2024-11-28, 17:44
Medlem
Jobbade på kassan ett par år med VAB utbetalningar och då var det slumpvis utvalda personer som blev kollade mot förskola.

Det var blandad kompott vilka som fuskade.

Däremot det största fusket jag var med om var det en utländsk pappa som blev återbetalningsskyldig över 100.000kr
Citera
2024-11-28, 17:47
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Du erkänner ju att det finns skötsamma invandrare. Då kan väl alla bli skötsamma. Vi får bli bättre på att förebygga och att hitta de här brotten.

Ja det är ju rasistiskt att dra slutsatsen att MENA är överrepresenterade inom bidragsbrott bara för att de (9% av befolkningen) utför 80% av bidragsbrotten.

Det är så du vill att andra ska tänka.

Jag tror det viktiga för dig är att bara spamma vänsterskit för att döda intelligent diskussion. Både AIn och mänskliga utredare på försäkringskassan har kommit fram till att invandrare (MENA) är parasiter.

https://easyupload.io/kahgle
Här är utredningen som människor gjorde, som kommer fram till samma slutsats som AIn. Det står på sidan 34 och framåt.

Jag är inte intresserad av hur vi ska kunna "uppfostra" babbarna, det är inte vårt ansvar. Det är helt jävla grundläggande att man inte gör det, alla fattar att man inte ska parasitera, även babbesvinen. Precis som man fattar att man inte borde stjäla.
Du kan såklart fundera på det på egen hand, och om du kommer fram till något smart förslag så kan du väl skapa en tråd om det?
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-11-28 kl. 18:00.
Citera
2024-11-28, 17:50
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixon1969
Jobbade på kassan ett par år med VAB utbetalningar och då var det slumpvis utvalda personer som blev kollade mot förskola.

Det var blandad kompott vilka som fuskade.

Däremot det största fusket jag var med om var det en utländsk pappa som blev återbetalningsskyldig över 100.000kr
När var detta och hur valde ni ut folk slumpmässigt?
Citera
2024-11-28, 17:54
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Och det är inte ett problem? Som sagt du e inte känd för att va smart det är en sak som är säker. Herr Utbildad. Tillåt mig att le i förakt

Använd inte talspråk när du skriver din lågutbildade djävla nolla, du låter bara mer pantad än vad du gör genom dina intetsägande skitinlägg som inte tillför diskussionen ett jota.

Problemet är att vi har babbar i det här landet som stjäl och utnyttjar våra välfärdssystem, det är inte ett problem att de pekas ut pga det. Ett annat problem är hjärntvättade woke-mongoloider som tycker att det är ett problem att svartskallars bankrutta moral belyses.
Citera
2024-11-28, 17:57
Medlem
Det här landet består snart inte av något annat än skojare, fuskare och charlataner.

Det är verkligen sorgligt att se hur sveriges värdegrund eroderat så snabbt och totalt.
Citera
2024-11-28, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Ja? Vad är problemet? Invandrare är självklart mer benägna att fuska, inte så konstigt att de flaggas oftare än laglydiga svenskar.

Den laglydiga svensken.
Tillåt mig att få asgarva.
Kolla hur dina skattepengar spenderas i det här landet.
- Sämre pension för varje år
- Sämre vård
- Ökande kriminalitet
- Ökad korruption
- Bankvinst inriktad penningpolitik
- Höjda skatter för el, vatten bostadsägare m.m.

Listan är lång.

Att de gör fel som fuskar, absolut.
Men allvarligt. Du och jag vi är såna suckers!
Citera
2024-11-28, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
När var detta och hur valde ni ut folk slumpmässigt?

Ja slumpmässigt, man tog högen med ansökningar och drog var tionde och skickade mail till förskolan, cirka 15 år sedan.
Citera
2024-11-28, 18:43
Medlem
DonaldBidens avatar
Just därför all AI måste regleras - stor risk att den blir rasistisk annars.
Citera
2024-11-28, 19:05
Avslutad
Det läckte väl ut statistik från Försäkringskassan nyligen som visade på att invandrare var extremt överrepresenterade i fusk?
Citera
2024-11-28, 19:07
Medlem
tomperss avatar
Citat:
En AI kommer att generalisera: dvs vara fördomsfull.
Varför hävdar du att en AI kommer att vara rättvis?
AI är rättvis när den är som dig, psykopatisk rasist?
Check på det.

Jag har sagt som fortfarande inte hävdat någonting utan bara ställt frågor. Eftersom jag inte vad vad AI:n tittar på för faktorer kan jag inte heller hävda att den drar felaktiga slutsatser.

AI:n är ju inställd att identifiera problematiska faktorer. Om den identifierar dessa problematiska faktorer oftare hos invandrare så kommer den oftare peka ut invandrare dvs motsatsen till att vara fördomsfull. AI:n bryr sig garanterat inte in sådant som hudfärg eftersom det är omöjligt för den att veta vilken hudfärg medborgarna har, detta registreras inte i Sverige.

Denna undersökningen stämmer dock med AI:n resultat.
https://www.forsakringskassan.se/download/18.21d9a07f19084d3ea9679/1723542637095/lagesbild-forsakringskassans-allvarligaste-risker-for-felaktiga-utbetalningar-och-bidragsbrott-2023- pm-2024-4.pdf

Du har dock ingenting att komma med noterar jag. Tomma tunnor skramlar mest. Om du inte kan svara ordenligt på nedan fråga så hade det varit klädsamt om du knep igen horluckan och kröp tillbaka in i det mörka, mögliga hörnet du krupit ut ifrån.

Så jag frågar igen, hur vet du att den är rasist?
Senast redigerad av tompers 2024-11-28 kl. 19:21.
Citera
2024-11-28, 19:25
Medlem
Citat:
Det är inte vetenskapligt bevisat att det ligger till så. Det är självklart att fattiga människor kommer vara mer benägna att begå brott. Eller att missbruka droger vilket leder till kriminalitet när missbruket blir allvarligt.

Det är också självklart att nyanlända invandrare kommer att ha svårt för språket och att vara attraktiva på arbetsmarknaden. Därför kommer de har dålig ekonomi och därför vara mer benägna till brottslighet.

Det är därför jag drar upp exemplet med projektledare i villa. De kommer väldigt sällan begå något brott eftersom de tjänar för bra för att ta den risken. Det här är en klassfråga.

Ni nazister ser inte det här sambandet alls? Du ser bara till etnicitet och hudfärg?

Really?

Hur kan du vara så jävla korkad att du på fullaste allvar anser att matematik inte är vetenskap?
För det är bokstavligen det du påstår när du anser att officiell statistik inte är "vetenskapligt bevisat".
JO. Det är STATISTIKT BEVISAT OCH DÄRFÖR ÄR DET PER DEFINITION VETENSKAPLIGT BEVISAT.
Sluta vara en antivaxxer, flat earther, foliehatt osv osv som förnekar vetenskaplig (statistik) fakta bara för att det inte passar ditt vänstervridna, sinnessjuka svensk-hatande narrativ.

Skäms du inte kvinna?
Citera
2024-11-28, 19:27
Medlem
isodoses avatar
Jag tycker det är ett bra drag av Försäkringskassan att använda AI, så länge det innebär att personer endast flaggas för manuell granskning och inte att beslut fattas automatiskt. Det är också värt att nämna att vissa problem bör kunna upptäckas utan att ens använda AI.

Till exempel skulle FK kunna använda IP-adressen från den som skickar in ansökan, få en ungefärlig position i världen (även om det inte är exakt). Om någon ansöker om ett bidrag som kräver att personen bor i Sverige, men IP-adressen visar att de befinner sig utomlands eller använder en VPN, borde det direkt flaggas för vidare kontroll.

En så enkel kontroll skulle kunna förhindra många felaktiga utbetalningar. Med AI kan man säkert ta detta ännu längre, men det är viktigt att det görs på ett rättssäkert och transparent sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in