Citat:
Försöker du väcka upp det här, när ingen annan vill tjafsa med dig.
Citat:
Men eftersom man inte är intresserad av att åtgärda det problemen, så vill man att det ska fortgå. För lösningar finns. Man vet hur han fixar det. Finns forskning på det. Till och med din favoritsida på Wikipedia, säger att flickor tenderar att få bättre betyg än de förtjänar. Varför tar du inte upp det då, utan försöker med att komma med andra påståenden. Menar du att det som står där inte stämmer? Men nationella proven visar förstås att det är så. Så varför försöker du bortförklara. Enda förklaringen är förstås att lärarna är orättvisa. Dina påstående om hur pojkar uppträder håller inte heller, för det finns betygskriterier och där står ingenting att man ska ge pojkar sämre betyg för att de är som pojkar. Man är orättvisa och straffar människor med betygen. Ett jävla sätt faktiskt. Men inget som du reagerar mot. Problemet är då lärarna helt enkelt. Det är där felet sitter.
Men nu tog du förstås upp biologi. NU är det plötsligt biologiska skillnader.
Citat:
Motverka könsstereotyper. Vad innebär det, att pojkar inte ska får vara pojkar och flickor inte få vara flickor. Att man ska knäcka dem ytterligare, att det ska tvingas trycka tillbaka sina egna känslor. Mer psykiska problem. Tror du att det är bra för dem och har du några belägg för det. Eller är det bara nått postmodernt mumbo jumbo som du sprider.
För att minska könsskillnaderna har det föreslagits att betygssättningen ska göras mer objektiv genom mer fokusering på resultat från standardiserade prov. Samtidigt kan skolor behöva arbeta med att motverka könsstereotyper och skapa en miljö som stödjer både pojkar och flickor i att nå sin fulla potential.
Men om man menar att det skulle vara bra, borde man väl kunna trycka tillbaka känslorna hos de som beter sig som motsatta könet. För är det inga problem att trycka tillbaka normala barns känslor, deras upplevelse av att vara vilka de är, är det väl inget problem att göra det på dem som anser tvärtom, eller menar du att det skulle vara skadligt för dem, men inte för normala?
Citat:
Kurvan är nedåtgående i matte för flickor, vilket var min poäng, de har inte blivit bättre i matte. Det är pojkarna som blivit ännu sämre. Flickorna är sämre än sina mammor. En skola i förfall. Även sånt du förklarat tidigare, att lärare straffar pojkar med lägre betyg än de förtjänar, påverkar förstås också. Nu är inte dagens nyexaminerade lärare så smarta heller. Förmodligen lägre medel-IQ bland dem än medel-IQ bland eleverna i klassen de ska utbilda.
Citat:
Det här är bara trams som vanligt när du skriver. Skillnaden är väldig stor. Både när det gäller kön och tid. Det du säger är inte ens något du kan visa är sant. Det är bara påhitt.
Det är faktiskt ganska vanligt att små flickor leker med bilar. Vilka leksaker barn väljer beror mycket på deras personliga intressen, exponering och miljö. Även om traditionella könsroller ibland gör att flickor uppmuntras att leka mer med dockor och pojkar mer med bilar, finns det inget i barns biologi som begränsar dem till vissa leksaker. Visst är det en större andel pojkar än flickor som leker med bilar, men skillnaden är inte så stor som du tror.
Man försöker alltså skapa lekmiljöer, så de inte ska bete sig normalt, utan styra vad de ska leka med, för att feminister hatar könsskillnader. Vad barnen verkligen vill, ska motverkas. Jag upplever det här som ren ondska. Barnen ska inte få utvecklas naturligt utan man ska styra det, utifrån rena påhitt om kön. För det mesta är förstås lögner. Inte undra på alla diagnoser de får. Har dina barn klarat sig från det?
Citat:
Från dig. Du anser man ska motverka att barn leker med olika saker utifrån kön. Du påstår hela tiden att det inte är skillnader mellan pojkar och flickor, trots att du själv har barn. Du vägrar i sten att erkänna skillnader i hur pojkar och flickors hjärnor skiljer sig. Motverka könsstereotyper. Vad menar du att allt det handlar om, att erkänna skillnader mellan könen? Det enda du syssla med är att försöka bortförklara dem, utom när det är till flickors fördel eller pojkars nackdel. Det du framför hela tiden, är att skillnaderna är så små mellan könen att de inte finns, fast verkligheten visar något helt annat.Så vad menar du att man annars ska tro. Dina åsikter är förstås ett levande bevis på att det är så. Du vill avskaffa eller bortförklara alla skillnader. Sen undrar du varför man anser att feminismen anser det. Den största motsägelse jag varit med om på länge.
Citat:
Nonsens. Gammelfröknar som velat ha en man, men inte fått en, finns inte med i den gruppen. De jag pratar har inga män, utan delar säng med kvinnor eller inte alls.
Om det är något större andel lesbiska kvinnor bland feministerna än i den totala kvinnopopulationen, då kan det bero på att de mer sällan än straighta kvinnor är i fasta förhållanden med man och barn. I varje fall var det så historiskt. Heterosexuella kvinnor var gifta och hade flera barn samt var starkt begränsade till både hem och hushåll. Lesbiska kvinnor var ofta mer fria och lediga. Lite som undersysselsatta gammelfröknar.
Citat:
Jag anser inte det. Det är feminismen som anser det. Återigen visar du en bristande läsförståelse. Misstolkar avsiktligt och projicerar. Ska jag göra likadant vill du?Mannen är idealet. Man kan inte definiera vad en kvinna är, däremot faktiskt vad en man är. Kan du definiera vad en kvinna är, mentalt? Hurdan är hon?
Citat:
Har inte med vad man traditionellt ger dem, utan vad pojkar faktiskt vill ha. De ställer sig inte framför en babydocka i affären och tittar drömmande på den, utan rusar fram till bilarna och skulle gärna ta dem ur kartongen direkt om de fick. För de är pojkar. De vill inte leka med tjejerna eller tjejlekar för de tycker de är tråkiga. De leker hellre utan dem, för de är pojkar. De vill umgås med pojkar för de tänker likadant, medan tjejer vill umgås med flickor, av samma anledning. För de är inte samma sak, som många inom feminismen i sin totala enfald påstår. För feminister tror hellre på teorier än det de kan se med sina egna ögon. Även du verkar göra det, till och med som mamma, eller så ljög du om det.
Kan bero på att föräldrar traditionellt inte ger småbilar till sina småflickor och inte uppmuntrar dem att leka med bilar. Det är alltså föräldrarnas val av leksaker och förväntningar som till stor del influerar barnens lekpreferenser.
Jag har aldrig påstått att pojkar hoppar hage lika mycket som flickor. Bara att flickor ofta gör det på rasterna. Pojkar gillar att springa, hoppa och studsa för glatta livet, så jag finner det märkligt att de inte hoppar hage. Hopp med långt rep borde också tilltala pojkar.
Jag har aldrig påstått att pojkar hoppar hage lika mycket som flickor. Bara att flickor ofta gör det på rasterna. Pojkar gillar att springa, hoppa och studsa för glatta livet, så jag finner det märkligt att de inte hoppar hage. Hopp med långt rep borde också tilltala pojkar.
Citat:
Säger ingenting. Som sagt tror jag inte riktigt på det du säger. Men i feminin anda vill du då radera deras könsidentitet. Varför?
Ja, hon lekte faktiskt mycket med sina storebröders avlagda klossar (t ex sådana med bokstäver på) och Lego, och även med deras leksaksbilar. I hennes samling av leksaker ingick också pussel, bollar, Brio-leksaker, musikinstrument, pekböcker, färgkritor, sällskapsspel, gosedjur, brädspel typ Fia med knuff, kortspel (t ex ”Finns i sjön”), Memory och mycket annat.
Alla mina barn började på dagis i ettårsåldern och gick där i sex, sju timmar per vardag. De umgicks med sina kamrater och lekte med daghemmets enorma sortiment av leksaker (indelade efter ålder). Pedagogiska, könsneutrala leksaker osv. Till och med könsspecifika leksaker som bilar och dockor fanns i sortimentet. Krigsleksaker var dock ett big no no.
Alla mina barn började på dagis i ettårsåldern och gick där i sex, sju timmar per vardag. De umgicks med sina kamrater och lekte med daghemmets enorma sortiment av leksaker (indelade efter ålder). Pedagogiska, könsneutrala leksaker osv. Till och med könsspecifika leksaker som bilar och dockor fanns i sortimentet. Krigsleksaker var dock ett big no no.