2024-11-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Du anser alltså att allt är ok, för när allt är förstört för dem kan de ändå tvingas utomlands och där börja om på nytt?
Alltså att ALLT är okej, för det finns alltid döden eller att flytta iväg och börja om från 0?

Du inser alltså hur grav straffskalan är för något som inte ens är ett brott?
"Det borde vara ett brott" Kanske, men det är INTE de idag. Polis och åklagare tar jobb för att döma folk, och såklart åklagare och bödel Sara... Skillnaden är att den ena har stora ramverk om hur det skall göras och den andra bara känner för det.

Det är inget straff utan en konsekvens
Dumpen informerar bara och sen om arbetsgivare och familj vill ha kvar så är det upp till dom

Undantaget är väll om denne jobbar med barn (av naturliga skäl)

Sen ser inte jag dumpen som en långsiktig lösning, jag vill att politiker ska ändra lagstiftningen i den riktning som dumpen förespråkar så att gäddorna kan dömas av rättsväsendet
Citera
2024-11-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är inget straff utan en konsekvens
Dumpen informerar bara och sen om arbetsgivare och familj vill ha kvar så är det upp till dom

Undantaget är väll om denne jobbar med barn (av naturliga skäl)

Sen ser inte jag dumpen som en långsiktig lösning, jag vill att politiker ska ändra lagstiftningen i den riktning som dumpen förespråkar så att gäddorna kan dömas av rättsväsendet
Alltså ett straff.

Dumpen har dock ingen laglig rätt att direkt informera om detta görs begår de ett brott kallat förtal. De skyddas bara på sin blogg. Inte ens på facebook eller youtube.

Inte ens om personen jobbar med barn har de rätt att kontakta arbetsgivare. Det får gå en annan väg. Annars begår de förtal.

Ger vi efter på dumpens krav om lagändring kan vi glömma att de lägger ner. Det kommer bara vindikera dem.
En lagändring kommer dessutom inte ändra något.

Det ända sättet att få skillnad är att informera barn, ta bort dem ifrån olämpliga sidor, du vet de sidor dumpen säger de befinner sig på som är vuxensidor. Säga till dem vad de skall göra om en vuxen kontaktar dem. Typ till att börja med gå ifrån konversationen innan de fått se kuk med mera.

Dumpen är en skev verksamhet som dessutom riskerar att åka dit för utpressning baserat på hur de agerat ihop med impulskollen.
Citera
2024-11-28, 21:11
Medlem
Som jag har skrivit tidigare; om dumpen och dess anhängare vill skydda riktiga barn så är det bättre att leta reda på personer som har skrivit/skickat sexuella uppmaningar till riktiga barn. För alla vet att det är ett riktigt problem vi har och att det händer på riktigt. På det sättet hinner man avslöja dem, lämna material till polis och lagföra dem innan de gör någon riktigt illa.

Hur går man tillväga? Simpelt men kräver mer riktigt detektivarbete/journalistik samt lite IT-kunskaper antar jag; ta kontakt med vårdnadshavare vars barn har fått sexuella chattar och bilder skickat till sig, sedan ta reda på vem eller vilka som skickat detta. Om dumpen och dess anhängare är seriösa och vill skydda riktiga barn, vill man uppmana vårdnadshavare vars barn som fått vara med om detta att kontakta dumpen så att de kan gräva i det.
Ta fram bevis, skicka till polis, lagföra, presentera resultat.

Istället för att låta vuxna leka barn och provocera fram "potentiella pedofiler", finns det redan ett riktigt problem där personer faktiskt tar kontakt med riktiga barn! Det är dessa man vill åt.

Varför dumpen och dess anhängare inte vill göra såhär istället kanske man kan gissa.
Senast redigerad av LeopoldAugustus 2024-11-28 kl. 21:19.
Citera
2024-11-28, 21:14
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det är lika troligt som att du är en snygg Östermalmstjej i 30-års åldern med sillisar som du vill ge sken av.
Du svarar lite plikttroget i trådar om bästa BH:n mm, just in case. Det är hysteriskt roligt Pussy!

Det finns nog inget mer klassiskt än att vackra 25-åriga flickor på nätet egentligen är 60-åriga Berra från Skavaböcke som sitter framför skärmen i frugans underkläder mitt i natten medans Magda sover - en metod som Dumpen har gjort till sin affärsidé och livsstil 😆
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-28 kl. 21:17.
Citera
2024-11-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Alltså ett straff.

Dumpen har dock ingen laglig rätt att direkt informera om detta görs begår de ett brott kallat förtal. De skyddas bara på sin blogg. Inte ens på facebook eller youtube.

Inte ens om personen jobbar med barn har de rätt att kontakta arbetsgivare. Det får gå en annan väg. Annars begår de förtal.

Ger vi efter på dumpens krav om lagändring kan vi glömma att de lägger ner. Det kommer bara vindikera dem.
En lagändring kommer dessutom inte ändra något.

Det ända sättet att få skillnad är att informera barn, ta bort dem ifrån olämpliga sidor, du vet de sidor dumpen säger de befinner sig på som är vuxensidor. Säga till dem vad de skall göra om en vuxen kontaktar dem. Typ till att börja med gå ifrån konversationen innan de fått se kuk med mera.

Dumpen är en skev verksamhet som dessutom riskerar att åka dit för utpressning baserat på hur de agerat ihop med impulskollen.

Om de begår förtal eller inte är upp till en domstol att avgöra

Nej, dumpen kommer troligtvis inte lägga ner för att EN lagändring kommit till plats utan det krävs mer än så vilket dom själva dessutom sagt

Att informera barn fungerar ju jättebra men problemet är att alla barn är inte trygga och alla barn har inte trygga vuxna omkring sig

Och jag har svårt att se att dumpen skulle ha begått utpressning, möjligen förtal men knappast utpressning och jag ser fram emot hur Bodström i så fall ska kunna bevisa det
Citera
2024-11-28, 21:30
Medlem
Citat:

Nej, dumpen kommer troligtvis inte lägga ner för att EN lagändring kommit till plats utan det krävs mer än så vilket dom själva dessutom sagt

Att informera barn fungerar ju jättebra men problemet är att alla barn är inte trygga och alla barn har inte trygga vuxna omkring sig

Och jag har svårt att se att dumpen skulle ha begått utpressning, möjligen förtal men knappast utpressning och jag ser fram emot hur Bodström i så fall ska kunna bevisa det

Jaha, så nu krävs det domstol men inte när det inte berör dem. Du kan ju se själv om du läser om förtal. Den ena i brottsbalken säger om man sprider info till familj eller arbetsgivare ämnat att utsätta för missaktning eller ses som klandevärd.

Vilket du sa de gjorde bara något medelande upp. Alltså begår de förtal, det svåra är väl att få åklagare att ingripa.

Lite som folk på min skola tog beställningar och gick till en butik och stal för tusenlappar, tvivlar på att de är dömda, men de har ändå stulit?

"Gäddorna" har undvikit att begå brott pga Dumpen. Så då finns ju all chans i världen att inse misstag och kunna bättra sig men den chansen finns inte då de blir blottade för omvärlden som om de fullbordat ett brott. Du ser skillnaden?

Deras sammarbete utgör troligen en symbios i utpressning så de kan nog ha begått brott oaktat eller möjligjort brott. Dessutom var och är putte vän med skojaren så hela upplägget ser ju högst planerat ut. Och impulskollen är ju högst troligt skyldiga så det ser illa ut för dina idoler med.
Citera
2024-11-28, 21:32
Medlem
Citat:

Samt de har ju sagt att de ska lägga ner om de fått igenom den lagen de vill. Så redan där har vi ju bägge bekräftat att så är en lögn, om de ljuger om en sak vad stoppar dem att fortsätta ljuga?
Citera
2024-11-28, 21:33
Medlem
Citat:
Att påstå att det skulle vara svårt att bevisa om Sara Nilsson och Patrik Sjöberg har tagit emot ersättning från Impulskollen för att förhindra publicering är naivt. Finansiella transaktioner lämnar alltid spår—banköverföringar, fakturor, meddelanden—som kan granskas för att avslöja sådana överenskommelser. Dessutom är det inte Thomas Bodström som ska bevisa detta; i en rättsprocess är det åklagarens ansvar att lägga fram bevis för att styrka anklagelserna. Bodström, som advokat, representerar sina klienter och bistår i processen, men bevisbördan ligger hos åklagaren.
Citera
2024-11-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
En beskrivningen som passar bra på gäddorna/pedofilerna.
Beror på vilket håll man ser det ifrån.
Tror du kan ha rätt där också. De underliggande mekanismerna hos både gäddor och de som viger sin tid till att förgöra gäddorna är tyvärr något vi troligen alsrig får insikt i.

Läste just det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kwBlWa/forslaget-forbjud-sex-med-stor-aldersskillnad

Det känns spontant som en förnuftig linje. Det skulle ju även utöka dumpens damm för fiske.
Citera
2024-11-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Det finns nog inget mer klassiskt än att vackra 25-åriga flickor på nätet egentligen är 60-åriga Berra från Skavaböcke som sitter framför skärmen i frugans underkläder mitt i natten medans Magda sover - en metod som Dumpen har gjort till sin affärsidé och livsstil 😆

Jag tror Pussy är yngre än så och har säkert kommit över grannen Anitas tanttrosor i den gemensamma tvättstugan och gömmer nu dessa under madrassen i pojkrummet.

Riktig snuskhummer den där jäveln.

Vill gärna höra Sara/Infolina förklara Dumpens ragg i chattarna?
Läste några till idag och det är alltid samma sak. Otrolig fokus på att få till en sexträff med den efterblivna.
Håla, kukar rubbet mm klickar sen kommer Sara med basebollträt i högsta hugg och skriker om barn, finns inget barn här.

Läs Dumpens chatt med mannen med syrgasväskan, Dumpen kallar den fete gamle mannen för snygg i chatten. Det ser ut så där hela tiden.

Det här norrländska teamet skulle nog behöva en reality check i förorten för då kommer dom inte vara så där kaxiga.
Jag vill se alfahanens attityd då.
Citera
2024-11-28, 22:14
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jag tror Pussy är yngre än så och har säkert kommit över grannen Anitas tanttrosor i den gemensamma tvättstugan och gömmer nu dessa under madrassen i pojkrummet.

Riktig snuskhummer den där jäveln.

Vill gärna höra Sara/Infolina förklara Dumpens ragg i chattarna?
Läste några till idag och det är alltid samma sak. Otrolig fokus på att få till en sexträff med den efterblivna.
Håla, kukar rubbet mm klickar sen kommer Sara med basebollträt i högsta hugg och skriker om barn, finns inget barn här.

Läs Dumpens chatt med mannen med syrgasväskan, Dumpen kallar den fete gamle mannen för snygg i chatten. Det ser ut så där hela tiden.

Det här norrländska teamet skulle nog behöva en reality check i förorten för då kommer dom inte vara så där kaxiga.
Jag vill se alfahanens attityd då.

Nåja, så länge han inte låtsas vara 14 år och börjar DM-flirta här får man väl vara glad
Citera
2024-11-28, 22:25
Medlem
Ursäkta om jag lägger mig i denna grupp.

Men vad är det här för skit?
Vuxna människor som tror dom har rätt att håna och hänga ut andra människor.

Det dom uthängda har gjort är inte försvarbart.
Men någon jävla måtta får det väll vara på er som hånar och hänger på i denna pöbel.

Uppsök en psykolog och sök hjälp omgående.

Dessa som jobbar i organisationen är inte ett dugg bättre än någon av dom som hängs ut.
Dom skapar ett större problem i samhället.
Dessutom så söndrar dom mer än dom hjälper.

Och vad är det för påhitt om att Sara och dom hjälper anhöriga?
Nej. Hon vill ha med dom på tåget med alla andra som hatar.
För annars får även dom anhöriga skit och förnedring.

Nej stäng ner skiten och låt någon med erfarenhet och kunskap göra om och på ett mycket bättre sätt.
Det här är bara tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in