Citat:
Ursprungligen postat av
Skandiahuset
Går int å förklar fö en som int begrip.
Däremot vill jag ge dig (tror det var du) rätt, i lite halvt off topic:
Det gäller väktare AK:s far och "kopplingar" till tidningen Contra och WACL. Har nu gjort en hyfsat omfattande undersökning och blandat in ett par externa, insatta, källor. Hittar ingenting. Om det inte slängs fram bevis, eller senare kommer fram något - då utgår jag INTE från att AK:s far hade anknytning till dessa.
Det verkar som jag överskattat trovärdigheten hos några skribenter tidigare i ärendet. Följer man FB-tråden är det ett par (vid en första blick) hyfsat trovärdiga skribenter, som med rätt stort självförtroende fastställer "kopplingen". Det kanske starkaste "beviset" är väl Pojkpingis, som skriftligen säger att han sett namnet på väktare AK:s far, fläckvis, i tidningen Contra. Är detta sant, då är det ju en tydlig "koppling", hur lite det än har att göra med MOP.
Men, har själv inte hittat NÅGON koppling.
Edit. Kan det vara så enkelt, att det mesta härrör från en sammanblandning av AK:s far och Contras redaktör Molnár?
Nu var det längesedan (rent av år sedan), som jag självt efter förmåga grottade ordentligt i ärendet Kohut/Contras. Och som jag minns det, figurerar hans namn i ett par av tidningarna (oklart nummer/årgång). Minns jag rätt satt han väl i styrelsen eller liknande för bulletinen, eller var delvis ansvarig för någonting omkring Contra? Hur länge vet jag inte, men hans namn figurerade inte vidare omfattande. Tyvärr blev jag olyckligt av med allt mitt Palme-material för ett par år sedan pga hårddiskkrasch. Dock var det fler som än jag som noterade namnet, som borde sitta på kunskap.
Dock berättar väl detta i grunden egentligen inte så mycket? Det var inte olagligt (eller är) att på ett hörn vara involverad i Contra? Det finns många tillfälligheter omkring Palmemordet som det går att se troll i om man vill, få (om ens några) verkar ha bäring, det stannar vid just "mystiska" omständigheter. Contra var ganska illasinnade mot Palme ett antal år (givetvis beroende på vad man lägger i ordet). Vad jag vet undersökte dåtida PU blaskan, men kammade så klart noll. Men, tar man på sig rätt väst, så är det givetvis ett olustigt sammanträffande omkring Kohuts, själv låter jag bli.
Edit: Hur menar du att en sammanblandning av Géza Molnár och Andras Kohut skall ha skett? De två namnen är inte särskilt lika varandra, tvärtom. Men du kanske tillhör skaran människor som lätt blandar ihop (för dig) "exotiska" namn? Allt låter lika? Alla män från Afrika ser likadana ut, osv?