2024-11-27, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojarraffe
Jag tror man inte för tillfället har så mycket nytt att skriva om, men vill fortsätta skriva om henne. Här kommer något att diskutera; Som jag förstått det har Jackie varit arg/besviken på sin mamma för att hon började knarka och deras relation föll isär. Men relationen till den man som stampade på mammans huvud så hon fick hjärnskador som sedan ledde till sagda missbruksproblem, han har hon fortsatt ha en relation till. Och stundtals glorifierar honom. Den man som förstört hela hennes barndom. Hennes chans till en stabil barndom genom sin mamma. Läs på om traumatisk bindning och i intervjuer om detta, så tycker i alla fall jag att det finns ett spännande diskussionsunderlag.

Och att Jackies anknytning är till en pappa som kom och gick i hennes liv, var ”kärleksfull” i brev från fängelse och lovade guld och gröna skogar och sedan misshandlade och hotade henne och lämnade henne igen. En pappa som sa: ”Om du inte älskar mig så slår jag ihjäl dig!”

Läs på om desorienterat anknytningsmönster och dela upp er i bikupor och diskutera. Hur har detta påverkat Jackie i vuxen ålder och ser vi drag från förövaren Svartenbrandt eller det utsatta desorienterade barnet i den vuxna Jackie? Om någon, vilken roll han Jackie tagit? Och hur hör desorienterat anknytningsmönster och Borderline ihop?
Citera
2024-11-27, 06:46
Medlem
Citat:
Jag tror man inte för tillfället har så mycket nytt att skriva om, men vill fortsätta skriva om henne. Här kommer något att diskutera; Som jag förstått det har Jackie varit arg/besviken på sin mamma för att hon började knarka och deras relation föll isär. Men relationen till den man som stampade på mammans huvud så hon fick hjärnskador som sedan ledde till sagda missbruksproblem, han har hon fortsatt ha en relation till. Och stundtals glorifierar honom. Den man som förstört hela hennes barndom. Hennes chans till en stabil barndom genom sin mamma. Läs på om traumatisk bindning och i intervjuer om detta, så tycker i alla fall jag att det finns ett spännande diskussionsunderlag.

Nu har ju den mamman varit missbrukare innan J kunde bli arg/besviken på henne.
Citera
2024-11-27, 07:14
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Och att Jackies anknytning är till en pappa som kom och gick i hennes liv, var ”kärleksfull” i brev från fängelse och lovade guld och gröna skogar och sedan misshandlade och hotade henne och lämnade henne igen. En pappa som sa: ”Om du inte älskar mig så slår jag ihjäl dig!”

Läs på om desorienterat anknytningsmönster och dela upp er i bikupor och diskutera. Hur har detta påverkat Jackie i vuxen ålder och ser vi drag från förövaren Svartenbrandt eller det utsatta desorienterade barnet i den vuxna Jackie? Om någon, vilken roll han Jackie tagit? Och hur hör desorienterat anknytningsmönster och Borderline ihop?

Desorganiserat anknytningsmönster menar du väl nu? Absolut en intressant poäng.
Kanske är det detta som ger upphov prismaeffekten. Jag ser dels en person som stundtals kan vara sympatisk, med viss självinsikt, en person som upplevt fruktansvärda saker och fortfarande lider av dem. Ett desorganiserat barn som intill döddagar försvarar sin far trots allt ont han gjort. Men som ändå ytligt sett verkar någorlunda välanpassad och klarar av att både ta hand om växter och djur. Jag ser dels en ganska försvarlig bit Svartenbrandt i henne, det lätt manipulativa, slirandet, oförmågan och/eller oviljan att sätta andras behov framför sina egna. Den gränslösa exponeringen av både sig själv och andra, samt oförmågan att se eller ta konsekvenserna av det, kanske ligger någonstans däremellan? Det är svårt att få ihop de här olika bilderna tycker jag. J visar ju till skillnad från de flesta andra influencers nästan *allt*, både sina sympatiska och sina mindre sympatiska kvalitéer, men jag vet inte om just den sista delen är avsiktlig heller för hon döljer ju helt klart vissa saker också, som hon förstår inte gagnar henne att visa upp. Bristen på kontinuitet gällande anställningar och den lite lätt parasitiska livsstilen, är också lite svårplacerad, säkert till en del beroende av psykisk ohälsa men helt och hållet?
Senast redigerad av Antoinette 2024-11-27 kl. 07:47.
Citera
2024-11-27, 08:49
Medlem
Nu har J tydligen fått hot på sms, igen. Då vet man ju avsändaren.
O lagt ut ngt om P:s ex o bedyrar att de inte haft sex framför P:s son.

Kalla inte J för influenser.
Citera
2024-11-27, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Mm, men nu är ju det här en skvallersida på Flashback och då får vi vara beredda!

Sen är det kadavret en avkomma från Svartenbrandt och det finns absolut ingen anledning att försköna henne.

Hade hon dock släppt allt och inte försökt ha anknytning till storsvinet, ja då hade saken varit i annat läge. Men det gör hon ju inte!

Har du eller någon i din närhet blivit drabbade av Svartenbrandt eller du bara begriper hur han var ändå?
Citera
2024-11-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Nu har J tydligen fått hot på sms, igen. Då vet man ju avsändaren.
O lagt ut ngt om P:s ex o bedyrar att de inte haft sex framför P:s son.

Kalla inte J för influenser.

Det som exet skrev var när J efterlyste hennes kille och betalade för att få information så det är ju rätt missvisande info från J.
Citera
2024-11-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii
Det som exet skrev var när J efterlyste hennes kille och betalade för att få information så det är ju rätt missvisande info från J.

Ja, första gången.
Citera
2024-11-27, 10:01
Medlem
Citat:
Nu har ju den mamman varit missbrukare innan J kunde bli arg/besviken på henne.

Står det någonstans? Jag pusslar ihop texter och drar slutsatsen. Orkar inte leta upp alla sådana. Men om Jackie uttryckligen sagt att mamman missbrukade innan hjärnblödningen så backar jag så klart. Jag vill minnas hon sagt att missbruket började då.

..

Mamman höll till en början ihop livet, men när Jackie var sju, åtta år drabbades hon av en hjärnblödning. I efterskalvet följde psykiska besvär och svårigheter att utöva ett fullgott föräldraskap. De tre barnen omhändertogs och splittrades upp i olika familjehem. Jackie har varit arg och besviken på sin mamma.

..

Jackies liv var normalt fram till hon var fem år, säger hon. Hon kände sig älskad av alla ”kanske för att jag var ett sådant sött barn” och hennes första minnen är från Åsbrohemmet – ett kristet behandlingshem som drevs av Lewi Pethrus Stiftelse och låg utanför Örebro. Familjen flyttade dit 1993, hennes pappa satt i fängelse men fick komma dit varje gång han hade permission. De bodde där på somrarna under två år . Miljön var idyllisk och underbar. Alla var kristna och sjöng andliga sånger till gitarr i stora tält.

Oklart varför de bodde på behandlingshem.

..

Men Lars Ferm fortsatte att återfalla i brott och till sist tog det slut mellan Susanna och honom. 1999 fick Jackies mamma en hjärnblödning – förmodligen för att hon blivit misshandlad så många gånger, tror Jackie – och sedan mötte hon Sven, en alkoholist som drog ner familjen ännu djupare i ett socialt miserabelt träsk.

Mamman Susanna förlorade hon kontakten med i tioårsåldern då hon och bröderna placerades i olika fosterhem. Och det berodde på den svåra misshandel som Lars Ferm utsatte mamman för i januari 2001. Även Jackie blev misshandlad när hon försökte skydda sin mamma och brodern Jack blev också slagen –innan han och yngsta brodern Rick lyckades springa in till grannarna och Jackie ringde polisen.

Enligt Jackie berodde sista stycket på att han var upprörd då mamman inte tagit hand om barnen utan supit istället. Intervju med Malou.
Citera
2024-11-27, 10:28
Medlem
Citat:
Står det någonstans? Jag pusslar ihop texter och drar slutsatsen. Orkar inte leta upp alla sådana. Men om Jackie uttryckligen sagt att mamman missbrukade innan hjärnblödningen så backar jag så klart. Jag vill minnas hon sagt att missbruket började då.

..

Mamman höll till en början ihop livet, men när Jackie var sju, åtta år drabbades hon av en hjärnblödning. I efterskalvet följde psykiska besvär och svårigheter att utöva ett fullgott föräldraskap. De tre barnen omhändertogs och splittrades upp i olika familjehem. Jackie har varit arg och besviken på sin mamma.

..

Jackies liv var normalt fram till hon var fem år, säger hon. Hon kände sig älskad av alla ”kanske för att jag var ett sådant sött barn” och hennes första minnen är från Åsbrohemmet – ett kristet behandlingshem som drevs av Lewi Pethrus Stiftelse och låg utanför Örebro. Familjen flyttade dit 1993, hennes pappa satt i fängelse men fick komma dit varje gång han hade permission. De bodde där på somrarna under två år . Miljön var idyllisk och underbar. Alla var kristna och sjöng andliga sånger till gitarr i stora tält.

..

Men Lars Ferm fortsatte att återfalla i brott och till sist tog det slut mellan Susanna och honom. 1999 fick Jackies mamma en hjärnblödning – förmodligen för att hon blivit misshandlad så många gånger, tror Jackie – och sedan mötte hon Sven, en alkoholist som drog ner familjen ännu djupare i ett socialt miserabelt träsk.

Mamman Susanna förlorade hon kontakten med i tioårsåldern då hon och bröderna placerades i olika fosterhem. Och det berodde på den svåra misshandel som Lars Ferm utsatte mamman för i januari 2001. Även Jackie blev misshandlad när hon försökte skydda sin mamma och brodern Jack blev också slagen –innan han och yngsta brodern Rick lyckades springa in till grannarna och Jackie ringde polisen.

Enligt Jackie berodde sista stycket på att han var upprörd då mamman inte tagit hand om barnen utan supit istället. Intervju med Malou.

Vart finns den andra brodern? Inte ett ljud om honom.
Citera
2024-11-27, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii
Vart finns den andra brodern? Inte ett ljud om honom.

Det är väl ändå bra att hon inte uttalar sig om honom.
Citera
2024-11-27, 10:51
Medlem
Citat:

..

..

..

Jackie vet inte allt om sina föräldrar.
Varför mötte mamman Sven o flyttade till Landskrona? Stort steg med 3 barn.
Citera
2024-11-27, 14:53
Medlem
Citat:
Har du eller någon i din närhet blivit drabbade av Svartenbrandt eller du bara begriper hur han var ändå?

Hon säger att han aldrig skadade någon. Hon har sagt/skrivit det någon gång och då blev jag seriöst galen. Han har skadat många människor. Hon verkar inte kunna hantera sanningen om honom fast han misshandlat sönder både hennes mamma och henne själv.

Alla begriper att han var farlig och ett svin. Manipulativ och narcissist. Man behöver inte ha blivit drabbad av någon personligen för att inte tycka personen är okej. Eller får man inte tycka att misshandlare, våldtäktsmän och mördare är svin om de inte utsatt just en själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in