Citat:
Ursprungligen postat av
VemSkaManTroPa
Tänkte att det var bäst att skriva om flera gånger, så att man inte blir anklagad för att skapa en trådsanning, ha ha ha . Du verkar ju veta väldigt mycket om paret så jag tänkte att du kanske visste om Joakim fick betalt för både resa och boende dvs. till sitt privata konto.
Om det är något oklart kring transaktioner som sker i Jocke & Jonna AB dvs. att företaget skulle betala resor men sen får paret betalt av diverse medresenärer till sina privata konton, skulle det då stå i en FUP som handlar om Chrippa...
Om nu Jocke & Jonna AB har betalat boende alt. resa/boende, så ser det ju inte bra ut om Joakim får betalt till sitt privata konto. Detta borde väl i så fall hamna i ett eget ärende hos Skatteverket men vad vet jag...
Trevlig kväll på dig!
Jag utgick från de Jocke sa i podden.
Nej i Chrippas fup kanske det inte visas, men ibland kan man ju se i fupar hur pengar flyttas runt på olika konton, dom vill kanske kolla upp det för det var en hög summa.
Men misstänker dom att Jocke har begått brott så lär det ju bli något för Skatteverket som man sedan kan ta del av.
Nu hade ju Jocke konversationen mellan han och chrippa kvar som visar på att han lånade pengar till resan.
Sen vet ju inte jag vilka pengar Jocke använde men jag tycker dom verkar sköta ekonomin bra.
Trevlig kväll till dig också!