2024-11-30, 19:37
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ok, ja, det är sant, eftersom kvinnor behövt män i alla tider för att ta hand om dem, precis som att män i andra avseenden behövt kvinnor. Jag orkar inte denna typen av diskussion där det ska hävdas att det ena könet minsann inte behöver det andra, det blir för omoget för mig. Det kvinnor inte kunnat lösa själva är resurser, därför har de tytt sig till män. Detta är inte lönt att diskutera om, om du vill vidhålla något annat så gör det, det blir bara fånigt.

Jaha, det blir fånigt när du inte får medhåll.

Vi diskuterade alltså ca 800 generationers nomadiska stammar där kvinnorna och barnen samlade in större delen av födan.

Men som sagt, vi sätter punkt där.
Citera
2024-11-30, 19:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jaha, det blir fånigt när du inte får medhåll.

Vi diskuterade alltså ca 800 generationers nomadiska stammar där kvinnorna och barnen samlade in större delen av födan.

Men som sagt, vi sätter punkt där.

Medhåll om vad? Du sitter och spekulerar i hur folk levde för 50 000 år sedan, vad har det med något att göra? Du skriver om hur kvinnor minsann kan existera utan män om de bara kunde befrukta sig själva? Hur tänker du att vi ska kunna diskutera något då? Du är fånig, korkad och okunnig. Skriv med någon annan.
Citera
2024-11-30, 20:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Medhåll om vad? Du sitter och spekulerar i hur folk levde för 50 000 år sedan, vad har det med något att göra? Du skriver om hur kvinnor minsann kan existera utan män om de bara kunde befrukta sig själva? Hur tänker du att vi ska kunna diskutera något då? Du är fånig, korkad och okunnig. Skriv med någon annan.

Jag svarade alltså på detta inlägget där du spekulerade om att de kvinnliga individerna inte kunde tillgodose sina behov:

"Nej, det bevisar att kvinnor inte kan tillgodose sina egna behov i samma grad som män. Och så är det ju, av naturen.

En man har inga större problem med att rå om sig själv vare sig i vår moderna samtid eller uråldrigt historiskt. Det kan inte kvinnor i samma grad av en hel uppsjö av skäl, bland annat graviditet, förlossning och omhändertagande av spädbarn - hon tvingas förlita sig på att en man genererar resurser och tillgodoser hennes behov (ser till att hon har mat, har skydd från faror, har tillgång till sanitet och vård m.m.). Tidigare skedde det genom exempelvis äktenskap som många kvinnor ofrivilligt fick finna sig i, och nu sker det istället via statsapparaten som män i snitt betalar in pengar till och kvinnor i snitt får pengar av. Det är inget konstigt, utan är helt i linje med hur naturen skapat oss och våra biologiska förutsättningar - och det ska vara precis så. Det tramsiga blir bara när det kommer kärringar likt dig själv som försöker inbilla både sig själv och andra att män och kvinnor egentligen är helt ekvivalenta och identiska"

Du är jävligt oärlig och omogen och jag undanber mig gärna att skriva med dig nåt mer.
Citera
2024-11-30, 20:40
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Försöker du väcka upp det här, när ingen annan vill tjafsa med dig.
Jag bemötte bara ditt påstående att män läser mest naturvetenskap och att kvinnor läser mest samhällsvetenskap.

Citat:
Men eftersom man inte är intresserad av att åtgärda det problemen, så vill man att det ska fortgå. För lösningar finns. Man vet hur han fixar det. Finns forskning på det. Till och med din favoritsida på Wikipedia, säger att flickor tenderar att få bättre betyg än de förtjänar. Varför tar du inte upp det då, utan försöker med att komma med andra påståenden. Menar du att det som står där inte stämmer?

Men nationella proven visar förstås att det är så. Så varför försöker du bortförklara. Enda förklaringen är förstås att lärarna är orättvisa. Dina påstående om hur pojkar uppträder håller inte heller, för det finns betygskriterier och där står ingenting att man ska ge pojkar sämre betyg för att de är som pojkar. Man är orättvisa och straffar människor med betygen. Ett jävla sätt faktiskt. Men inget som du reagerar mot. Problemet är då lärarna helt enkelt. Det är där felet sitter.

Men nu tog du förstås upp biologi. NU är det plötsligt biologiska skillnader.
Då får politikerna återförstatliga grund- och gymnasieskolan, införa en gemensam skolplan för samtliga skolor i landet, ge läraryrket högre status som det var förr, införa mer disciplin i klassrummet och återinföra betyget ”ordning och uppförande” (avskaffades 1970).

Enligt OECD-studien i https://www.bbc.com/news/education-31751672 är pojkar mer benägna att vara fientligt inställda till skolan och tenderar att ägna mindre tid åt läxläsning läxor. Från ung ålder är pojkar mindre benägna att räcka upp handen, att delta i en aktivitet, att lyssna och att vara uppmärksamma innan de startar ett projekt. Och när de blir äldre blir de oengagerade i klassrummet och drar sig undan. Anser du att OECD:s slutsatser är bortförklaringar? För de är ungefär vad jag påpekat för dig i mitt föregående inlägg.

Dessutom är det fler pojkar än flickor som diagnosticeras med ADHD (bristande koncentrationsförmåga och hyperaktivitet), vilket kan förklara varför pojkar med denna diagnos har svårt att sitta still och fokusera på undervisningen samt är mer impulsiva. Men hos flickor är symtomen i regel annorlunda. De har oftare ouppmärksam ADHD (förr kallad ADD).

Citat:
Motverka könsstereotyper. Vad innebär det, att pojkar inte ska får vara pojkar och flickor inte få vara flickor. Att man ska knäcka dem ytterligare, att det ska tvingas trycka tillbaka sina egna känslor. Mer psykiska problem. Tror du att det är bra för dem och har du några belägg för det. Eller är det bara nått postmodernt mumbo jumbo som du sprider.

Men om man menar att det skulle vara bra, borde man väl kunna trycka tillbaka känslorna hos de som beter sig som motsatta könet. För är det inga problem att trycka tillbaka normala barns känslor, deras upplevelse av att vara vilka de är, är det väl inget problem att göra det på dem som anser tvärtom, eller menar du att det skulle vara skadligt för dem, men inte för normala?
Könsstereotyper: https://eige.europa.eu/publications-resources/thesaurus/terms/1223?language_content_entity=sv

Motverka könsstereotyper innebär att man arbetar för att minska eller eliminera föreställningar om att människor ska bete sig, se ut eller välja vissa livsval baserat på deras kön.

Det handlar om att ifrågasätta och bryta de traditionella normer och roller som ofta begränsar individers frihet och möjligheter. Barn och vuxna ska informeras om att kön inte ska begränsa vad man kan eller vill göra. Uppmuntra individens val genom att ge barn möjlighet att välja leksaker, kläder och aktiviteter fritt utan att bli bedömda. Individer ska inte begränsas av förutfattade meningar om kön, utan kan utvecklas fritt utifrån sina intressen, sin personlighet och sina förmågor.

Som du ser är det inte fråga om att trycka tillbaka normala barns känslor. Tvärtom.

Citat:
Kurvan är nedåtgående i matte för flickor, vilket var min poäng, de inte blivit bättre i matte. Det är pojkarna som blivit ännu sämre. Flickorna är sämre än sina mammor. En skola i förfall. Även sånt du förklarat tidigare, att lärare straffar pojkar med lägre betyg än de förtjänar, påverkar förstås också. Nu är inte dagens nyexaminerade lärare så smarta heller. Förmodligen lägre medel-IQ bland dem än medel-IQ bland eleverna i klassen de ska utbilda.
Jag hänvisar till tidigare svar högre upp i det här inlägget. Det stämmer att dagens nyexaminerade lärare inte är lika kompetenta som förr. Antagningspoängen till lärarutbildningen är mycket låga. Nästan vem som helst med usla betyg i gymnasiet kommer in. Annat var det på mina föräldrars tid. Då hade läraryrket hög status. Båda två var välbetalda adjunkter.

Citat:
Det här är bara trams som vanligt när du skriver. Skillnaden är väldig stor. Både när det gäller kön och tid. Det du säger är inte ens något du kan visa är sant. Det är bara påhitt.

Man försöker alltså skapa lekmiljöer, så de inte ska bete sig normalt, utan styra vad de ska leka med, för att feminister hatar könsskillnader. Vad barnen verkligen vill, ska motverkas. Jag upplever det här som ren ondska. Barnen ska inte få utvecklas naturligt utan man ska styra det, utifrån rena påhitt om kön. För det mesta är förstås lögner. Inte undra på alla diagnoser de får. Har dina barn klarat sig från det?
Det är just det att barn ska få utvecklas helt naturligt utan styrning utifrån (föräldrar, lärare, kompisar osv). Barn ska ha möjlighet att fritt få välja leksaker (välja utbildning och yrke senare i livet) efter intressen, personlighet och fallenhet och inte efter vad som förväntas av omgivningen. Det måste du väl hålla med om.

Citat:
Från dig. Du anser man ska motverka att barn leker med olika saker utifrån kön. Du påstår hela tiden att det inte är skillnader mellan pojkar och flickor, trots att du själv har barn. Du vägrar i sten att erkänna skillnader i hur pojkar och flickors hjärnor skiljer sig. Motverka könsstereotyper. Vad menar du att allt det handlar om, att erkänna skillnader mellan könen?
Det enda du syssla med är att försöka bortförklara dem, utom när det är till flickors fördel eller pojkars nackdel. Det du framför hela tiden, är att skillnaderna är så små mellan könen att de inte finns, fast verkligheten visar något helt annat.Så vad menar du att man annars ska tro. Dina åsikter är förstås ett levande bevis på att det är så. Du vill avskaffa eller bortförklara alla skillnader. Sen undrar du varför man anser att feminismen anser det. Den största motsägelse jag varit med om på länge.
Vad är det för fel med att låta barn fritt välja leksaker efter intressen, personlighet och fallenhet istället efter kön? Barns frihet och möjligheter ska inte begränsas, eller hur?

Feminismens mål är inte att kvinnor ska efterlikna män, utan att alla människor ska ha lika rättigheter och möjlighet oavsett kön. Dina vrickade konspirationsteorier om feminister, pojkflickor och lesbiska kvinnor kan du behålla för dig själv. Du skämmer annars ut dig.

Citat:
Nonsens. Gammelfröknar som velat ha en man, men inte fått en, finns inte med i den gruppen. De jag pratar har inga män, utan delar säng med kvinnor eller inte alls.
Selma Lagerlöf var en lesbisk gammelfröken. Det finns både homo- och bisexuella kvinnor. Många gammelfröknar har självmant valt ett liv utan man och barn.

Citat:
Jag anser inte det. Det är feminismen som anser det. Återigen visar du en bristande läsförståelse. Misstolkar avsiktligt och projicerar. Ska jag göra likadant vill du?
Mannen är idealet. Man kan inte definiera vad en kvinna är, däremot faktiskt vad en man är. Kan du definiera vad en kvinna är, mentalt? Hurdan är hon?
Feminister har aldrig påstått att kvinnor är som ofullgångna män och att mannen är idealet. De varken ser sig som eller tänker som män. Det är antifeministiska mansaktivister som påstår det.

Naturligtvis kan feminister definiera vad en kvinna är. Det vore konstigt om de inte kunde det.

Citat:
Har inte med vad man traditionellt ger dem, utan vad pojkar faktiskt vill ha. De ställer sig inte framför en babydocka i affären och tittar drömmande på den, utan rusar fram till bilarna och skulle gärna ta dem ur kartongen direkt om de fick. För de är pojkar. De vill inte leka med tjejerna eller tjejlekar för de tycker de är tråkiga. De leker hellre utan dem, för de är pojkar. De vill umgås med pojkar för de tänker likadant, medan tjejer vill umgås med flickor, av samma anledning. För de är inte samma sak, som många inom feminismen i sin totala enfald påstår. För feminister tror hellre på teorier än det de kan se med sina egna ögon. Även du verkar göra det, till och med som mamma, eller så ljög du om det.

Säger ingenting. Som sagt tror jag inte riktigt på det du säger. Men i feminin anda vill du då radera deras könsidentitet. Varför?
Jag hänvisar till Jenny9:s utmärkta och väl genomtänkta svar på ditt trams.

Könsidentiteten börjar framträda först när barnet är i 3-årsåldern. Det är då barnet upplever sig själv som en könsvarelse, sett ur ett psykologiskt och medicinskt hänseende.
Citera
2024-11-30, 20:52
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I mitt liv har den största faran varit män. De gångerna jag blivit trakasserad av klasskamrater och kollegor osv har samtliga varit män.

Där ser man. I mitt liv har männen varit lättlurade fåntrattar som tänker med kuken. I det sociala spelet har alltid vi kvinnor varit smartare än "dicksen".
Citera
2024-11-30, 22:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Där ser man. I mitt liv har männen varit lättlurade fåntrattar som tänker med kuken. I det sociala spelet har alltid vi kvinnor varit smartare än "dicksen".

De flesta män tänker med kuken, iallafall upp till 35 års åldern.

Sant, generellt har många män inte en chans när det gäller verbal och social förmåga. Antagligen pga att många män har 2-3 specialintressen som de kan allt om, men utöver det finns det inte så mycket mer att prata om.
Senast redigerad av Jenny9 2024-11-30 kl. 22:27.
Citera
2024-11-30, 23:01
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Fantastiskt välkommet inlägg i tråden - bra och intressant fynd. Både EnCarte, Reiwa och jag själv har påtalat det tidigare i tråden, att det finns en progressivism och postmodernism i forskning, där man försöker revidera hela människans utveckling och sammansättning i syfte att passa samtidens politiska agendor.

Det har inte drabbat forskning allena, utan här är ett annat exempel på detta totala vansinne: https://odysee.com/@AnythingGoes:2/black-people-built-stonehenge.:3

Bild: https://snipboard.io/Ts2IbN.jpg

Man skulle kunna tro att det är ett dåligt skämt eller ploj - men det är inte det: https://www.adlibris.com/se/bok/brilliant-black-british-history-9781526635716
En bok som vänder sig till 6-9 år gamla barn! En illustrerad barnbok! Är du verkligen på den nivån?

Atinukes bok ”Brilliant Black British History” hyllar svarta människors bidrag genom Storbritanniens historia. Boken handlar om tidig migration, afrikanskt inflytande i det romerska imperiet och anmärkningsvärda individer som var verksamma vid det engelska hovet under Tudor-eran, t ex rättegångsbiträden, trumpetare, soldater och tjänare.

I barnboken står inte en enda rad om afrikaner som bygger Stonehenge. Det är bara helknasiga konspirationsteorier som rasistiska rörelser sprider. Som den unge tönten på odysee.com gör.

https://justimagine.co.uk/childrens-books-review/brilliant-black-british-history/

Boken har förresten fått goda recensioner och rekommenderas varmt. Den kan du köpa och ge i julklapp till ditt barnbarns barn.
Citera
2024-11-30, 23:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag bemötte bara ditt påstående att män läser mest naturvetenskap och att kvinnor läser mest samhällsvetenskap.

Då får politikerna återförstatliga grund- och gymnasieskolan, införa en gemensam skolplan för samtliga skolor i landet, ge läraryrket högre status som det var förr, införa mer disciplin i klassrummet och återinföra betyget ”ordning och uppförande” (avskaffades 1970).
Ordning och uppförande går förstås att återinföra. Men det kommer inte att förändra verkligheten. Däremot ska man förstås inte ha lärare, som straffar elever genom att ge dem sämre betyg än de presterar. Det är äckliga och svinaktiga lärare.

Betygen ska utgå från vad man presterar, inget annat. Men eftersom lärare inte klarar det, kommer deras status inta att höjas. Inte heller om de inte klarar av att förmedla kunskap eller bara skyller deras egen inkompetens på andra. Människor behöver börja ta ansvar för sina egna handlingar rent generellt. Det är en ren samhällsomvandling, som det faktiskt handlar om. Sluta ljuga och säg sanningen.

Citat:
Enligt OECD-studien i https://www.bbc.com/news/education-31751672Anser du att OECD:s slutsatser är bortförklaringar?
Jag säger inte att det är bortförklaringar, jag ställer frågan, varför är det så? Att konstatera något, är inget problem, att säga varför är något annat. Vet du varför? Men man måste ställa frågan så här, tar man hänsyn till hur pojkar är, eller utgår man från att flickor och pojkar är likadana? Vilket förstås är helt fel.

Citat:
Dessutom är det fler pojkar än flickor som diagnosticeras med ADHD (bristande koncentrationsförmåga och hyperaktivitet), vilket kan förklara varför pojkar med denna diagnos har svårt att sitta still och fokusera på undervisningen samt är mer impulsiva. Men hos flickor är symtomen i regel annorlunda. De har oftare ouppmärksam ADHD (förr kallad ADD).
Just ADHD är jag mycket väl insatt i det. Jag har följt den länge och menar att man inte vet vad det är. De symptom som man listar för att ha ADHD, har förändrats så mycket under tiden att det går bara säga vad som menas med det idag. För det är inte samma som för fem år sedan, 10 år sedan eller 15 år sedan.

Rent generellt handlar det om koncentrationssvårigheter och/eller utåtagerande barn, vilket inte ens behöver vara ihopkopplat med varandra, eller ens något som ska ses som en diagnos. Olika symptom ger även samma diagnos. Tidigare ansåg man även att det gällde i stort sett bara pojkar, men man började gnälla över det, så även flickor kan få den idag. Men utifrån helt andra symptom? Man kan även begära en utredning hos privata vårdgivare och nästan automatiskt, få diagnosen. För man har förstås betalat för den.

Idag handlar det om medicineringen. Genom att få diagnosen, blir man medicinerad med vissa amfetaminpreparat. Amfetamin ger bättre koncentrationsförmåga, vilket man vetat länge, så genom ADHD diagnosen, får man tillgång till det, vilket ökar prestationsförmågan och ger därmed en fördel betygsmässigt. Därför vill man ha diagnosen. Busiga pojkar blir även lugnare av knarket, vilket uppskattas av både föräldrarna och lärarna. Förr kunde man ge dem en hurring som lugnade eller väckte upp dem, men eftersom det inte är tillåtet idag, skapar man nya metoder för att lösa samma problem. Själv är jag övertygad om att det även leder till ökad narkotikaanvändning som vuxna.

Citat:
Könsstereotyper: https://eige.europa.eu/publications-resources/thesaurus/terms/1223?language_content_entity=sv

Motverka könsstereotyper innebär att man arbetar för att minska eller eliminera föreställningar om att människor ska bete sig, se ut eller välja vissa livsval baserat på deras kön.
Som du ser är det inte fråga om att trycka tillbaka normala barns känslor. Tvärtom.
Det här är förstås en vänsteridé. Att könet är en social konstruktion. Men både hjärnan, hormoner och olika signalsubstanser, påverkar hur flickor och pojkar fungerar och känner. Då är frågan vad som egentligen går att visa vetenskapligt. Vad är normer och vad är biologi och hur skiljer man på vad som är vad. Kan du säga det eller visa det?

Problemet blir förstås när man säger att det är socialt, om det inte är det. Om vi säger att barnen har vissa medfödda känslor, som i sig, till viss del formar de normer som som man vill bryta. Vad innebär det.

Så om pojkar rent naturligt vill leka krig och man mer eller mindre förbjuder dem att göra det, förtrycker man förstås deras känslor. Om man säger att flickor inte alls vill leka med dockor utan de vill leka med bilar och Lego, så har man ställt upp nya normer, som går mot vad de faktiskt känner. För idag har man nya normer, om hur barn ska vara. Men det finns inget som säger att de normerna utgår från barnen. De utgår från ideologi och åsikter. Det är förstås bra om man säger att barn ska få vara som de vill, men har man då åsikter om att man ska t.ex. ha könsneutrala leksaker, då hämmar man förstås barnen. Säger man att pojkar inte får leka med vapenliknande saker, fast det är vad de vill, då hämmar man förstås dem.

Man har ideal idag, som man inte kan visa är det som är bäst för barnen. Utan som utgår från att man vill skapa en ideal människa, utifrån dagens åsikter. Lite som kommunismen om man ska ta en jämförelse. Där kommunismen anser att människor vill leva på ett visst sätt. Men deras åsikt om vad människan vill, stämmer inte med hur människor faktisk vill leva.

Citat:
Jag hänvisar till tidigare svar högre upp i det här inlägget. Det stämmer att dagens nyexaminerade lärare inte är lika kompetenta som förr. Antagningspoängen till lärarutbildningen är mycket låga. Nästan vem som helst med usla betyg i gymnasiet kommer in. Annat var det på mina föräldrars tid. Då hade läraryrket hög status. Båda två var välbetalda adjunkter.

Det är just det att barn ska få utvecklas helt naturligt utan styrning utifrån (föräldrar, lärare, kompisar osv). Barn ska ha möjlighet att fritt få välja leksaker (välja utbildning och yrke senare i livet) efter intressen, personlighet och fallenhet och inte efter vad som förväntas av omgivningen. Det måste du väl hålla med om.
Så borde det vara idealt, men man kan egentligen inte acceptera att människor väljer traditionella yrken eller utbildningar. Då säger man, det här måste vi ändra på. Vi måste verka för att det blir mer kvinnliga ingenjörer, mer kvinnliga matematiker, mer kvinnliga företagare, mer kvinnor i företagsstyrelser och sen sätter samhället igång stora apparater för att styra det i de riktningarna, där även vissa får fördelar, bara utifrån sitt kön och till och med viss inkvotering. Men då går man förstås helt emot du säger att man vill göra. Istället vill man artificiellt skapa någon form av könsoberoende jämställdhet där man räknar huvuden inom områden. Så då är det du säger bara hyckleri. Det du säger stämmer inte med hur man faktiskt agerar.

Läraryrket och åsikterna om hur man ska utbilda, är så impregnerat av vänsteråsikter och deras nya, påhittade normer och ovetenskapliga åsikter om hur skolan ska fungera, att det har fallit ihop totalt. Men det är nog en egen tråd.

Citat:
Vad är det för fel med att låta barn fritt välja leksaker efter intressen, personlighet och fallenhet istället efter kön? Barns frihet och möjligheter ska inte begränsas, eller hur?
Jag har aldrig sagt att det är fel. Helt knäppt påståenden. Men varför pratade du då tidigare om att man skulle ha könsoberoende leksaker? Varför inte könsspecifika? För har man könsoberoende, är det förstås ett sätt att undvika att de väljer könsspecifika. Alltså är det ett sätt att begränsa dem.

Citat:
Feminismens mål är inte att kvinnor ska efterlikna män, utan att alla människor ska ha lika rättigheter och möjlighet oavsett kön. Dina vrickade konspirationsteorier om feminister, pojkflickor och lesbiska kvinnor kan du behålla för dig själv. Du skämmer annars ut dig.
Det finns inga konspirationsteorier mer än i ditt huvud. Jag beskriver verkligheten. Många av de mest framstående kvinnorna inom sport, filosofi och vetenskap, är just pojkflickor. Varför bygger dagens vänsterfeminism på teorier av Simone de Beauvoir och Judith Butler? Era åsikter styrs av kvinnor som tänker som, och i många fall, känner sig som män. Så är det.

Citat:
Selma Lagerlöf var en lesbisk gammelfröken. Det finns både homo- och bisexuella kvinnor. Många gammelfröknar har självmant valt ett liv utan man och barn.
Se där, en till framgångsrik. Hur var det med Karin Boye, en utmärkt diktare.

Citat:
Feminister har aldrig påstått att kvinnor är som ofullgångna män och att mannen är idealet. De varken ser sig som eller tänker som män. Det är antifeministiska mansaktivister som påstår det.
Jag har aldrig sagt att de sagt det. Jag säger att dagens vänsterfeminism har sin grund i den idén. För annars skulle de kunna definiera vad en kvinna är. Vilket vänsterfeminismen inte kan.

Citat:
Naturligtvis kan feminister definiera vad en kvinna är. Det vore konstigt om de inte kunde det.

Könsidentiteten börjar framträda först när barnet är i 3-årsåldern. Det är då barnet upplever sig själv som en könsvarelse, sett ur ett psykologiskt och medicinskt hänseende.
Jag efterfrågade definitionen av en kvinna. Om det finns en definition, kan du väl berätta vad den är? Låt höra?

Vad? Finns det en könsidentitet nu? Men könet är socialt enligt vänsterfeminismen. Då måste könsidentiteten vara formad socialt. Eller så är det något som inte går ihop här?
Citera
2024-12-01, 00:09
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Du säger att det inte går och visade själv i det här inlägget att det går. Du kan inte tillhöra eliten bland kvinnor.
Ja, efter geografiska regioner. T ex Norge, Italien, Kina, Ryssland och jordens övriga länder. Norrmän, italienare, kineser, ryssar och alla andra etniciteter. Ens etniska bakgrund kan man ta reda på genom att ta ett DNA-test på en släktforskningssajt, t ex MyHeritage.

Släpp den här diskussionen om indelning av människoarten.

Citat:
Nej det är det inte alls. Du hittar på. Dina egna länkar har visat det. Pojkar behöver inte träna.
Pojkar behöver också träna. På samma sätt som med allting annat som man vill bli bättre på. I övrigt hänvisar jag till Jenny9s svar.

Citat:
Du pratar om 1800 talet och jag pratar om andelen kvinnor idag. Jag vet mycket väl att det finns kvinnor som uppfunnit saker, men skulle jag räkna alla uppfinningar av män bara sista åren, skulle jag får sitta och rabbla i timmar.
Andelen uppfinningar som gjorts av kvinnor de senaste åren är ca 20 % (siffran varierar dock från land till land). Många av dagens uppfinningar är resultat av flera års lagarbete.

Citat:
Jag vet det. Kanske är genetiskt?
Det är kulturellt. Det är en något större andel kvinnliga än manliga kodare i Singapore och Malaysia, medan i Singapore är ca hälften systemanalytikerna/-designers kvinnor. I Kina är över 50 % av studenterna vid de tekniska universiteten kvinnor. I Oman vid Gulfen är över hälften av studenterna på ingenjörsutbildningarna kvinnor. Estland är det land som har den högsta andelen kvinnor inom STEM inklusive matematik i Europa.

På Grace Hoppers tid var en stor del av kodarna kvinnor, betydligt större än den nuvarande.

I Sverige är ca hälften av arkitekterna kvinnor.

Är alla dessa tekniskt intresserade kvinnor lesbiska pojkflickor? De är tydligen irriterande synvillor som stalkar dig överallt. Varför denna sjukliga fixering vid pojkflickor?

Riktigt vassa matte-tjejer som vann tävlingen Pangea matematik 2021 respektive 2024:
https://via.tt.se/pressmeddelande/3300154/yixuan-fran-taby-bast-i-sverige-pa-matematik?publisherId=3235642

https://www.mynewsdesk.com/se/jensen-education/pressreleases/stella-fraan-jensen-grundskola-baest-i-sverige-paa-matematik-3307850

Säkert lesbiska pojkflickor.

Bläddra neråt tills du når ”topp 10 - årskurs 9”: https://pangea-tavling.se/resultat-23-24/

Vilka har de tre översta topplaceringarna och plats nr 6?

Citat:
Jag pratar om dagens vänsterfeminism. Jag är inte mot kvinnlig frigörelse. Däremot de som ljuger och påstår saker som inte är sanna. Som man gör idag. Rena påhitt.
Nämn osanna saker som dagens vänsterfeminister påstår.

Citat:
Undantagen är inte normen. Jag påstår att det är fler pojkflickor i manliga yrken och mer bögar inom mode. Vilket vem som helst kan se med sina egna ögon.
Den största majoriteten av pojkflickorna är faktiskt straighta, en del är bisexuella och några är flator. Alltid dessa pojkflickor som förföljer dig vart du än går.

Citat:
För det finns inga belägg för det. Men kvinnor som gör det, har jag själv varit vittne till.
Jag förstår att kvinnor faller i gråt varje gång de hamnar i sällskap med dig.

Citat:
Dina inlägg visar även att du försökt bortförklara att män 65+ har bäst allmänbildning, när jag drog upp att du sagt det tidigare.
Uppgiften om 65 år eller äldre akademiskt utbildade män som bor i städer hittade jag i en artikel från Aftonbladet. Men eftersom du är en rabiat antifeminist så är denna tidning enligt dig en vänstervriden blaska med en politisk agenda. Så du kan bortse från denna uppgift och istället ta till dig seriösa och politiskt oberoende forskares slutsatser om könsskillnader i allmänbildning.
Citera
2024-12-01, 01:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ja, efter geografiska regioner. T ex Norge, Italien, Kina, Ryssland och jordens övriga länder. Norrmän, italienare, kineser, ryssar och alla andra etniciteter. Ens etniska bakgrund kan man ta reda på genom att ta ett DNA-test på en släktforskningssajt, t ex MyHeritage.

Släpp den här diskussionen om indelning av människoarten.
Men släpp den själv. Jag har sagt att det går, du har sagt att det inte går och sedan har du själv visat att det går.

Citat:
Pojkar behöver också träna. På samma sätt som med allting annat som man vill bli bättre på. I övrigt hänvisar jag till Jenny9s svar.
Vill man bli bättre på vissa saker behöver man träna. Men pojkar har bättre förmåga medfödd.

Citat:
Andelen uppfinningar som gjorts av kvinnor de senaste åren är ca 20 % (siffran varierar dock från land till land). Många av dagens uppfinningar är resultat av flera års lagarbete.
Citat:
Kvinnor äger knappt 1 procent av alla aktiva patentinnehav, jämfört med 6 procent för män och 93 procent för företag. När det gäller uppfinnarna bakom de aktiva patenten är fördelningen 6 procent kvinnor, 91 procent män och övriga är obestämda eller okända.
https://tidningensyre.se/2021/11-mars-2021/mannen-ager-sverige-fa-kvinnliga-uppfinnare/

Citat:
Det är kulturellt. Det är en något större andel kvinnliga än manliga kodare i Singapore och Malaysia, medan i Singapore är ca hälften systemanalytikerna/-designers kvinnor. I Kina är över 50 % av studenterna vid de tekniska universiteten kvinnor. I Oman vid Gulfen är över hälften av studenterna på ingenjörsutbildningarna kvinnor. Estland är det land som har den högsta andelen kvinnor inom STEM inklusive matematik i Europa.

På Grace Hoppers tid var en stor del av kodarna kvinnor, betydligt större än den nuvarande.
Vad är det som säger att det är kulturellt och inte genetiskt. Hur bevisar man det? Menar du att kvinnor inte kan födas intelligentare än män? Intelligens har en rätt så stor korrelation med genetik. Sen skriver du en massa olika saker. En del är antagna till skolor, en del programmerar, en del gör andra saker. Vi diskuterar IQ.

Citat:
I Sverige är ca hälften av arkitekterna kvinnor.

Är alla dessa tekniskt intresserade kvinnor lesbiska pojkflickor? De är tydligen irriterande synvillor som stalkar dig överallt. Varför denna sjukliga fixering vid pojkflickor?
Har ingen aning hur det är bland arkitekter. Men om du vill, kan även jag dra till med något påstående som du inte framfört och fråga om du verkligen anser det. Jag är bra på sånt, men kan du inte vara seriös, kan jag göra samma som med Jenny9 med dig.

Citat:
Riktigt vassa matte-tjejer som vann tävlingen Pangea matematik 2021 respektive 2024:
https://via.tt.se/pressmeddelande/3300154/yixuan-fran-taby-bast-i-sverige-pa-matematik?publisherId=3235642

https://www.mynewsdesk.com/se/jensen-education/pressreleases/stella-fraan-jensen-grundskola-baest-i-sverige-paa-matematik-3307850

Säkert lesbiska pojkflickor.
Bläddra neråt tills du når ”topp 10 - årskurs 9”: https://pangea-tavling.se/resultat-23-24/

Vilka har de tre översta topplaceringarna och plats nr 6?
Lista på finalisterna i matte sm. Inte en svensk tjej av 28. Två flickor tror jag? Men svårt att avgöra bland alla kinesiska namn.
https://www.mattetavling.se/nyheter/rets-finalister-1

Citat:
Nämn osanna saker som dagens vänsterfeminister påstår.
Kön är en social konstruktion.

Citat:
Den största majoriteten av pojkflickorna är faktiskt straighta, en del är bisexuella och några är flator. Alltid dessa pojkflickor som förföljer dig vart du än går.

Jag förstår att kvinnor faller i gråt varje gång de hamnar i sällskap med dig.
Trams.

Citat:
Uppgiften om 65 år eller äldre akademiskt utbildade män som bor i städer hittade jag i en artikel från Aftonbladet. Men eftersom du är en rabiat antifeminist så är denna tidning enligt dig en vänstervriden blaska med en politisk agenda. Så du kan bortse från denna uppgift och istället ta till dig seriösa och politiskt oberoende forskares slutsatser om könsskillnader i allmänbildning.
Jag är ingen rabiat antifeminist, även om jag är mot vänsterfeminismen. Har inte kommenterat Aftonbladet överhuvudtaget, utan bara repeterat ditt eget påstående, som du då helt plötsligt försökte bortförklara. Sen skapar du någon pseudodebatt om det och börjar nu projicera åsikter på mig, som det inte finns någon grund för, som kvinnor brukar göra, då det tar all kritik som personliga påhopp.

Du är lite som en kvinna som jag diskuterade med en gång. När jag sa att kvinnor hade mindre hjärnor än män, svarade hon. "Nu vet jag att du hatar kvinnor!", Men det gör jag förstås inte, sa bara sanningen. En annan påstod att hon blivit utsatt för hat, när dom dömde ut hennes klänning som ful(inte jag). Men sånt visar förstås på något. Även ditt utbrott här också, då även du verkar utgå från att om man inte håller med, hatar man. Ni behöver nog gå en kurs och lära er att det inte behöver vara så.

Men vill du, kan jag väl kalla dig inskränkt vänsterextremistisk manshatande feministnucka utan förmåga till kritiskt tänkande, utan grund. Om det är sån debatt du vill ha?

Aftonbladet? Är det därifrån du tar alla fakta? Inte undra på att du tror på allt som sägs. Sen kan vi hålla på så här, om det är vad du önskar?
Citera
2024-12-01, 05:20
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
En bok som vänder sig till 6-9 år gamla barn! En illustrerad barnbok! Är du verkligen på den nivån?

Atinukes bok ”Brilliant Black British History” hyllar svarta människors bidrag genom Storbritanniens historia. Boken handlar om tidig migration, afrikanskt inflytande i det romerska imperiet och anmärkningsvärda individer som var verksamma vid det engelska hovet under Tudor-eran, t ex rättegångsbiträden, trumpetare, soldater och tjänare.

I barnboken står inte en enda rad om afrikaner som bygger Stonehenge. Det är bara helknasiga konspirationsteorier som rasistiska rörelser sprider. Som den unge tönten på odysee.com gör.

https://justimagine.co.uk/childrens-books-review/brilliant-black-british-history/

Boken har förresten fått goda recensioner och rekommenderas varmt. Den kan du köpa och ge i julklapp till ditt barnbarns barn.

PS. Det ovan är egentligen oviktigt. Du har fortfarande inte svara på vad din ståndpunkt är angående korrelation mellan hjärnstorlek och IQ. Finns det en korrelation eller inte? Min uppfattning är att du inte vill svara på det, eftersom det finns en skillnad i hjärnans storlek mellan könen, vilket i såfall kan användas som delförklaring till en liten diskrepans i genomsnittlig IQ.
Senast redigerad av Stig-Britt 2024-12-01 kl. 05:28.
Citera
2024-12-01, 11:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Här är en till databas som visar en liten skillnad i IQ till mäns fördel, vad gäller medelvärdet:

Kod:
# 	Gender 	Average IQ 	Number of responses
#1 	Male 	100.95 	        100000+
#2 	Female 	98.83 	        100000+

https://iq-global-test.com/analytic/gender

Därtill kan man se data över länders nationella medelvärden: https://iq-global-test.com/analytic/country
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in