Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil87
Nu lägger du ord i munnen på mig
Jag vill INTE att gäddorna tar sina liv
Jag vill att dom tar ansvar för sina handlingar och söker hjälp
Som ni brukar göra när ni antar saker hit och dit

Lätt att säga, straffen tenderar att bli rätt hårda med pöbel.
Folk vet liksom inte när man skall sluta, lite som grävs nya påhitt att skriva på dödsrunor, allt var visst ok tills någon skrev något LITE för illa.
För allt det andra va så bra och roligt, inte som att dennes familj får lida för att folk inte kan hålla sig i skinnet.
Hur skall då övriga söka hjälp när som en sa igår deras lokala fortfarande utsätts för hot med mera.
Folk tvingas flytta, blir av med jobben.
Liven totalt raseras, föräldrar besvikna och fruar sticker. Vad finns kvar? Som min psykolog brukar säga, vet vem du kan stötta dig på, ta hjälp av de runt om dig.
Så om dessa blir utan stabila pelare, jobb, bostäder med mera, vad finns det för anledning att söka hjälp?
Du nämnde även en sak tidigare om hjälp "Sara säger att x, y och z får hjälp av Dumpen"
Sara klagade nyligen att det var dyrt att köpa in vård, det kostar väl en sådär 250kr/år för medlemskap, för föreningen är den ända delen som de säger köper in vård men där har vi ingen insyn om man inte är medlem. Sara pratade om att jag vill minnas billigaste var 1000kr/tim.
Alltså är det 4 medlemskaps år / timme samtals terapi.
Hon sa vid ett annat tillfälle att de hjälpt 100st över en längre period, säg vi är generösa, de ger 1/vecka. Det är 400 timmar per månad. Det är 400 000 /Månad
Det är 1 600 medlemskap.
https://dumpen.se/2023/08/10/kan-vi-bli-1600-medlemmar-i-foreningen-dumpen/
Enligt denna artikeln är föreningen drygt ett år och de ville få in 1600 medlemmar.
Så så vidare de inte fått in pengar på annat sätt eller folk betalat mer än deras medlemskap kostat så har de inte gett ut så mycket vård, inte riktig vård iaf, de har ju sina samtals stöd.
Men de pratas bara om att ge "överlevare" vård, ingen annan.
De 100 som Sara tog upp i ett Facebook medlande, skulle vara just överlevare.
Sedan vill du lägga till snitt är 2 barn per familj, men inte alla har barn i den åldern, så säg iaf 10-20% barn. Det är 50-100st till som skall få vård pga Dumpen sabbat deras liv igenom sitt aggerande om deras pappa. Sedan lägger du till 400 partners som också blir drabbade.
Sedan påstås det att anledningen att de kontaktar arbetsgivare är för att erbjuda dem stöd (Load of bull), då har du även iaf 500 timmars stöd där, men de behöver inte vara riktig vård, så halva priset.
Du ser vilka kvantiteter med pengar de påstår sig skicka ut ifrån 250/år.
Öppna ögonen och var lite kritisk, det smakar samhället mer än Sara lovar att de presterar.
Sedan kan man ju räkna in att många av dessa behöver söka allmän vård och du betalar bara runt 300kr resterande tar staten. Upp tills du nått högkostnads skyddet.
Upp till att de blir av med jobben och måste gå på skatte pengar.
Så Partner, Barn och utsatt skall gå och ta vård som kostar staten, sedan skall den utsatta gå på bidrag för att som ni vill se till det de inte skall få jobb. Deras liv skall raseras totalt, och du påstår att du tycker de skall söka hjälp och "ta ansvar för sina handlingar"
Alltså de missbruket som lett att de blev sönder raggade av en fiskare som "Absolut inte fått provision utav IK" för att bli attackerade av två pundare. Som absolut gör allt detta för barnen inte dem själva. Var lite jävla realistisk, de hade kunnat gjort detta sjukt mycket snyggare än de gör, men väljer detta smutsiga för att kunna straffa och ta ut pengar...