2024-11-27, 07:56
Medlem
svensken tar återigen priset som det mest övervakade folket i världen, den vanliga målgruppen är som alltid oskyldiga etniska svenskar.

Försäkringskassan använder AI för fånga bidragsfuskare, det stora problemet är att AI är såpass dåligt att det fångar oskyldiga. Effekten för dessa blir förhör, och uttdragna utbetalningar eller ibland inga alls- fastän de är oskyldiga.

Hur stor och hur dålig övervakning skall svenskar tåla?

https://www.svd.se/a/Rzmg9x/forsakringskassans-ai-for-vab-fusk-granskade-kvinnor-oftare

"Trots att Försäkringskassans risksystem i stora delar är hemligt så har det uppmärksammats tidigare.

Till exempel sa Integritetskommittén 2016 att myndigheten ägnar sig åt medborgarprofilering, något som medför allvarliga risker för medborgarnas personliga integritet."

citat från artiklen

"Vi kan kalla henne Anja. Hon har en treåring som vaknat med feber och hosta. Anja meddelar förskolan och jobbet.

Som vanligt går hon sedan in på Försäkringskassans webbplats, fyller i en blankett, intygar att hon på heder och samvete lämnat rätt uppgifter och skickar iväg den.

Väntetid väcker desperation
Majoriteten av ärendena hanteras helt automatiskt och många beviljas snabbt ersättning.

Men för Anja dröjer det flera veckor.

Jag verkar ha fastnat i en stickprovskontroll. Någon som vet vad de gör då? frågar hon i en Facebook-grupp för föräldrar.

Hon får flera svar.

De kollar med förskolan. För mig tog det en månad innan beslut.

Det beror på vilken sjukdom du fyllde i.

Är du föräldraledig? Det kan spela roll.

För Anja väcker väntetiden irritation, hos andra desperation."
Citera
2024-11-27, 08:07
Medlem
kalkryggars avatar
De borde inte vänta med utbetalning. De betalar ut och samtidigt undersöker. Om det fuskas så får man återbetala helt enkelt.

Så var det problemet löst. Men det är väl för enkelt för den högerextrema regering vi har nu antar jag?
Citera
2024-11-27, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
De borde inte vänta med utbetalning. De betalar ut och samtidigt undersöker. Om det fuskas så får man återbetala helt enkelt.

Så var det problemet löst. Men det är väl för enkelt för den högerextrema regering vi har nu antar jag?
Ja, för Abdul lär säkert betala tillbaka pengarna han skickat över till Irak dagen han fick bidragen.. klart man ska hålla i utbetalningarna vid misstanke korkade vänsterextremist.
Citera
2024-11-27, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
Ja, för Abdul lär säkert betala tillbaka pengarna han skickat över till Irak dagen han fick bidragen.. klart man ska hålla i utbetalningarna vid misstanke korkade vänsterextremist.
Vad är viktigast? Att de som fuskar inte får bidrag eller att de som behöver bidragen får dem?
Citera
2024-11-27, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
svensken tar återigen priset som det mest övervakade folket i världen, den vanliga målgruppen är som alltid oskyldiga etniska svenskar.

Försäkringskassan använder AI för fånga bidragsfuskare, det stora problemet är att AI är såpass dåligt att det fångar oskyldiga. Effekten för dessa blir förhör, och uttdragna utbetalningar eller ibland inga alls- fastän de är oskyldiga.

Hur stor och hur dålig övervakning skall svenskar tåla?

https://www.svd.se/a/Rzmg9x/forsakringskassans-ai-for-vab-fusk-granskade-kvinnor-oftare

"Trots att Försäkringskassans risksystem i stora delar är hemligt så har det uppmärksammats tidigare.

Till exempel sa Integritetskommittén 2016 att myndigheten ägnar sig åt medborgarprofilering, något som medför allvarliga risker för medborgarnas personliga integritet."

citat från artiklen

"Vi kan kalla henne Anja. Hon har en treåring som vaknat med feber och hosta. Anja meddelar förskolan och jobbet.

Som vanligt går hon sedan in på Försäkringskassans webbplats, fyller i en blankett, intygar att hon på heder och samvete lämnat rätt uppgifter och skickar iväg den.

Väntetid väcker desperation
Majoriteten av ärendena hanteras helt automatiskt och många beviljas snabbt ersättning.

Men för Anja dröjer det flera veckor.

Jag verkar ha fastnat i en stickprovskontroll. Någon som vet vad de gör då? frågar hon i en Facebook-grupp för föräldrar.

Hon får flera svar.

De kollar med förskolan. För mig tog det en månad innan beslut.

Det beror på vilken sjukdom du fyllde i.

Är du föräldraledig? Det kan spela roll.

För Anja väcker väntetiden irritation, hos andra desperation."

Har du källa på att svensken är den mest övervakade?

Fö är det BRA! samt nödvändigt att myndigheterna kontrollerar sanningshalt och korrekt ansökta ersättningar o bidrag!

Knappa in personnumret hos försäkringkasssan o beställa pengar kunde ha fungerat med en svensk befolkning som den var fram till 70 talet.

De flesta här i tråden har väl någon gång röstat på vänstern och därmed den systematiska och metodiska importen av många hundratusentals sandnegrer och Orchar till förorterna, under fyra decennier på raken.

Att man ens kan kritisera myndigheters behov av och införande av kontroller och restriktioner!

Anja får acceptera att Sverige förändras! Gillar hon inte kan hon flytta. Vi har fri rörlighet inom EU
Citera
2024-11-27, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad är viktigast? Att de som fuskar inte får bidrag eller att de som behöver bidragen får dem?

Jag som skattebetalare vill ha bevis för att Anja måste stanna hemma pga sjukt barn.

Är ungen sjuk?

Om ja, bevisa o du får bidrag. ”Heder o samvete” är fullständigt urvattnat och betydelselöst!

Med en o annan Anja går det an men inte med de många hundratusentals i förorterna

Alternativet är att ungen får passning av familjemedlem, bekanta eller grannar dånet Anja kan jobba

Botemedlet hade varit ingen flyktinginvandring sedan 80 talet, men det röstade svenskarna för.

Mer kontroller, mer AI!!!
Citera
2024-11-27, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Jag som skattebetalare vill ha bevis för att Anja måste stanna hemma pga sjukt barn.

Är ungen sjuk?

Om ja, bevisa o du får bidrag. ”Heder o samvete” är fullständigt urvattnat och betydelselöst!

Med en o annan Anja går det an men inte med de många hundratusentals i förorterna

Alternativet är att ungen får passning av familjemedlem, bekanta eller grannar dånet Anja kan jobba

Botemedlet hade varit ingen flyktinginvandring sedan 80 talet, men det röstade svenskarna för.

Mer kontroller, mer AI!!!
Jag som skattebetalare har inga problem med att pengarna betalas ut först och begärs tillbaka när fusk upptäcks.

Tycker det är lite lustigt att du själv har tagit den roll som som de som röstade för stor invandring. I framtiden är det du som bär ansvaret för skadorna massövervakningen kommer innebära.
Citera
2024-11-27, 10:02
Medlem
Citat:
Jag som skattebetalare har inga problem med att pengarna betalas ut först och begärs tillbaka när fusk upptäcks.

Tycker det är lite lustigt att du själv har tagit den roll som som de som röstade för stor invandring. I framtiden är det du som bär ansvaret för skadorna massövervakningen kommer innebära.

För mig kvittar det, dvs kontroll innan eller efter.

Kallas det odräglig och människoförnedrande diskriminering om Anja behöver vänta en vecka eller tre?

Personligen var jag mot flyktig invandring och jag anser att Nordisk Front är ett gäng vänsternördar….!
Citera
2024-11-27, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
För mig kvittar det, dvs kontroll innan eller efter.

Kallas det odräglig och människoförnedrande diskriminering om Anja behöver vänta en vecka eller tre?
De orden skulle jag inte använda, men det är kass.

Citat:
Personligen var jag mot flyktig invandring och jag anser att Nordisk Front är ett gäng vänsternördar….!
Det var du säkert. Men när skadorna av massövervakning visar sig kommer du ha samma roll som de som förespråkade massinvandringen. Och förmodligen kommer du i dagsläget att vifta bort farorna på precis samma sätt.
Citera
2024-11-27, 10:22
Medlem
Citat:
De orden skulle jag inte använda, men det är kass.

Det var du säkert. Men när skadorna av massövervakning visar sig kommer du ha samma roll som de som förespråkade massinvandringen. Och förmodligen kommer du i dagsläget att vifta bort farorna på precis samma sätt.

Vilka skador? Vilka faror?
Citera
2024-11-27, 10:25
Medlem
Citat:

Det funkar en gång. Sen är det bara att spärra Abdul.
Citera
2024-11-27, 10:33
Medlem
Citat:

Fast nu är det inte vid misstanke. Bara att vissa väljs ut av AI för kontroll vilket är en ganska stor skillnad.

Sen tycker jag själv att Svenska myndigheter är så jävla sega med tanke på vad vi betalar i skatt.
Dom gör minsta grej till något stort som tar dagar för att få ett beslut på.

Sen känner jag folk som jobbar på FK och dom är fan speciella. Lite i stil med kejsarens nya kläder.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in