2024-11-27, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Klart det hade vart bra om dom hade utbildning men deras engagemang och drivkraft är bra nog anser jag

Oavsett vart det leder? (Bortsett från P&S pekuniära intressen).
Citera
2024-11-27, 14:27
Medlem
Citat:
Dom får väll jobba för att förändra sitt beteende så kan dom säkert komma på fötter efter några år
Ett stort kanske... och sen har vi ju ett gäng som inte kommer kunna det.
Citera
2024-11-27, 14:29
Medlem
Citat:
Om någon de 500+ hade lurats dit så hade dom nog vart rätt angelägna av att bevisa att dom inte var den dumpens fiskare hade chattat med och då hade dom på ett trovärdigt sätt kunna gått till botten med det
Med en trovärdig berättelse som håller ihop tillsammans med eventuell chattlogg eller dylikt så skulle både S&P tvivla på att dom konfronterar samma person
Det förutsätter att folk tror på dem, tänk efter hur många är i denna, den andra tråden och på Telegram.
Det är 0 tolerans, så fort Dumpen publicerat så är de skyldiga och ingen tror något som sägs, och slänger ur sig saker som att det ända dem kan göra är att ta livet av sig eller häng dom.
Att yttra sig om ämnet är att göra sig skyldig även om man inte blivit uthängd, det är stilen. Hur skall då någon som blivit oskyldigt uthängd som faktiskt ligger uppe kunna bevisa sin oskyldighet?

Det hela hade varit sin sak om det hade funnits en rättegång och personen blivit dömd, men nej, de går rättegångar i förväg och hänger ut folk som inte är dömda med "Potentiell" som någon form av skyddsmantra för att legitimera sitt beteende.

Folk som gjort ett snedsteg -> dölj identitet och uppvisa ett problem. (Och ändra sätt att fiska och chatta för den delen, häng inte på sidor för vuxna ex)
Folk som konfronteras en andra gång, här kan man ju diskutera ändringar med mera.
Folk som jobbar med barn, här är en helt annan sak.
Folk som har domar sedan tidigare eller döms i samband (Alltså för just exakt detta inte tjänstefel som polisen dömdes för, då de är helt irrelevant i sammanhanget)

Men vet du varför det aldrig kommer ske någon ändring? För de tycker om att straffa de som inte går att döma, de tycker om makten, de vill ha pengarna som åker in...

Som det är, om man bara utgår ifrån punkten "De tycker om att se dem straffas".
Det är rätt uppenbart när de befinner sig både här och i Telegram, och folk ger sig ut för att skada eller bryta ner folk utan att säga ett jävla ord eller uppmana dem att sluta. De skyller ifrån sig med "Vi kan inte kontrollera hur andra beter sig" för att de skiter i det och tycker om att de beter sig så som de gör.

Man skall ANTA att det finns tidigare offer, eller ANTA att de förr eller senare skulle ta å träffat på något barn.
När de varit i 18+ och raggat och en lömsk fiskare jävlats med dem.
Seriöst, hela upplägget är vedervärdigt.

Det hade varit sin sak om man kunnat garantera att de finns tidigare offer där polis lagt ner utredning ex. Men tvivlar på att om man hade kunnat bevisat att de varit skyldiga att polis hade lagt ner.

Man gömmer sig bakom det påstådda goda arbetet och ignorerar allt skit som blir där efter.

Det har nämnts om och om igen, barn och familj till de uthängda drabbas negativt.
Alltså en direkt negativ åverkan på barn som är riktiga för att POTENTIELLT skydda eller motverka...

Hör du inte själv hur jävla idiotiskt det låter, det är bara ett rent kasst jävla berättigande för att få fortsätta skada dessa barn i HOPP om att de skyddar andra barn.

REN IDIOTI!
Citera
2024-11-27, 14:30
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Spelar det någon roll om fiskaren är drivande eller ej?
Fortfarande gäddans val att fortsätta sexchatta med vad han tror är ett barn

En ansvarsfull vuxen hade satt stopp
Det spelar visst roll om de drivs på, för det att gäddan har ett val och kan ha gjort ett annat val om ingen drivit på. Och inte ens Sara tror att en 14 vill ha en 60, det har hon skrikigt till gädda.

Det har inte tydligt framgått i alla konfrontationen att de trott det var ett barn. Dumpar tyder på att de kan ha trott det var rollspel i vissa konfrontationer.
Citera
2024-11-27, 14:32
Medlem
Citat:
Eller så bevisar Pelle genom de chattloggar han har att någon försöker sätta dit han så följs dom åt till polisen och bevisar att det inte är han dom haft kontakt med

Det är betydligt svårare att sätta dit någon hos dumpen än du tror

Bertil lille, du får se upp när du sexchattar med killar på GRINDR så det inte är Dumpen som lurar i vassen.
Med din naivitet så kan du absolut i kåttillstånd luras över till en annan plattform där Dumpen i förbifarten slänger ur sig ”14 år” bland alla kukar och det går undan som in i helvete. Det är lätt hänt.

Nu är ju inte du förståndshandikappad men ibland slinker det med normalbegåvade av bara farten. Upptäcks Dumpens trick i chatten så fyller givetvis den överkåta fjortonåringen 15 om tre dagar och bor naturligtvis i samma håla. Allt är förberett och noga planerat.

Kolla själv hur Dumpen smörjer i chattarna. Fullständigt efterblivet och verklighetsfrånvänt men en sexutsvulten trillar givetvis dit. Blir inte bra allas det där men svenska folket bjuds på högklassig underhållning.
Citera
2024-11-27, 14:37
Medlem
Citat:
Dom får väll jobba för att förändra sitt beteende så kan dom säkert komma på fötter efter några år
Hur fan tänker du de skall de? Ta andra tråden och Hassanvonessen som sprutar i sin byxa när någon nämner mailbomb för att förstöra någons liv år efter.

Om folk inte kan behålla sina jobb finns det inte någon möjlighet att jobba på vad som gjort det blivit fel. Man har inte råd att söka vård. Stor risk för att börja med annan brottslighet...

Folk i andra gruppen och Telegram visar att psykopater som tror de är normala inte kan hantera sådant här.
De behöver lika mycket söka hjälp som "Gäddorna"
De har så lite att göra att om det inte släpps nya artiklar så börjar de frossa, de har blivit beroende på att förstöra folks liv! De skiter fullständigt i vad de gjort, börjar SoP hänga ut andra eller säga "Vi tror denna personen började chatta ett litet tag" så hade de gett sig på dem.

"På fötter efter några år" Hah, skratt retande.
Du är också så blind att du inte inser verkligheten!

Men antar att barnen skall bli av med sina boenden och flytta ifrån sina vänner med mera och straffas hårt för att deras förälder gjort ett misstag och måste "arbeta på sig själv i några år för att komma på fötter innan de kan köpa ett nytt hus i ett villa område och barnet kan skaffa nya vänner efter några år i en sketen lgh någonstans"
Citera
2024-11-27, 14:38
Medlem
Semperexians avatar
Äsch, Bertil et al är helt ointresserade av att väga för- och nackdelar. De är ute efter ursäkter.
Senast redigerad av Semperexian 2024-11-27 kl. 14:48.
Citera
2024-11-27, 14:42
Medlem
Citat:
Jag förstod precis
Det är väll klart att man kommer med försvar om man har något men gäddornas handlingar går aldrig att försvara så det är lika bra att dom accepterar att dom blivit avslöjade och lever med konsekvenserna

Sen är det Klart dom kan försöka vända sig till en annan tidning om dom tror att dom kan bättre komma till tals där och få upprättelse, det är inget som hindrar dom

Om jag blir konfronterad av en tidning om något jag skrivit så är det klart att jag ser till att bemöta det och försöker ge min bild av det hela, det är en självklarhet
Sen har jag väldigt svårt att tro att jag skulle skriva något som jag sedan inte skulle kunna stå för

Jaha så du förstod men valde ändå att svara någon smörja om att dumpen inte erbjuder vård som va helt orelevant för de jag sa?

Så om man sållar in din ordsallad så greppar du alltså och håller med om konceptet att om jag sköt dig i benet skulle du inte vilja att jag var den som gav dig vård.

Låt oss prova en annan hypotes eftersom du verkar så övertygad om SoP enbart far med den absoluta sanningen.

Skulle du satsa ditt liv på att SoP aldrig har ljugit, skarvar, klippt, klistrat, eller på något annat sätt manipulerat de material dom publicerar i syfte att framställa gäddorna som mer klandervärda?
Citera
2024-11-27, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Jag tänker mig att Bodström åtar sig detta inte bara för att han känner att han har ett starkt fall utan även för att han principiellt tror stenhårt på rättssamhället och tycker detta är rättsvidrigt
Bodström är en knarkare som propsar för urinprov för andra men vägrar att göra det själv. Han satt även i styrelsen för Allra, som blåste pensionärer på hundratals miljoner.
Citera
2024-11-27, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ett stort kanske... och sen har vi ju ett gäng som inte kommer kunna det.

Absolut och det är synd dom valde att avsluta sitt liv

Jag hade hellre sett att dom inte tog sitt liv
Citera
2024-11-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpunktM
Har en juridisk fråga avseende dumpen, som kanske någon kan besvara?

Själva publiceringen går ju under utgivningsbeviset i tryckfrihetsförordningen. Även om det är ganska uppenbart att utgivningsbeviset används som ett kryphål för att kunna hänga ut gäddor med namn och bild, så är det nog ingen som ifrågasätter dess laglighet. Lexbase med flera använder ju samma kryphål. Däremot så undrar jag över kontakten med gäddornas arbete och familj.

Ur brottsbalken, kring förtal:
"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

I flera klipp framgår det ganska tydligt att de avser att kontakta gäddans familj och upplysa denna om gäddans beteende/brott. Kommer de runt detta också, genom "arbetet" som journalist/utgivningsbevis? Kan de hävda att de kontaktar familjen i syfte att försöka få till en intervju? Det låter ju rimligt, men samtidigt framgår det ganska tydligt i filmerna att de har för avsikt att kontakta familjen just för att sprida information om gäddan. Utgivningsbeviset/arbete som journalist är väl inte ett automatiskt skydd mot att dömas för förtal? När de dessutom filmar sitt uppsåt och publicerar detta, så ter det sig märkligt att detta är lagligt.

Vore intressant att höra någons juridiska expertkunskap på området. Observera att jag inte är gädda, och jag är inte heller dumpenmotståndare, även om jag anser att de rör sig lite väl mycket i gråzonen. Det bästa hade varit om polisen fick brottsprovocera fram vissa brott, och då kanske främst brott mot barn.

Det korta svaret är att dom systematiskt begår förtal till punkt och pricka men utgivningsbeviset gör det mycket mer omständigt att ställa dom till svars.
JK har väll hittills inte vågat göra sitt jobb för rädslan att bli kallad peddokramare av dumplingarna, så hittills är det bara en person som drivit processen på egen front. Resterande väntar sannolikt på utfallet av den rättegången och då öppnas floddörrarna o SoP kan förvänta sig en framtid på existensminimum då fogden kommer plocka allt dom äger o har utav värde tills dom dör för o betala skadestånden.
Citera
2024-11-27, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Förstod du verkligen inte Hitler-parallellen eller spelar du bara dum?
Alla är nog ganska överens om att övergrepp mot barn är upprörande, hör o häpna.
Den springande punkten i sammanhanget är att bara för att någon begår ett brott ger det inte dig rätten att begå ett brott.
Eller som Bodström pedagogiskt försökte förklara för skolpojken Putte, bara för att någon snor din cykel ger det inte dig rätten att sno någon annans cykel.

Det Dumpen och dumplingar förespråkar är alltså nån sorts primal huggabugga stenålders öga för öga logik med twisten att den du utkräver ett öga ifrån (gäddan) i majoriteten av fallen inte har tagit ett öga från dig.(blivit dömd för/begått ett brott)

Jag tycker det är väldigt illa att några skojare lyckats få in en kvarts miljon människor i nån form av mass-psykos där man värdesätter livet av några påhittade Mållgan-barn över riktiga barn, bara så dom ska kunna tigga swish.
Men tycker jag vi ska ta lagen i egna händer o låsa in dom på Säter utan en rättvis rättegång för de? Absolut inte.

Ligger "lite efter" med läsning av tråden — ovanstående förtjänar att upprepas...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in