrätt som B 1636-10. Du får dock bara ut dagboksbladet eftersom akten är gallrad på det som hann inkomma i ärendet innan det lades ned.

Tycker ändå det låter skevt som fan att en snutfitta som varit misstänkt för ett brott som kan resultera i livstids fängelse faktiskt kan bli snut. Vid andra typer av yrken kan man ju vid säkerhetsprövning lastas för att enbart förekomma i allmänna spaningsregistret och misstankesregistret menar jag. Det känns som att polisyrket om något även borde ta hänsyn till om man anklagats för ett av de grövsta brotten man kan begå.

Han verkar illa känd även i Södertälje numera.

Har någon informerat polismyndigheten om detta då? Om inte kanske man borde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in