2024-11-27, 00:39
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Helt med på dina tankar. Sara har uppgivit att det är de utsatta ungdomarna de skyddar. De som använder sex som självskadebeteende osv.
Övertygad om att det finns ungdomar som bjuder ut sig till vuxna. Dock lika övertygad om att tittar du på den "marknaden" i Sverige idag så är det övervägande dumpen fiskare, phs, utpressningsförsök osv.

Ja, och Sara et al är inga vidare förebilder utan snarare kontraproduktiva för unga som hamnat fel. Offermentalitet är inget sätt att sig ur något, snarare tvärtom. Sara och Patrik är två lysande skräckexempel på det. Finns inget för en utsatt människa att hämta bland den typen av människor som Sara och Patrik utgör, i alla fall inte om hon vill utvecklas och växa. Människor som bara fortsätter hamna snett i livet och ändå tror de har något att lära andra och samhället är dock fett underhållande. Som cirkusnummer betraktat är de svårslagna.
Senast redigerad av DrComfort 2024-11-27 kl. 01:04.
Citera
2024-11-27, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Spelar ingen roll, fiskaren utger sig för att vara minderårig och dom trots det agerar sexuellt
Spelar ingen roll hur mycket dom än lockar
Gäddorna är dom som agerar fel

Dom borde sagt nej redan i början av chatten och sagt att dom inte är intresserad

Att du hela tiden ska förminska gäddorna ansvar är ju helt sjukt, gäddorna bär hela skulden för deras konsekvenser och inte dumpen

Dumpen synliggör deras vidriga agerande och inget annat

Lessler, den högt ansedda, må slå mig på käften om jag har missuppfattat någonting, men – som jag har uppfattat det:

Det är inte straffbart att "prata skit med Dumpen", då det inte finns någon minderårig i andra ändan av ledningen. Det är inte ens straffbart att söka sig till ett möte, då det inte finns något "offer" att möta... "Olämpliga konversationer" i vissa fall, ja, speciellt om "gäddan" till vardags har att umgås med eller rentav är överordnad minderåriga i sin yrkesutövning. Att hänga ut någon i den situationen syftar enbart till att trigga "swishfingrarna" hos förnedringsberoende dumplingar – till ingen nytta för "saken" men till pekuniär nytta för Dumpen-grundarna...

Dumpen-grundarna må ha sprungit i "psykologiska trappor" aldrig så mycket (med den respektabla kulmage som Patrik visar upp i vissa foton, har han nog inte sprungit så mycket...), men det finns dock anledningar till att, för att få tillgång till högre utbildningar, det krävs godkännande från lägre nivåer – då det annars inte kan antas, att eleven kan tillgodogöra sig utbildningen.

I en annan tråd, "Skvaller om höjdhopparen Patrik Sjöberg", vilken huvudsakligen har till uppgift att "prata skit om Patrik", rapporterades det, att Patrik offentligen hade annonserat avsikten att studera Naturvetenskap... I akt och mening därav, var han alltså tvungen att först fullfölja en grundskoleutbildning och han anslöt sig verkligen till någon privatskola i den avsikten. En "kursare" meddelade dock, att Patrik hoppade av, redan efter den första tentan. Den kan inte ha varit så "lyckad"...

Vad Sara har för utbildning vet jag inte – men – ehuru hon förefaller vara mera "gatsmart" än Patrik, tyder ingenting på att hon har någon högre utbildning.

Dessa två skall alltså - med dumplingarnas benägna påhejande i deras iver att beskåda förnedring – bedöma, i vilket psykologiskt skick "gäddorna" befinner sig vid uthängningstillfället.. Att dumpengrundarnas pekuniära intressen står i högsätet vid dessa tillfällen, därom kan väl knappast råda något tvivel numera? Man har helt enkelt hänvisat "gäddorna" till Impulskollen, vilka inte har några kvalificerade, psykologiska resurser, varigenom Dumpen-grundarna helt automatiskt har fått en ohemult – med tanke på deras insats – tilltagen "payback"...

Eller hur?
Citera
2024-11-27, 01:17
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Det är snart jul och julbord med tillhörande näsgodis och hårda klappar kräver klirr i kassan. Nu när IK är ute ur leken så har intäkterna strypts rejält. Därav töms lagret ut för att få lite uppmärksamhet i detta mörker som svept in över Dumpen AB och dess sidoverksamheter.

Det där med att lägga undan en slant när det rullar på bra existerar inte för PruttSara och NäsgodisPutte. I samma stund som cashen trillar in försvinner dom iväg som en oljad blixt. Tuffa tider för Dumpen AB nu.
Ska vi dra ingång insamling. Janne Josefsson vill gärna lägga en slant, eftersom han välte puttes öl publicistklubben. Sen sa nåt om att sätta på Sara vilket inte alls var uppskattat. Jag har berättat för mina barn att det inte blir några julklappar eftersom jag är på barnens sida. 1-0 till barnen.
Citera
2024-11-27, 01:31
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
När man läser kommentarerna på dumpen, alltså de under konfrontationerna, så är det väldigt svårt missa att nästan alla skribenter särskriver. Skulle man våga sig på att generalisera lite och påstå att dumpens fans är lågutbildade? Jag har själv inte ens gymnasiekompetens. Eller det de som tycker det Dumpen gör är viktigt, egentligen smarta och vi kritiker lite bakom flötet?
Citera
2024-11-27, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Ska vi dra ingång insamling. Janne Josefsson vill gärna lägga en slant, eftersom han välte puttes öl publicistklubben. Sen sa nåt om att sätta på Sara vilket inte alls var uppskattat. Jag har berättat för mina barn att det inte blir några julklappar eftersom jag är på barnens sida. 1-0 till barnen.

Uttrycket ”sätta på barn” lämnade nog södra teatern och Publicistklubben med dålig eftersmak.
Det bästa var när Janne Josefsson bad Patrik Sjöberg hålla truten! Hm så ska det se ut.

Janne Josefsson för i helvete du upprepade det tre gånger, hur är det möjligt? Har älskat dig i alla dessa år men Dumpen är no easy win!

Även solen har sina fläckar tydligen. UG:s finest på äldre dar.

När Sara skulle debattera med Janne i SVT så sprack hennes brallor så Janne fick ett handikapp.

Både Dumpen och Janne hade supa i sina glas när Sara lämnade scenen men kanske behöver mer inför nästa rallarsving.

Insamling till Janne eller Dumpen?
Citera
2024-11-27, 02:27
Medlem
DrComforts avatar
Nu tycker jag att vi alla sätter på oss foliehattarna och avslöjar vilka det är som Aschberg och Bodström vill skydda?
Citera
2024-11-27, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Uttrycket ”sätta på barn” lämnade nog södra teatern och Publicistklubben med dålig eftersmak.
Det bästa var när Janne Josefsson bad Patrik Sjöberg hålla truten! Hm så ska det se ut.

Janne Josefsson för i helvete du upprepade det tre gånger, hur är det möjligt? Har älskat dig i alla dessa år men Dumpen är no easy win!

Även solen har sina fläckar tydligen. UG:s finest på äldre dar.

När Sara skulle debattera med Janne i SVT så sprack hennes brallor så Janne fick ett handikapp.

Både Dumpen och Janne hade supa i sina glas när Sara lämnade scenen men kanske behöver mer inför nästa rallarsving.

Insamling till Janne eller Dumpen?

Jag önskar att Aftonbladet hade konfronterat Sara live, istället för via telefon, hade varit priceless att se en konfrontation där SoP försöker ta sig ifrån platsen med Aschberg efter med micken i högsta hugg!
O vilka grodor som kunde tänkats komma från Patrik i en sån situation!

Nu är dom ju väldigt okonsekventa med vad som publiceras o när men datumet dom själva satt på videon är ju 14 oktober vilket jag vill påstå är innan dom hävde in Sara i sjuksängen?
Citera
2024-11-27, 02:36
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Spelar ingen roll, fiskaren utger sig för att vara minderårig och dom trots det agerar sexuellt
Spelar ingen roll hur mycket dom än lockar
Gäddorna är dom som agerar fel

Dom borde sagt nej redan i början av chatten och sagt att dom inte är intresserad

Att du hela tiden ska förminska gäddorna ansvar är ju helt sjukt, gäddorna bär hela skulden för deras konsekvenser och inte dumpen

Dumpen synliggör deras vidriga agerande och inget annat
Ja de borde ha sagt nej direkt, men, om Dumpen ska vara trovärdiga borde de inte heller ha charmat. Två borde mot varandra blir neutraliserat. Lika illa båda.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-11-27 kl. 02:40.
Citera
2024-11-27, 02:38
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Nu tycker jag att vi alla sätter på oss foliehattarna och avslöjar vilka det är som Aschberg och Bodström vill skydda?
De vill skydda den juridiska rättsstaten. Den måste man vara rädd om.
Citera
2024-11-27, 02:57
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Dumpen är inget annat än underhållning för 95% av alla som tittar. Det fyller självklart ingen större funktion alls för varken dina eller någon annans barn. Den nytta som kommer av att över 10 pers tagit sina liv till följd av uthängningar är självklart inte ens nästan proportionerlig.

Man kan tycka vad man vill om vuxna som sitter och chattar och försöker få till samlag med minderåriga, men du kan inte komma ifrån att de flesta tjejerna eller pojkarna som gäddorna vill ha kontakt med är individer som är 12-15 år. När jag var 12 år så visste jag att jag inte ville ha samlag med vuxna och sökte mig aldrig till vuxna. De vill oftast få kontakt med de i samförstånd och ha samlag under samtycke. Man vet heller inte hur stor del av gäddorna som verkligen hade valt en 13 åring om de hade möjlighet att få en 20 åring. Dumpen utger sig aldrig för att vara just 20 utan alltid minderåriga. Och de spelar på de här nollornas desperation efter sex. Flera av gäddorna är utvecklingsstörda. De fattar knappt bättre. De befinner sig på samma kognitiva nivå som de individer de chattar med.
Fel, oftast är de äldre till en början tom 28, sedan går de ner i ålder. Rena försäljarknep.
Citera
2024-11-27, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Glädjande att se, att du själv kan skilja mellan "ens" och det i svenska språket icke existerande ordet "äns"... .

Sär skrivning, att till nästan 100% vara oförmögen att skilja mellan "än" <-> "en", "ända"<->"enda", osv, indikerar ju inte, att skribenten "äns" förstår betydelsen av de ord hen använder...

Håller definitivt med , men å andra sidan är det ju många på universitetsnivå idag som har svårt med svenska språket .
Citera
2024-11-27, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Du menar att du inte förstod jämförelsen, vilket ditt svar tyder på.
Låt oss göra det ännu simplare then.

Påståendet var:
Dumpen konfronterar gäddan och visar upp vad denne gjort. De har ju möjlighet att "försvara" sig vid konfrontationen, men det går ju inte att snacka bort fakta vilket de inser.

Oavsett vad man tycker om Dumpen måste t.o.m du vara med på att dom orsakar gäddan skada i.o.m sin publicering. Oavsett om du tycker att gäddan får skylla sig själv eller inte så är det ett faktum att publiceringen kommer få negativa konsekvenser för gäddan.

VARFÖR skulle gäddan välja att "försvara" sig i samma medium/tidning whatever du vill kalla dom. När det är dom som publicerar dom klandervärda uppgifterna från första början?

En jämförelse närmare era hjärtan.
Om Aftonbladet "hänger ut" Putte för att han har kört för fort och blivit av med körkortet. Tror du Putte är mer benägen att ge en kommentar ang. detta till Aftonbladet som precis framställt honom som klandervärd, eller är det mer troligt att han vänder sig för att kommentera det hela i Expressen?

Med andra ord. Om jag sköt dig i benet, skulle du hellre vilja få vård av mig eller nån annan?

Jag förstod precis
Det är väll klart att man kommer med försvar om man har något men gäddornas handlingar går aldrig att försvara så det är lika bra att dom accepterar att dom blivit avslöjade och lever med konsekvenserna

Sen är det Klart dom kan försöka vända sig till en annan tidning om dom tror att dom kan bättre komma till tals där och få upprättelse, det är inget som hindrar dom

Om jag blir konfronterad av en tidning om något jag skrivit så är det klart att jag ser till att bemöta det och försöker ge min bild av det hela, det är en självklarhet
Sen har jag väldigt svårt att tro att jag skulle skriva något som jag sedan inte skulle kunna stå för
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in