Jag har en intuitiv känsla att Hassan inte alls är 73 år gammal..
Precis som unga ”nysvenskar” fuskar med åldern nedåt för att klassas som barn så förekommer det att det bland äldre fuskas uppåt för att snabbare få lyfta folkpension… för att kunna jobba och lyfta pension samtidigt som de fortfarande har hyfsad hälsa och ork..
Hassan har enligt Gräddis 5k nånting i pension vilket han måste klara sig på, vilket om det stämmer betyder att han här i Sverige får bidrag upp till en skälig levnadsnivå.. Att han likt många av de gnällkäringarna som ringer in till de här ring-in-programen på radion måste klara sig på sin lilla pension stämmer förstås inte, bidragen de får nämns ALDRIG när de talar om sin ekonomi..
Jag tvivlar som sagt på Hassans uppgivna ålder, min intuition säger mig det, hans appearance är inte en 73 årings, dessutom har han väl rökt sen han var fjorton..
Vidare så är nog jobbet han har inte vitt, då fallerar hela upplägget med bidrag osv..
Här ligger det en hund begraven och det anas ugglor mossarna..
Självklart är det nu så att han trots sina goda inkomster nu satt sikte på Gräddis slantar också nu efter försäljningen av lägenheten..
Pengarna och så lite fitta på köpet..