2024-11-27, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag har sett SJS med prefab nu och maken till förebild han är!

Han sa klart och tydligt att han gillar Jocke och tycker att han är bra.

Sen att några vill prenumerera på förbaskade elakheter kring människor som de inte vet något om bara för att sänka Jocke är på riktigt sjukt.

Jag skriver som prefab sa. Ta ett glas vatten och tänk hur fantastiskt det är att kunna det dvs positiva tankar.

Håller med om att man inte ska hitta på saker om Joakim (eller någon annan för den delen), oavsett om anledningen är att sänka honom eller inte.
Personligen tycker jag dock att det är tråkigt när användare blir attackerade när saker (som bevisligen är sanna) tas upp här, det dröjer inte länge innan attackerna kommer.
I denna tråd verkar det inte vara accepterat att skriva vad som helst men i en annan tråd verkar det mesta vara accepterat, lite dubbelmoral kan man tycka.

Ha en trevlig dag!
Citera
2024-11-27, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Du förstår att Jocke har egna pengar som inte är företagets va? han har en lön han också. Om han lånar ut pengar är det väl från hans egna.
Du dumförklarar dig själv hela tiden.

Jocke kan ju inte styra vilka pengar han får av T han jobbar ju också och får lön.

Ska du hålla på att tänka såhär blir det ju tillslut väldigt knepigt för då kan ju lika gärna affärer säga att dom inte vill ta emot pengar från kräftan & T för dom KAN vara olagliga.
Jocke kan ju inte låtsas att han inte vet om T tvättar pengar för Jocke har ju ringt eko och påståt att det är så.
Citera
2024-11-27, 11:50
Medlem
Citat:
Du förstår att Jocke har egna pengar som inte är företagets va? han har en lön han också. Om han lånar ut pengar är det väl från hans egna.
Du dumförklarar dig själv hela tiden.

Jocke kan ju inte styra vilka pengar han får av T han jobbar ju också och får lön.

Ska du hålla på att tänka såhär blir det ju tillslut väldigt knepigt för då kan ju lika gärna affärer säga att dom inte vill ta emot pengar från kräftan & T för dom KAN vara olagliga.

Vet du om Joakim betalade (med sina privata pengar) både för flyg och boende åt sin bror, broderns flickvän och barn?

Om Joakim betalat hela boendet med företagets pengar, ser det då inte lite underligt ut om han får betalt för boendet till sitt privata konto?
Om brodern endast betalade för flyget, ser det då inte lite underligt ut om företaget bjuder Joakims bror, flickvän och barn på boende?

Vad har du för tankar kring detta?

Ha en trevlig dag!
Citera
2024-11-27, 14:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Vet du om Joakim betalade (med sina privata pengar) både för flyg och boende åt sin bror, broderns flickvän och barn?

Om Joakim betalat hela boendet med företagets pengar, ser det då inte lite underligt ut om han får betalt för boendet till sitt privata konto?
Om brodern endast betalade för flyget, ser det då inte lite underligt ut om företaget bjuder Joakims bror, flickvän och barn på boende?

Vad har du för tankar kring detta?

Ha en trevlig dag!

Mycket om här, jag tänker att har det gått fel till så lär vi ju kunna läsa det i en fup.
Jag tror inte det är något oklart kring detta då han var kallad som vittne och inte misstänkt.
Citera
2024-11-27, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av daxvaxpax
Jocke kan ju inte låtsas att han inte vet om T tvättar pengar för Jocke har ju ringt eko och påståt att det är så.

Okej det var mer en vad jag visste att Jocke ringt eko om T.
Citera
2024-11-27, 16:10
Medlem
Citat:
Mycket om här, jag tänker att har det gått fel till så lär vi ju kunna läsa det i en fup.
Jag tror inte det är något oklart kring detta då han var kallad som vittne och inte misstänkt.

Tänkte att det var bäst att skriva om flera gånger, så att man inte blir anklagad för att skapa en trådsanning, ha ha ha . Du verkar ju veta väldigt mycket om paret så jag tänkte att du kanske visste om Joakim fick betalt för både resa och boende dvs. till sitt privata konto.

Om det är något oklart kring transaktioner som sker i Jocke & Jonna AB dvs. att företaget skulle betala resor men sen får paret betalt av diverse medresenärer till sina privata konton, skulle det då stå i en FUP som handlar om Chrippa...

Om nu Jocke & Jonna AB har betalat boende alt. resa/boende, så ser det ju inte bra ut om Joakim får betalt till sitt privata konto. Detta borde väl i så fall hamna i ett eget ärende hos Skatteverket men vad vet jag...

Trevlig kväll på dig!
Citera
2024-11-27, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Tänkte att det var bäst att skriva om flera gånger, så att man inte blir anklagad för att skapa en trådsanning, ha ha ha . Du verkar ju veta väldigt mycket om paret så jag tänkte att du kanske visste om Joakim fick betalt för både resa och boende dvs. till sitt privata konto.

Om det är något oklart kring transaktioner som sker i Jocke & Jonna AB dvs. att företaget skulle betala resor men sen får paret betalt av diverse medresenärer till sina privata konton, skulle det då stå i en FUP som handlar om Chrippa...

Om nu Jocke & Jonna AB har betalat boende alt. resa/boende, så ser det ju inte bra ut om Joakim får betalt till sitt privata konto. Detta borde väl i så fall hamna i ett eget ärende hos Skatteverket men vad vet jag...

Trevlig kväll på dig!

Jag utgick från de Jocke sa i podden.

Nej i Chrippas fup kanske det inte visas, men ibland kan man ju se i fupar hur pengar flyttas runt på olika konton, dom vill kanske kolla upp det för det var en hög summa.

Men misstänker dom att Jocke har begått brott så lär det ju bli något för Skatteverket som man sedan kan ta del av.

Nu hade ju Jocke konversationen mellan han och chrippa kvar som visar på att han lånade pengar till resan.
Sen vet ju inte jag vilka pengar Jocke använde men jag tycker dom verkar sköta ekonomin bra.

Trevlig kväll till dig också!
Citera
2024-11-27, 17:12
Medlem
Citat:
Varför ska han vittna om han inte vet något om pengarna. det är ju för att han vet som han får vittna och om pengarna från T var olagliga så visste han ju det
Citera
2024-11-27, 19:45
Avslutad
Citat:
Varför ska han vittna om han inte vet något om pengarna. det är ju för att han vet som han får vittna och om pengarna från T var olagliga så visste han ju det

Jag skrev att Jocke misstänkte att det kunde handla om det då han fick tillbaka pengar av T som egentligen chrippa skulle betala tillbaka till honom men han var för fattig så pappsen fick fixa.
Citera
2024-11-27, 21:06
Medlem
Citat:
Jag skrev att Jocke misstänkte att det kunde handla om det då han fick tillbaka pengar av T som egentligen chrippa skulle betala tillbaka till honom men han var för fattig så pappsen fick fixa.
Nej du skrev att han var kallad som vittne.
Citera
2024-11-28, 10:58
Avslutad
Citat:
Nej du skrev att han var kallad som vittne.

Jag tycker du ska gå tillbaka och läsa de jag har skrivit igen så kanske du fattar.
Citera
2024-11-28, 11:21
Medlem
Citat:
Jag tycker du ska gå tillbaka och läsa de jag har skrivit igen så kanske du fattar.
Du skriver att han var kallad som vittne och inte som misstänkt. om han är där som vittne så måste han ju veta annars har han ju inte nåt att säga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in