2024-11-28, 07:55
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
OK här sitter Kedox o slänger skit på mig o AEC kl 02 en vardagsnatt..

Jag frågar mig om:

- Kedox läst igenom min redogörelse i inlägg 1212 i denna tråd.

-Om Kedox begriper skillnaden mellan att hyra en 40 år gammal arena vid 26 tillfällen för 3 timmarsmatcher. Jämfört att hyra en NYBYGGT område med2 ishallar och en evenamangsarena med ett antal kök 5 restaranger 5 Pubar Kiosker mm förutom Padelhallar o övriga utrymmen.

-Kedox begriper skillnaden i hyra mellan en arena som har olika hyresgäster, Hockey Konserter Handboll Hästsport, med en arena som till 98% har en hyresgäst

Har man ångest på natten kan man sitta o hoppa på andra eller göra något åt det..Ångesten kommer ej utifrån, den kommer ju inifrån, något som Komplexkillar sällan begriper.

Eh. Jag har inte sagt att du har fel i prissättningen, spekulerade bara kring det. Och vart har jag hoppat på aec, att jag tyckte det var kul att han dubbelpostat? Då har du en konstig definition av påhopp.

Då är ju frågan, varför hyr Rögle arenan 365 dagar om året? Visst om man har isträningar och sånt där förstår jag, Frölunda har ju Frölundaborg till sånt. Men vad ska Rögle med Catena varenda minut till?
Verkar ju som att du gnäller på den dyra hyran men det är väl logiskt om man praktiskt taget är ständig hyresgäst.

Rögle är inte fattiga, tycker de isåfall ska köpa loss arenan även om det innebär lån.
Färjestad köpte marken och byggde upp en egen arena, något som var kostsamt initialt men som idag lönar sig väldigt bra pga att man själva sköter driften och kan hyra ut den till konserter etc.

Min poäng är, Rögle har råd vilket inte alla har. Om fler ägde sin arena kanske gnället på Färjestads ekonomi skulle sluta. FBK tog en fet chansning men det lönade sig. Tror Rögle har samma möjligheter då de har ett stort upptagningsområde och många hängivna fans.

Edit: Får Rögle ut något ekonomiskt av resturangförsäljning och paddelhallarna etc, alltså att de får del av vinsten när de hyr eller tillfaller det ägarna?
Senast redigerad av Kedox 2024-11-28 kl. 07:58.
2024-11-28, 08:03
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarhois
Konstigt att FBK eller deras fans låter honom härja på längst gatorna i Karlstad men de skiter väl i det eftersom han presterar någorlunda i deras bedrövliga försvarsspel
Vill du diskutera vilka som härjar längs gatorna i Karlstad och övriga Sverige kan du göra det här. Skönt med profiler som Nygren som vågar stå upp för sig själv både på isen och utanför.
2024-11-28, 08:32
Medlem
Dan Tagnes blir ny tränare i Rögle, får man fråga varför? Inte för jag klagar. Är det för säsongen gått så pass dåligt hittills? Att släppa in 5 mål på 1 period, mot Brynäs, när Rögle spelade hemma, kanske ändå säger en hel del.
2024-11-28, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vi som håller på Lule är ju vana att gnälla på domare. Men som många andra redan påpekat, nu börjar det bli löjligt uppenbart att domar-skrået är totalt korrupt. Man har ju tröttsamt under flera år ryckt lite på axlarna när Shinnimin får med sig noll utvisningar, och åker ut för hittepå varannan gång. Man har accepterat att det existerar någon sorts karma som universum håller koll på. Men nu börjar det ändå bli 2-3 år sedan det filmades, så..

Situationen med Lindholm är bland det värsta jag sett. Crosschecking i njuren. Shinnimin gör ingenting. Slewfoot. Ingen reaktion. Crosschecking liggande. Ingen reaktion. Box i ansiktet. Ingen reaktion. Domarna - vi tar ut båda för roughing.

Pudas filmning har väl alla sett nu.

Varför gråta då om du ändå inte bryr dig om regler? Snacka om att motsäga sig själv i en mening. Nu förstår jag varför du konstant spyr ur dig idiotiska inlägg.
Mår loser kommunisten dåligt nu?
Tänkas att Luleå alltid har något att skylla på. I högsta serien sedan 84 och alltid har ni blivit bortdömda av domare och stockholmare.

Shinnnimin är inget annat än gris och får därefter den behandling hon förtjänar.
Så sluta gråta nu.
2024-11-28, 10:49
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destorn
Dan Tagnes blir ny tränare i Rögle, får man fråga varför? Inte för jag klagar. Är det för säsongen gått så pass dåligt hittills? Att släppa in 5 mål på 1 period, mot Brynäs, när Rögle spelade hemma, kanske ändå säger en hel del.

Räcker det inte med att han har familjen som han vill vara nära i Ängelholm? Han har varit själv i Zug dom 2-3 senaste åren läste jag någonstans då familjen flyttat hem. I många fall är så väger familjens viljan och längtan till dom mer än framgång. Han är fortfarande relativt ung och gör han det bra så lär det inte saknas erbjudanden senare i karriären där dottern är äldre mm.
2024-11-28, 16:18
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Räcker det inte med att han har familjen som han vill vara nära i Ängelholm? Han har varit själv i Zug dom 2-3 senaste åren läste jag någonstans då familjen flyttat hem. I många fall är så väger familjens viljan och längtan till dom mer än framgång. Han är fortfarande relativt ung och gör han det bra så lär det inte saknas erbjudanden senare i karriären där dottern är äldre mm.

Tangnes har gjort 7 säsonger i ZUG
Dottern börjar högstadiet, tror det behövs en bestämd hand hemma.

https://www.eliteprospects.com/staff/2766/dan-tangnes
2024-11-28, 16:24
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Eh. Jag har inte sagt att du har fel i prissättningen, spekulerade bara kring det. Och vart har jag hoppat på aec, att jag tyckte det var kul att han dubbelpostat? Då har du en konstig definition av påhopp.

Då är ju frågan, varför hyr Rögle arenan 365 dagar om året? Visst om man har isträningar och sånt där förstår jag, Frölunda har ju Frölundaborg till sånt. Men vad ska Rögle med Catena varenda minut till?
Verkar ju som att du gnäller på den dyra hyran men det är väl logiskt om man praktiskt taget är ständig hyresgäst.

Rögle är inte fattiga, tycker de isåfall ska köpa loss arenan även om det innebär lån.
Färjestad köpte marken och byggde upp en egen arena, något som var kostsamt initialt men som idag lönar sig väldigt bra pga att man själva sköter driften och kan hyra ut den till konserter etc.

Min poäng är, Rögle har råd vilket inte alla har. Om fler ägde sin arena kanske gnället på Färjestads ekonomi skulle sluta. FBK tog en fet chansning men det lönade sig. Tror Rögle har samma möjligheter då de har ett stort upptagningsområde och många hängivna fans.

Edit: Får Rögle ut något ekonomiskt av resturangförsäljning och paddelhallarna etc, alltså att de får del av vinsten när de hyr eller tillfaller det ägarna?

Rögles Arenabolag ägs av flera Fastighetsföretag o företag nära den branchen, samma företag sponsrar Rögle. Hyran är nog marknadsmässig.
Alla delar skall ge intäkter till Rögle Restauranger Padel mm samt hålla skjutsande föräldrar sysselsatta vid träning.
Vid match utökas serveringsperonal med typ Gymnasieungdomar. Och fler Kiosker restaranger öppnas. Ej matchdag serveras mest lunch. Flera i styrelsen ledningen har erfarenhet från Hotel tex Marcus Thuresson som drivit 3 fina hotel på Bjäre-Båstad i Gram konsernen https://www.gramgroup.se
2024-11-28, 20:41
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Tangnes har gjort 7 säsonger i ZUG
Dottern börjar högstadiet, tror det behövs en bestämd hand hemma.

https://www.eliteprospects.com/staff/2766/dan-tangnes
Ja? Men frun och dottern flyttade tillbaka till Ängelholm för 2-3 år seden så han har varit själv i Zug dom senaste åren som jag skrev.
2024-11-28, 21:31
Medlem
Sista chansen för oss att undvika kval var ett bra resultat ikväll. Självklart ska HV få göra ett offsidemål i sista perioden då, när linjedomaren ser syner och att pucken touchat en klubba (den damp bara ner i isen).

Haha, kan det spegla vår skitsäsong bättre? När vi väl möter ett trubbigt lag får vi den typen av grejer mot oss. Då är negativt kval ett faktum i alla fall. Kanske kan vara bra på något mysko sätt att inte ha hopp om något bättre?
2024-11-28, 21:35
Medlem
MitchRapps avatar
Lakers måste vara bäst någonsin på att inte näta, när läge ges. Någon som har koll på uppradade matcher utan mål.
2024-11-28, 21:45
Medlem
Ännu en omgång när domarna visar klass.
2024-11-28, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Nu gällde det mer hur spelaren behandlas av inkompetenta domare än vilken grad av respekt som förtjänas. Att supportrar till motståndarlaget tycker som dig är förståeligt men att domare inte klarar sitt jobb är inte det. Domarna från gårdagens match bör ej döma i SHL.
Domarna håller en riktigt låg klass.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in