2024-11-27, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar

Jo visst, men man får göra det på ett bättre sätt där man inte riskerar att oskyldiga inte kan betala sin hyra och så blir deras kontrakt uppsagda.

Absolut där blir vi helt eniga. Om inte FK utrett färdigt tills den 24:e i månaden får dom släppa
utbetalningsspärren.

Samt det finns ju andra myndigheter som jobbar som FK, tex Polisen.
Polisen i Kiruna har ju hand om landets alla fartkameror.
Säj att dom resurser att utreda 10.000 i månaden. Alla kamera bilder över 10.000 raderas.
FK samma sak, när dom nått sitt kapacitetstak så får dom släppa resten.
Citera
2024-11-27, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Ja, för Abdul lär säkert betala tillbaka pengarna han skickat över till Irak dagen han fick bidragen.. klart man ska hålla i utbetalningarna vid misstanke korkade vänsterextremist.
Ja tur man inte vet hur mkt av våra skattepengar som skickas till utlandet😳
Citera
2024-11-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du ser inte faror med att ge staten en enorm makt över varje medborgare? Litar du på statens kompetens, välvilja och brist på korruption?

Jag vill ha så många kameror som möjligt överallt och jag vill att man gör någonting mot alla kategorier fusk och kriminalitet.

Alla medel står till förfogande och dessbättre har vi slutligen AI som väl i produktion är närmast helt gratis i drift, o samtidigt överlägsen människan.

Jag är inte heller paranoid eller anarkistiskt lagd o ser inga faror, tvärtom!

Endast förbättrande möjligheter väntar o skulle problem uppstå så löser man dom OM dessa skulle uppstå.

Staten är VI och VI skall ha all makt, vilket är precis vad som sker!
Citera
2024-11-27, 12:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Jag vill ha så många kameror som möjligt överallt och jag vill att man gör någonting mot alla kategorier fusk och kriminalitet.

Alla medel står till förfogande och dessbättre har vi slutligen AI som väl i produktion är närmast helt gratis i drift, o samtidigt överlägsen människan.

Endast förbättrande möjligheter väntar o skulle problem uppstå så löser man dom OM dessa skulle uppstå.

Snacka om naiv...
Citera
2024-11-27, 12:42
Medlem
Citat:
De borde inte vänta med utbetalning. De betalar ut och samtidigt undersöker. Om det fuskas så får man återbetala helt enkelt.

Så var det problemet löst. Men det är väl för enkelt för den högerextrema regering vi har nu antar jag?

Det mest rimliga vore att utbetalningen sker senast månadsskiftet.

Referensen i ett samhälle är att man arbetar och erhåller lön som utbetalas sista veckan i månaden.

Har Anja sjukt barn den 5:e då får hon vänta tills runt 27:e och i mellantiden kan man kontrollera.

Blir ungen sjuk 30:e då inträder prioriterad o skyndsam handläggning o utbetalning typ Max 1 vecka.

Rimligt!!

(Alla mina fd flickvänner som hade småbarn fejkade ungarna sjuka varje gång dom ville ha extra betald ledighet)
Citera
2024-11-27, 12:44
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Ja, för Abdul lär säkert betala tillbaka pengarna han skickat över till Irak dagen han fick bidragen.. klart man ska hålla i utbetalningarna vid misstanke korkade vänsterextremist.

Om det är här skon klämmer så är det ju rätt lätt att. Neka Abdul betalning om han har en pågående skuld
Citera
2024-11-27, 12:45
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
(Alla mina fd flickvänner som hade småbarn fejkade ungarna sjuka varje gång dom ville ha extra betald ledighet)
Det säger kanske mer om ditt val av flickvänner än om hur frekvent populationen i övrigt bidragsfuskar.
Citera
2024-11-27, 12:48
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

Staten ska inte vara stor, staten ska vara liten men hård. Staten ska inte betala ut bidrag, Staten ska bara ta in en liten skatt för att försvara oss (polis/militär).
Bra att försäkringskassan försöker hitta fuskare. Lättast vore om FSK och statliga bidrag avvecklas helt.
Citera
2024-11-27, 12:48
Medlem
Citat:
Det är viktigare att de som gör rätt för sig inte ska behöva riskera att inte få pengar att betala sin hyra och därmed bli uppsagda från sin lägenhet till exempel. Men sånt skiter väl du i vad som händer för olycka för andra människor.

Man får väl anta att du är ett sånt där högerextremt spöke (som du skriver) som bara bryr sig om sig själv (egoist).

Som föräldrar har man absolut skyldighet att ha medel o reserv vid oförutsedda utgifter!

Blir ungen sjuk ett par dagar o man fattas 500kr till hyra får man lägga ut av reserven, eller skjuta på el- eller telefonräkningen!

Dessutom vräks INGEN om man skulle betala ett par dagar eller vecka för sent och man kan alltid betala in det man har, ringa värden o säga att de resterande ”500kr är på G”
Citera
2024-11-27, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Det säger kanske mer om ditt val av flickvänner än om hur frekvent populationen i övrigt bidragsfuskar.

Naturligtvis valde jag flickvänner efter hur många barn dom hade o framförallt blev jag förälskad när jag upptäckte hur mycket semester dom hade.

Jag har ännu inte haft en endaste bekantskap med en endaste mamma i någon förort så den kategorin kan jag inte uttala mig om. I förorterna är det naturligtvis helt annorlunda och där fuskar man inte. (I muhammedanien hugger man handen av tjuven och således fuskar Orch- och sandnegermammor aldrig!)
Citera
2024-11-27, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Snacka om naiv...

Snacka om att vara korkad

(På riktigt!)
Citera
2024-11-27, 12:55
Medlem
Miys avatar
Anja borde tänkt på detta innan hon särade på benen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in